نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

بازی Rogue Legacy 2 معرفی شد

بازی روگ لایک Rogue Legacy 2 توسط استودیو Cellar Door Games در دست تولید است.

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار هواداران بازی روگ لگسی (Rogue Legacy)، نسخه‌ی دوم این بازی به‌طور رسمی معرفی شد و قرار است یک‌بار دیگر علاقمندان سبک روگ لایک (Roguelike) را ساعت‌ها درون خود غرق کند.

بازی Rogue Legacy از جمله زیباترین آثار مستقل این نسل بود که در سال ۲۰۱۳ برای کامپیوتر منتشر شد و بعدها در دسترس کاربران اکثر پلتفرم‌ها هم قرار گرفت، از جمله iOS که سال گذشته پذیرای آن بود. این اثر را می‌توان یکی از اولین بازی‌های باکیفیت موج نوی روگ‌لایک دانست؛ زیرمجموعه‌ای از سبک نقش‌آفرینی که از دهه‌ها قبل در صنعت بازی حضور داشته، ولی در سال‌های اخیر به‌لطف انتشار بازی‌هایی متنوع و خوش‌ساخت طرفدارانی بیش از گذشته پیدا کرده است.

Rogue Legacy با کیفیت بالای خود و حال و هوای اعتیادآوری که داشت، ساعت‌ها مخاطب را درگیر ماجراجویی درون یک قلعه می‌کرد و به‌خوبی از المان‌های سبک روگ‌لایک بهره گرفته بود، یعنی حالت تصادفی برای طراحی مراحل، دشمنان و قابلیت‌های مختلف که بعد از هر بار مردن از نو ایجاد می‌شوند. پس از آن استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی Cellar Door Games به‌سراغ تولید اثر دیگری به‌نام Full Metal Furies رفت که موفقیتی در حد و اندازه‌های Rogue Legacy نداشت.

اکنون پس از گذشت هفت سال، Rogue Legacy 2 معرفی شده که البته اطلاعات چندانی هم از آن نداریم، به‌جز تعدادی تصویر که نشان از سبک بصری مشابه آن با نسخه‌ی قبلی می‌دهند، البته همراه با بهبودهای گرافیکی و جذاب‌تر شدن طراحی‌ها. در حال حاضر پلتفرم خاصی برای این بازی مستقل معرفی نشده، به‌جز کامپیوتر که صفحه‌ی بازی در استیم برای آن راه‌اندازی شده است؛ صفحه‌ای که تاریخ عرضه‌ی تابستان ۲۰۲۰ را نمایش می‌دهد.

طبق صحبت‌های Cellar Door Games، به‌زودی اطلاعات بیشتری از بازی Rogue Legacy 2 منتشر می‌شود و با مواردی مثل ویژگی‌های جدید بازی و پلتفرم‌های آن آشنا خواهیم شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده