نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

طرح جامعه بازی های ویدیویی بریتانیا برای تقدیر از پرستاران در دوران ویروس کرونا

استودیوهای مختلف در طرحی جالب به اهدای بازی‌های ویدیویی به پرستاران و پزشکان در روزهای مبارزه با ویروس کرونا می‌پردازند.

درحالی‌که ویروس کرونا در بریتانیا هم مثل سایر نقاط دنیا همچنان قربانی می‌گیرد و آمار مبتلایان و جان‌باختگان این منطقه بسیار بالا است، صنعت بازی بریتانیا تصمیم گرفته است از راهی متفاوت به تقدیر و تشکر از پرستاران و پزشکان حاضر در نظام پزشکی این کشور بپردازد.

در هفته‌های گذشته شاهد اجرای طرح‌های مختلفی در صنعت بازی برای مبارزه با کووید 19 بوده‌ایم، از جمله طرح «در خانه بمانید و جان‌ها را نجات دهید» (Stay Home, Save Lives) و اکنون نوبت به طرح «بازی برای مراقبان سلامت» (Games for Carers) رسیده است؛ طراحی که طی آن شرکت‌های مختلف به ارائه‌ی بازی‌های ویدیویی و سرویس‌های بازی رایگان برای پرستاران و پزشکان می‌پردازند، هم برای خود آن‌ها در زمان‌های استراحت و هم اعضای خانواده‌ی این افراد که مدت‌ها از عزیزان خود دور بوده‌اند. کرولاین دایننج، وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا در این ارتباط می‌گوید:

کارکنان «سرویس سلامت همگانی» (NHS) افراد فوق‌العاده‌ای هستند که به‌سختی در جبهه‌های نبرد با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند و واقعاً تماشای اتحاد جامعه‌ی بازی‌های ویدیویی بریتانیا برای گرامیداشت زحمات این افراد لذت‌بخش است.

ما این روزها با شرکت‌های حاضر در صنعت بازی همکاری تنگاتنگی داریم تا به افزایش ایمنی مردم کمک کنیم و اکنون هم خیلی خوشحال هستم که می‌بینم این شرکت‌ها از طریق راه‌های جالب و خلاقانه‌ای به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند.

کارکنان سرویس سلامت همگانی بریتانیا می‌توانند با رفتن به سایت مخصوص بازی برای مراقبان سلامت، به فهرستی عظیم شامل بیش از ۸۵ هزار بازی ویدیویی متنوع در سبک‌های مختلف برای همه‌ی سنین روی پلتفرم‌های مختلف دسترسی پیدا کنند و به‌سراغ انتخاب اثر موردنظر خود بروند؛ سرویسی که شرکت‌های بزرگی از الکترونیک آرتز، کدمسترز، کونامی، بانجی، و بتسدا گرفته تا مدیا مولکول، استودیوهای بازی ایکس باکس، سگا، اکتیویژن و تیم 17 عضو آن هستند و شامل ده‌ها استودیوی بزرگ و مستقل می‌شود. جو توئیست، مدیرعامل انجمن سرگرمی‌های تعاملی بریتانیا (Ukie) هم در این زمینه می‌گوید:

صنعت بازی بریتانیا افتخار می‌کند که نقش خود را در اطلاع‌رسانی و کمک به مبارزه با ویروس کرونا در این روزهای خطرناک پیش می‌برد. جامعه‌ی بازی بریتانیا اکنون یک‌بار دیگر متحد شده است تا از کارمندان فوق‌العاده‌ی سیستم بهداشت بریتانیا قدردانی کند.

تمام استودیوهای بازی‌سازی کوچک و بزرگ در کنار گیمرها از زحمات بی‌وقفه‌ی این عزیزان مطلع هستند و امیدواریم این برنامه‌ی جدید بتواند کمکی هرچند کوچک برای این باشد که مراقبان سلامت متوجه شوند تا چه حد برای کار آن‌ها ارزش قائل هستیم.

ایده‌ی اولیه‌ی این طرح کاری از کریس اسکالیون، خبرنگار بازی‌های ویدیویی بود و با کمک Keymailer، شرکتی فعال در زمینه‌ی بازاریابی و کارهای اینفلوئنسری صنعت بازی و همکاری Ukie به مرحله‌ی اجرا رسیده است.


منبع My News Desk
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده