// پنجشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

تعداد مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسید

پشتیبانی طولانی‌مدت و جذاب مایکروسافت از سرویس Xbox Game Pass که مدتی قبل راه خود را به پی سی هم باز کرد، اکنون نتیجه‌ی قابل توجهی را تحویل ردموندی‌ها داده است.

مایکروسافت به‌تازگی گزارش مالی جدید خود برای سه‌ماهه‌ی سوم سال مالیاتی را منتشر کرد و ساتیا نادلا، مدیر اجرایی شرکت در آن از این گفت که برند ایکس ‌باکس در دو بخش ایکس باکس گیم‌پس و ایکس باکس لایو پیشرفت‌های جذابی داشته است؛ به‌تازگی تعداد کاربرهای فعال ماهانه در لایو ۹۰ میلیون را رد کرد و گیم‌پس هم توانست رسیدن به بیش از ۱۰ میلیون مشترک را جشن بگیرد. در این بازه‌ی محاسباتی فروش کنسول ایکس ‌باکس وان کمتر از حد انتظار بود و درآمدزایی حقیقی محتواها و سرویس‌های برند Xbox تنها با ۲ درصد پیشرفت مواجه شد. البته که درآمدزایی بخش گیمینگ هم به‌صورت کلی ۱ درصد کاهش را تجربه کرد و تقریبا باعث شد ایکس‌باکس از نگاه مالی، به‌صورت کلی در شرایطی مشابه با سه‌ماهه‌ی محاسباتی قبلی قرار بگیرد. ولی نکته‌ی مهم برای اکثر افراد موفقیت گیم‌پس در جلب توجهات بیشتر است؛ سرویسی که دقیقا مثل Xbox Live به خاطر توجه جدی و گسترده‌ی مایکروسافت به ارائه‌ی بازی‌های ویدیویی روی ویندوز دارد با سرعت رشد می‌کند.

تماشای دو تریلر رسمی پخش‌شده از بازی «هیلو اینفینیت» تا به امروز به‌صورت یک‌جا با زیرنویس فارسی اختصاصی در کانال یوتیوب زومجی

نادلا گفت Xcloud که همچنان در فاز بتا به سر می‌برد، اکنون صدها هزار کاربر دارد. او معتقد است در خانه ماندن منطقی و صحیح اکثر مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا/کووید 19 باعث و بانی اصلی افزایش ۲ درصدی درآمدزایی بخش تولید محتوا و ارائه‌ی سرویس ایکس‌باکس به شمار می‌آید؛ رشدی که در حقیقت خبر از ۳۳ میلیون دلار پول‌سازی بیشتر نسبت به عدد ارائه‌شده در گزارش مالی پیشین می‌دهد.

در بخش فروش سخت‌افزار یعنی خود کنسول‌ها اما وضعیت مطابق میل مایکروسافت نبود. چون ایکس‌باکس در سه‌ماهه‌ی اخیر با ۲۰ درصد درآمدزایی کمتر مواجه شد. درحالی‌که به عقیده‌ی برخی تحلیل‌گرها انتظار می‌رفت باتوجه‌به کاهش قیمت کنسول‌های ایکس ‌باکس وان از جمله ایکس ‌باکس وان ایکس که به ۳۰۰ دلار رسیده است، شرکت در این بخش با کاهش درآمدزایی بسیار کمتری مواجه شود و بتواند تعداد بیشتری از کنسول‌ها را به فروش برساند.

ساتیا نادلا

هرچه که باشد نباید انکار کرد که گیم‌پس اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد؛ سرویسی که بازی‌های کوچک‌وبزرگ و بعضا شوکه‌کننده مثل RDR2 راک استار به آن افزوده و پس از چند ماه از آن حذف می‌شوند و تک‌تک بازی‌های انحصاری برند ایکس‌باکس هم در همان روز عرضه به رایگان برای مخاطب‌هایش در دسترس هستند. ایکس‌باکس گیم‌پس برای بسیاری از افراد تبدیل به سرویسی مناسب از نظر اقتصادی برای تهیه‌ی بازی‌های ویدیویی شده است و خوش‌بختانه اصلا هم به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت برنامه‌ای برای دست کشیدن از بهتر و شلوغ‌تر کردن آن دارد. راستی برخی تحلیل‌گرهای حوزه‌ی فروش بازی‌های ویدیویی هم می‌گویند وقتی در تعطیلات سال جاری میلادی بازی Halo Infinite (بخوانید پرخرج‌ترین بازی ویدیویی خلق‌شده توسط یکی از استودیوهای بازی‌سازی متعلق به مایکروسافت در طول تاریخ) در همان روز انتشار روی گیم‌پس قرار گرفت، تعداد مشترک‌های این سرویس به شکل قابل تشخیصی از ۱۰ میلیون نیز بالاتر می‌رود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده