نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

شرکت زیگماتک از کیس جدیدش با نام Perseus رونمایی کرد

شرکت زیگماتک (XIGMATEK) از یک کیس کامپیوتر جدید به نام پرسیوس (Perseus) رونمایی کرد. کیس پرسیوس در دسته‌ کیس های باز طبقه‌بندی می‌شود.

شرکت زیگماتک یکی دیگر از کیس‌های باز جدید خود را که ظاهر عجیبی هم دارد رونمایی کرد. این کیس که پرسیوس نامیده می‌شود، با طیف گسترده‌ای از قطعات سخت‌افزاری، از جمله مادربردهای اندازه ATX سازگاری دارد. این کیس کامپیوتر با استفاده از متریال بسیار با کیفیتی ساخته شده و حفاظت بالایی را برای سخت‌افزار کامپیوتر به همراه می‌آورد. پنل‌های کناری این کیس از جنس شیشه حرارت دیده هستند و این ویژگی باعث می‌شود که قطعات داخلی آن به راحتی قابل مشاهده باشند.

اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این کیس، پشتیبانی از یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته است. در این کیس می‌توانید از شش فن ۱۲۰ میلیمتری استفاده کنید. آرایش این فن‌ها نیز به گونه‌ای است که بالاترین میزان خنک‌کنندگی را در مقایسه با اکثر کیس های باز فراهم می‌کنند. این کیس هم با سیستم خنک‌کننده هوا و هم با سیستم‌های مایع سازگاری دارد. دو فن ۱۲۰ میلیمتری در قسمت جلوی کیس قرار گرفته‌اند، دو فن در پشت و دو فن دیگر نیز در بالای آن دیده می‌شوند.

XIGMATEK Perseus / کیس زیگماتک پرسیوس

در بخش خنک‌کننده مایع، این کیس از یک سردکن یا رادیاتور ۲۴۰ میلیمتری که در بالای بدنه قرار گرفته و همچنین یک رادیاتور ۱۲۰ میلیمتری که در قسمت عقب کیس تعبیه شده است، استفاده می‌کند. با توجه به داشتن چنین خنک‌کننده‌هایی، به راحتی می‌توان از این کیس برای آورکلاک کردن قطعات استفاده کرد.

کیس پرسیوس با انواع مختلفی از قطعات سخت‌افزاری نیز سازگاری دارد. برای مثال یک کارت گرافیک ۴۰۰ میلیمتری هم داخل این کیس به خوبی جا می‌گیرد و حتی می‌توانید از خنک‌کننده‌های CPU با ارتفاع ۱۷۰ میلیمتری در آن استفاده کنید. حتی برای جاگذاری یک PSU به طول ۱۸۰ میلیمتر نیز مشکلی نخواهید داشت. دو حافظه ذخیره‌سازی SSD به اندازه ۲.۵ اینچ و یک حافظه HDD به اندازه ۳.۵ اینچ داخل این کیس قرار می‌گیرند. این حافظه‌ها در قسمت جلوی کیس نصب می‌شوند، ولی یک حافظه SSD دیگر پشت پنل مادربرد قرار خواهد گرفت.

XIGMATEK Perseus / کیس زیگماتک پرسیوس

کیس جدید زیگماتک با انواع مادربردها نیز سازگاری دارد و برای مثال مادربردهای سایز کامل ATX و mATX و حتی mini-ITX به راحتی در آن جای می‌گیرند. در جلوی این کیس دو درگاه USB 3.0 در کنار یک جک صدای HD دیده می‌شوند و طبق معمول، دکمه‌های پاور و ریست نیز در این قسمت قرار داده شده‌اند.

اما گذشته از همه این قابلیت‌ها، مهمترین ویژگی کیس زیگماتک پرسیوس، طراحی متفاوت و آینده‌نگرانه آن است. این کیس با ابعاد ۶۱۰ در ۲۳۰ در ۵۴۰ میلیمتر، دارای ظاهر عجیب و تا حدودی ترسناک است. محل قرارگیری فن‌های LED مخصوصاً در قسمت جلوی این کیس به گونه‌ای است که در نگاه اول ظاهری شبیه سر یک ربات به آن می‌دهند. این کیس به‌طور خاص برای سیستم‌های گیمینگ طراحی شده و می‌تواند جلوه زیبایی به اتاق یک گیمر بدهد. در حال حاضر شرکت زیگماتک قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

XIGMATEK Perseus / کیس پرسیوس

اگر اخبار سخت افزار را دنبال کرده باشید، چندی پیش هم زیگماتک از یک کیس دیگر به نام زئوس آرکتیک (Zeus Arctic) رونمایی کرده بود که طراحی مشابه با پرسیوس داشت.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده