// دوشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰

رکورد نصب و خرید بازی موبایل در ایران به‌ دنبال شیوع کرونا شکست

کافه بازار با انتشار آمار از شکستن رکورد خرید هفتگی بازی و همچنین میزان دانلود با به‌روزرسانی بازی‌ها در روزهای کرونایی خبر داد.

بر اساس بررسی تیم تحلیل داده کافه بازار، تنها در هفته‌ی دوم فروردین ۹۹ رکورد ۲۲ میلیون نصب یا به‌رورزسانی برای بازی‌های بازار ثبت شده است که نسبت به میانگین هفتگی سال ۹۸، ۷۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. کاربران بازار از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۰۷ میلیون بار از پلتفرم کافه‌بازی اقدام به دانلود بازی یا به‌روزرسانی بازی‌های خود کرده‌اند، از طرفی طبق اعلام کافه‌بازار هم‌اکنون رکورد خرید هفتگی بازی نیز در این مارکت آنلاین اندروید شکسته است. این موضوع نشان می‌دهد به دنبال ورود ویروس کرونا به کشور و قرنطینه خانگی افراد، اقبال عمومی به تجربه بازی‌های موبایل نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده است.

از روز اول اسفند ۹۸ (پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران) تا روز ۱۵ فروردین امسال، سه ژانر بازی‌های استراتژی با ۵۳ درصد رشد، بازی‌های خانوادگی با ۴۱ درصد و بازی‌های ماجرایی با درصد ۳۷ درصد بیشترین رشد نصب یا به روزرسانی را داشتند.

لیست ده بازی با بیشترین رشد در این بازه‌ی ۴۵ روزه را در اینجا ببینید. از جمله‌ی این بازی‌ها می‌توانیم به سفره چی، دریفت بینهایت ۲ و همچنین بازی Arrow -aa اشاره کنیم.

طبق اعلام کافه‌بازار برای درک اثرات شیوع کرونا بر رفتار ۴۲ میلیون کاربر بازار، بررسی‌های تیم تحلیل داده‌ی کافه‌بازار ادامه خواهد یافت و نتایج آن به تدریج منتشر خواهد شد.

آیا در این روزها شما نیز اقدام به نصب و تجربه‌ بازی‌های موبایل کرده‌اید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده