// سه شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

مجله رسمی پلی استیشن اواسط خرداد سال جاری از بازی های جدید PS5 رونمایی خواهد کرد

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی اکنون دیگر تقریبا شکی وجود ندارد که تا کمتر از ۳۵ روز دیگر سونی اطلاعاتی گسترده راجع به کنسول پلی‌استیشن 5 و دنباله‌ی بازی Horizon Zero Dawn را با گیمرها به اشتراک می‌گذارد.

مطابق اطلاعات بیرون‌آمده از شماره‌ی بعدی مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن گویا اکنون کمتر از ۵ هفته تا رونمایی کامل PS5 و برخی از بازی‌های مهم آن باقی مانده است

OPM (مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن/Official Playstation Magazine) را می‌توان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین منابع خبری هنگام پرداختن به اطلاعات لایق توجهِ مرتبط با نقش سونی در دنیای بازی‌های ویدیویی دانست. پس پیش از آن که اطلاعات پیش‌رو را با چند شایعه‌ی کم‌ارزش اشتباه بگیرید، بهتر است بدانید که آن‌ها باتوجه‌به زمان رسمی انتشار شماره‌ی بعدی این مجله و اطلاعات ذکرشده در صفحه‌ی اول آن اینترنت را پر کرده‌اند. تازه‌ترین شماره از مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن در تاریخ ۲ ژوئن/جون سال ۲۰۲۰ میلادی (سه شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ خورشیدی) منتشر می‌شود و در بخش قابل توجهی از صفحات خود به «شرح دقیق‌تر برخی از بازی‌های پلی استیشن 5 مانند بازی Quantum Error و دنباله‌ی شوکه‌کننده‌ی بازی Horizon Zero Dawn به همراه مصاحبه با سازندگان آن‌ها» می‌پردازد. همچنین این مجله تمامی رازهای باقی‌مانده درباره‌ی دسته دوال‌ سنس (DualSense)، کنترلر PS5 را هم افشا می‌کند. این اخبار که به‌صورت رسمی در اختیار دریافت‌کنندگان شماره‌ی اخیر OPM قرار گرفتند، توسط یک فردِ شناخته‌شده به اطلاع داشتن از پشت صحنه‌های فعالیت‌های برند پلی‌استیشن نیز تایید شدند و عملا شایعه‌هایی را پررنگ‌تر می‌کنند که خبر از برگزاری رویداد رونمایی کامل از PS5 در ماهِ مِی/مه سال ۲۰۲۰ می‌دادند.

چرا؟ چون امکان ندارد که سونی وظیفه‌ی رونمایی کامل از یک محصول انحصاری AAA همچون دنباله‌ی HZD را به مجله بسپارد و قطعا بار نخست، آن را با یک تریلر در رویداد مد نظرش به نمایش می‌گذارد؛ رویدادی که باتوجه‌به تاریخ انتشار مجله باید نهایتا تا کمتر از پنج هفته‌ی دیگر برگزار شود.

پلی استیشن 5

همچنین به نظر می‌رسد که رویداد رونمایی از بازی‌های نسل بعدی ایکس‌باکس و کنسول ایکس باکس سری اس هم در ماه مِی/مه توسط ردموندی‌ها برگزار خواهد شد و شرکت‌های مختلف سازنده‌های بازی‌های غیرانحصاری از جمله سی‌دی پراجکت یعنی خالق و ناشر «سایبرپانک 2077» (Cyberpunk 2077) هم به‌شدت انتظار هر دوی آن‌ها را می‌کشند. چون همیشه در ای‌تیری هم بیشترین بینندگان را کنفرانس‌های مطبوعاتی سونی و مایکروسافت دارند و عملا هیچ‌جایی بهتر از رویدادهای رسمی آن‌ها برای نمایش تریلر یک بازی مورد انتظار یا معرفی اثری جدید پیدا نمی‌شود.

نباید از یاد برد که رسانه‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ای مانند GamesRadar و IGN هم می‌خواهند در ماه ژوئن/جون سال جاری میلادی با رویدادهای دیجیتالی همچون Future Game Show و Summer of Gaming جای خالی نمایشگاه E3 و امثال آن را پر کنند و به پخش تریلرهای دیده‌نشده، انتشار اطلاعات جدید و مصاحبه با سازندگان انواع‌واقسام بازی‌ها بپردازند. در حقیقت ماجرا اکنون به‌گونه‌ای به نظر می‌رسد که برگزاری رویدادهای کامل و نهایی رونمایی از نسل نُهُم توسط سونی و مایکروسافت در ماه مِی/مه دیگر نه یک احتمال که بیشتر شبیه به یک ضرورت است. مخصوصا برای سونی که می‌خواهد PS5 را به‌صورت جدی با چند بازی معرفی کند.


منبع PSLS زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده