نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

نظرسنجی کپکام در مورد ساخت بازسازی‌ های بیشتر از مجموعه Resident Evil

شرکت کپکام نظرسنجی‌ای را برگزار کرده که از طرفداران می‌پرسد دوست دارند در آینده چه اتفاقاتی برای سری Resident Evil بیفتد.

با اینکه شرکت کپکام (Capcom) به‌تازگی نسخه‌ی ریمیک بازی Resident Evil 3 را عرضه کرده، به‌نظر می‌رسد آن‌ها هم‌اکنون مشغول بررسی کردن شرایط بازار و سنجیدن میزان علاقه‌ی طرفداران برای تجربه‌ی ریمیک‌های دیگر هستند.

یک نظرسنجی در وبسایت رسمی کپکام، از طرفداران می‌خواهد مشخص کنند که دوست دارند در آینده از سری Resident Evil چه چیزهایی ببینند. هرچند بیشتر بخش‌های این نظرسنجی روی بازی رزیدنت اویل 3 و بخش چندنفره‌ای که درکنار آن عرضه شده یعنی Resident Evil Resistance اختصاص دارد، اما سوالاتی هم در آن وجود دارد که به آینده مربوط می‌شوند و از چیزهایی که بازیکنان به دیدنشان علاقه دارند می‌پرسند.

کپکام به‌ویژه می‌خواهد بداند که آیا طرفداران فقط دوست دارند در آینده نسخه‌های ریمیک بیشتری را ببینند یا اینکه دوست دارند دنباله‌هایی هم برای این سری ساخته شود. یکی از نکات جالب درباره‌ی این نظرسنجی این است که کپکام این گزینه را مطرح می‌کند که کاربران برای تجربه‌ی بازی به پلتفرم جدیدی کوچ می‌کنند یا نه. در عنوان گزینه چنین نوشته شده: «من بازی را می‌خرم؛ حتی اگر لازم باشد یک کنسول جدید تهیه کنم». این مسئله نشان می‌دهد که کپکام هم با نزدیک شدن موعد عرضه‌ی کنسول‌های بازی نسل بعدی یعنی پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس، به عرصه‌ی ساخت بازی‌های نسل بعدی وارد شده است.

اگر یک نسخه‌ی ریمیک دیگر از سری رزیدنت ایول عرضه شود، به خرید آن علاقه دارید؟

  • بازی را می‌خرم، حتی اگر مجبور شوم یک کنسول جدید تهیه کنم
  • بازی را می‌خرم، اگر روی کنسولی که هم‌اکنون دارم قابل بازی باشد
  • صبر می‌کنم و بعد از عرضه‌ی بازی درباره‌ی خریدنش تصمیم می‌گیرم
  • علاقه‌ای به خرید بازی ندارم اما دوست دارم آن را بازی کنم
  • دیگر علاقه‌ای به بازی کردن ندارم

اگر دنباله‌ای برای مجموعه بازی‌های رزیدنت ایول عرضه شود، آیا به خرید آن علاقه دارید؟

  • می‌خرم، حتی اگر مجبور شوم کنسول جدید تهیه کنم
  • بازی را می‌خرم، اگر روی کنسول فعلی‌ام قابل بازی باشد
  • صبر می‌کنم و بعد از عرضه‌ی بازی درباره‌ی خریدنش تصمیم می‌گیرم
  • علاقه‌ای به خرید بازی ندارم اما دوست دارم آن را بازی کنم
  • دیگر علاقه‌ای به بازی کردن ندارم

Resident Evil 3 Remake

این مسئله نیز مهم است که اگر کپکام چنین نظرسنجی‌ای را برگزار کرده، این بدین معنا نیست که به‌طور قطعی برنامه‌ی خاصی را برای آینده مدنظر داشته باشد. ناشران ژاپنی معمولا نظرسنجی‌هایی از این قبیل را برگزار می‌کنند تا علایق و خواسته‌های کاربران را بدانند و درباره‌ی محصولات آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند. به‌تازگی شرکت Atlus هم نظرسنجی مشابهی را برگزار کرده بود که از کاربران می‌پرسید آیا آن‌ها می‌خواهند بازی Persona 5 Scramble را در بازارهای غربی ببینند یا خیر.

گفته می‌شود که کپکام هم‌اکنون به‌سختی مشغول کار روی نسخه‌ی بعدی از سری بازی‌های رزیدنت اویل است؛ بازی‌ای که طبق شایعات Resident Evil 8 نام دارد. یکی از کسانی در زمینه‌ی فاش کردن اطلاعات سابقه‌ی خوبی داشته در این زمینه گفته که بازی رزیدنت اویل 8 بدون شک واقعی است و قرار است به‌طور کامل در ماه جاری معرفی شود. او اضافه کرده که بازی قرار است سال آینده‌ی میلادی عرضه شود و برای هر دو کنسول Xbox Series X و PS5 درحال ساخته شدن است. صدالبته هنوز نمی‌توان این اخبار را قطعی دانست اما باید منتظر ماند و دید کپکام بازی جدیدش را معرفی می‌کند یا نه.

بدون درنظر گرفتن اینکه کپکام چه نقشه‌هایی برای آینده دارد، می‌توان گفت سری رزیدنت ایول قرار نیست به این زودی‌ها کنار گذاشته شود. این سری بازی حالا در وضعیت بسیار خوبی قرار گرفته و بی‌شک در آینده هم اخبار خوبی درباره‌ی آن خواهیم شنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی‌های بعدی این سری چیست؟ دوست دارید ریمیک‌های بیشتری را تجربه کنید یا نسخه‌های جدید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده