نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

فیل اسپنسر: در این بحران جهانی به دنبال سودجویی نیستیم

رئیس ایکس باکس از افزایش جمعیت گیمرها در شرایط قرنطینه خبر داده و گفته با این‌حال ما به دنبال سودجویی از این وضعیت نیستیم.

رئیس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر درباره‌ی شرایط حساسی که استودیوهای بازی‌ساز با به‌وجود آمدن بحران ویروس کرونا در آن گیر افتاده‌اند صحبت می‌کند.

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با Business Insider گفته که Xbox هم همانند بسیاری از شرکت‌های بزرگی که کسب‌وکارشان با بازی‌ها مرتبط است، از اینکه بخش زیادی از کارکنانش در خانه مشغول هستند و ساعات کاری‌شان را از دور سپری می‌کنند نفع‌های زیادی برده است. اما آن‌ها به‌شدت مواظب هستند تا در چنین شرایطی به دنبال سودجویی نباشند.

ما می‌خواستیم عملکردی بسیار فکر شده داشته باشیم و در این شرایط به‌فکر سودجویی نباشیم. در این وضعیت از هیچ‌گونه تاکتیک تجاری یا چیزهایی مشابه آن استفاده نمی‌کنیم.

ما فقط تلاش می‌کنیم همه‌ی سرویس‌ها را سر پا نگه داریم؛ بازی‌ها را همچنان لذت‌بخش بسازیم و امنیت شبکه‌هایمان را حفظ کنیم. و فقط در صورتی که واقعا نیاز است، آنجا [در محل کار] حضور پیدا کنیم. من واقعا افتخار می‌کنم که توانسته‌ایم فعالیت‌های کارکنان‌مان را به این شکل تنظیم کنیم.

او در صحبت‌هایش اشاره کرد که حالا که رعایت فاصله‌ی اجتماعی ضرورت دارد، مردم بازی‌های ویدیویی را انتخاب کرده‌اند تا راهی برای رابطه برقرار کردن با دوستان و خانواده‌هایشان بیابند. او اضافه کرد:

بازی‌ها این روزها یک فرصت مهم جهانی دارند.

درحالی که اسپنسر اشاره‌ای به اعداد و ارقام نکرد، از به وجود آمدن مشتریان جدیدی برای ایکس‌باکس خبر داد؛ کاربرهایی که اولین بارشان است که به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد می‌شوند.

ما سیل بزرگی از افراد جدید را می‌بینیم که به سمت بازی‌های ویدیویی هجوم آورده‌اند.

اما همچنین گفت که این مسئله در شرایط کنونی برای ایکس‌باکس چندان خوش‌آیند نیست.

ما طبیعتا چنین چیزی را با این شرایط نمی‌خواستیم. ما در ایکس‌ باکس خیلی درباره‌ی این وضعیت حرف زدیم. حال و روزمان اینطور است که: «چه حسی داری که صنعت بازی در وضعیت خوبی است؛ درحالی‌که جهان درحال خسارت دیدن است؟».

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی گفته‌های فیل اسپنسر و روی آوردن جمعیت بسیاری از مردم به سوی بازی‌های ویدیویی چیست؟


منبع Gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده