نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

حالت بدون مبارزه Party Mode به بازی فورتنایت اضافه می‌شود

یکی از فاش کنندگان اطلاعات بازی فورتنایت به نام  ShiinaBR به تازگی جزئیات قابل استنادی از نقشه‌ی بدون جنگ این بازی را که با اسم رمز «Papaya» نامگذاری شده منتشر کرده بود که حالا به نظر می‌رسد این خبر توسط Epic تأیید شده است.

اپیک گیمز حالت جدید و بدون مبارزه بازی فورتنایت را Party Mode نامگذاری کرده و در ایمیلی که به وبسایت‌های تولید محتوا از قبیل PC Gamer ارسال کرده، به تشریح جزئیات آن پرداخته است. اپیک در توضیحات خود از این حالت به عنوان «یک فضای آزمایشی و درحال توسعه» یاد کرده که بازیکنان می‌توانند در آن «سلاح‌ها و تیم‌های خود را رها کرده و به کارهای دیگری بپردازند.»

در ادامه‌ی این متن به آزمایش عملی این حالت در تاریخ یکم ماه مِی، جمعه‌ی این هفته رأس ساعت ۱۷ به وقت ایران اشاره شده است. البته برخی از کاربران این بازی از جمله FireMonkey گزارش دادند که این حالت در برخی مناطق از همین الان در دسترس قرار گرفته است. اضافه شدن این حالت می‌تواند آغازی برای توسعه‌ی اهداف جدید و متفاوت توسعه دهندگان این بازی برای فورتنایت باشد.

Fortnite

در خبری که ساعاتی قبل از انتشار این ایمیل منتشر شده بود، به شایعه‌ی اضافه شدن یک جزیره جدید در نقشه بازی اشاره می‌شد. ShiinaBR که یکی از فاش کنندگان شناخته شده‌ی اطلاعات بازی Fortnite در توییتر است، در پست جدید خود بخش‌هایی از توضیحات توسعه دهندگان این بازی در رابطه نقشه‌ی جدید Papaya که به جای بتل رویال، Party Royale نامگذاری شده را منتشر کرده بود. در بخش‌هایی از این متن می‌خوانیم:

به «Party» خوش‌آمدید! سلاح‌ها و تجهیزات خود را رها کرده و با دوستان خود به گردش، خوش گذرانی و تجربه‌ی بازی‌های کوچک این بخش بپردازید. این مهمانی تازه شروع شده است!

نقشه‌ی جدید این حالت که ظاهراً یک جزیره جداگانه و مستقل است، با اسم رمز «Papaya» نامگذاری شده و مانند نسخه‌ی کوچکتری از جزیره اصلی و بتل رویال بازی به نظر می‌رسد. در اطلاعات فاش شده‌ی قبلی که در ارتباط با این حالت منتشر شده بود، به یک مرکز فروشگاهی در داخل این جزیره اشاره می‌کرد که بازیکنان می‌توانند با مراجعه به آن، در حین بازی اسکین‌های خود را تغییر دهند.

Fortnite

علاوه بر این، یک سری جایگاه‌های ویژه به عنوان مینی گیم نیز در ساختار پارتی رویال تعبیه شده تا بازیکنان از طریق آن چالش‌ها و مسابقات غیرجنگی را به همراه دوستان خود تجربه کنند. این موارد شامل مسابقات اتومبیل‌رانی، فوتبال، مسابقه‌ی قایق‌های موتوری و... خواهند بود.

علاوه بر این طرفداران قدیمی بازی فورتنایت، اسکلت Devourer که در نقشه‌ی اولیه‌ی این بازی حضور داشت را در سواحل نقشه جدید Party Mode که در برخی تصاویر منتشر شده دیده می‌شد، شناسایی کرده‌اند. لذا به نظر می‌رسد که در حالت جدید این بازی، شاهد این قبیل اقدامات ویژه نیز خواهیم بود.

شاید اضافه شدن یک حالت بدون مبارزه به یک بازی بتل رویال در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد اما اقدامات متفاوت توسعه دهندگان این بازی از قبیل برگزاری کنسرت‌های زنده در حین بازی یا سایر رویدادهایی که تقریباً هیچ ارتباطی با ماهیت آن ندارند موجب شده تا پیش بینی یک مکان مشخص برای برگزاری این قبیل رویدادها برای بازیکنان فورتنایت قابل پیش بینی باشد. در واقع حالا که اجرای این قبیل برنامه‌ها در Fortnite به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده، فراهم کردن فضایی که بتوان بدون استرس از کشته شدن توسط بازیکنان دیگر به تجربه این برنامه‌ها پرداخت امری معقول به نظر می‌رسد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده