// دوشنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸

رمدی: پلی استیشن 5 تجربه کلی مخاطب از یک کنسول بازی را به مراتب بهتر خواهد کرد

پس از تمجید چند تحلیل‌گر و بازی‌ساز از PS5 به‌تازگی استودیوی بازی‌سازی رمدی (Remedy Entertainment) نیز به ستایش کنسول نسل نُهُمی سونی پرداخته است.

پلی‌استیشن 5 یعنی فراهم‌کننده‌ی یک تجربه‌ی واقعا روان که در آن نباید انتظار مواجهه با لودینگ را داشت - توماس پوها

حتی افرادی که نحوه‌ی معرفی کنسول پلی استیشن 5 در قالب ویدیویی مفصل و مناسبِ بازی‌سازها و کارشناس‌های سخت‌افزار را دوست نداشتند، به‌شدت تحت تاثیر SSD بسیار پرسرعت محصول تازه‌ی سونی قرار گرفته‌اند. حافظه‌ای که در مقایسه با رقیب آن یعنی ایکس باکس سری ایکس بیشتر از دو برابر سرعت دارد و بازی‌سازها را هیجان‌زده کرده است. زیرا با لودینگ و استریمینگی که به کمک یک SSD با سرعت خام ۵.۵ گیگ بر ثانیه (سرعت ۸ تا ۹ گیگ با بهره‌برداری از فشرده‌سازی کراکن) فراهم می‌شود، به‌معنی واقعی کلمه همان‌گونه که مارک سرنی گفت، می‌توان بازی‌هایی ساخت که پیش‌تر سازندگان نمی‌توانستند به خلق آن‌ها بیاندیشند. به‌تازگی هم چند عضو کلیدی استودیوی بازی‌سازی رمدی، خالق بازی‌های «مکس پین» (Max Payne)، «کوانتوم بریک» (Quantum Break)، «کنترل» (Control) و «الن ویک» (Alan Wake)  مشغول صحبت درباره‌ی PS5 شدند و هرکدام از نگاه خود آورده‌های این کنسول برای دنیای بازی‌های ویدیویی را ذکر کردند.

Control

مایک وهکالا، کارگردان تکنیکی Remedy Entertainment پلی‌استیشن 5 را افزایش‌دهنده‌ی جزئیات در دنیای بازی‌ها می‌داند. او معتقد است این کنسول باعث می‌شود بازی‌هایی مثل «کنترل» بتوانند از سیستم تخریب عمیق‌تر و غنی‌تر و جهان‌های پرجزئیات‌تر بهره ببرند و تجربه‌ی کلی به مراتب شیرین‌تری را تقدیم گیمر کنند. طوری که مثلا او به محض شکست خوردن، مجددا بتواند بازی را از آخرین ذخیره‌سازی خود از سر بگیرد.

رمدی اعتقاد دارد پلی‌استیشن 5 فقط گرافیک فنی بازی‌ها را بهتر نمی‌کند و لودینگ‌ها را از بین نمی‌برد، بلکه بازی کردن را در همه‌ی ابعاد بهتر از همیشه خواهد کرد. مدیر ارتباطات استودیو می‌گوید پلی‌استیشن 5 باعث می‌شود بازی‌سازی روی یک سخت‌افزار قدرتمند برای تمامی استودیوها به‌شدت آسان‌تر از گذشته باشد. موضوعی که مارک سرنی، معمار ارشد پلی‌استیشن 5 هم با تاکید روی آن گفته بود «زمان رسیدن به تسلط لازم برای بازی‌سازی روی PS5 کوتاه‌تر از همه‌ی کنسول‌های دیگری است که تا به امروز عرضه شده‌اند».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده