// یکشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

۱۵ عملی که بازیکنان علاقه خاصی به‌ انجام آن‌ها در بازی‌های چندنفره دارند

در این مقاله نگاهی انداخته‌ایم به برخی از عادت‌های گیمرها در بازی‌های آنلاین که اکثر ما کم‌وبیش آن‌ها را تجربه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن اینترنت پرسرعت شاهد رشد روزافزون بازی‌های آنلاین و چندنفره بین گیمرهای سنین مختلف بوده‌ایم. به‌نحوی‌که برخی از این بازی‌ها همانند فورتنایت تبدیل به یک ترند جهانی شده‌اند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که آن را تجربه نکرده یا حداقل نامش را نشنیده باشد. واضح است وقتی‌که یک سرگرمی بدین شکل مخاطب را جذب می‌کند، رفتارهای مختلف زیادی پیرامون آن شکل می‌گیرد. گیمرها با ورود به این دنیای مجازی به‌راحتی می‌توانند هرکاری که دل‌شان می‌خواهند انجام دهند و نگران عواقب آن هم نباشند. از همین‌رو در این بازی‌ها شاهد رفتارهای عجیب و بعضا خبیثانه‌ای هستیم که در این مقاله قصد داریم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم (البته از اشاره به فحاشی‌ها و زورگویی‌های آنلاین صرف‌نظر کرده‌ایم). در ادامه با ما همراه باشید.

Fortnite

شلیک به هم‌تیمی (Friendly Fire)

اولین موردی که در شروع این مقاله می‌توان به آن اشاره کرد شلیک به هم‌تیمی یا همان Friendy Fire است. این اتفاق در بازی‌های تک‌نفره هم رخ می‌دهد و شما از روی حس کنجکاوی گاهی اوقات چندین گلوله روی هم‌تیمی بخت‌برگشته خود خالی می‌کنید تا فقط ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد. البته اوضاع در بازی‌های چندنفره کمی فرق می‌کند. اگر گزینه شلیک به هم‌تیمی در یک بازی فعال باشد، این حس کنجکاوی شما ممکن است به جریمه‌های سنگین یا حداقل باعث عصبانیت ‌هم‌تیمی‌های‌تان شود. برخی بازی‌ها پرداخت نقدی پول و برخی دیگر شرکت ندادن در دور بعدی مسابقه را به‌عنوان جریمه شلیک به هم‌تیمی قرار داده‌اند که هیچ‌کدام باب میل هیچ بازیکنی نیستند.

Call of Duty Modern Warfare: Warzone

دزدیدن کشته‌ها (Kill Stealing)

در اکثر بازی‌های چندنفره امروزی، امتیاز کشته‌ها به کسانی تعلق می‌گیرد که بیشترین میزان آسیب را به دشمن وارد آورده باشند (همانند Overwatch و Destiny 2). اما جالب است بدانید که هنوز هم هستند بازی‌هایی که تیر خلاص آخر را به‌عنوان کشته اصلی بازیکن حساب می‌کنند. دزدین امتیاز کشتن دشمنان از هم‌تیمی‌‌ای که تمامی زحمت را به‌دوش کشیده است، حسی لذت‌بخش توام با عذاب وجدان را برای ما به‌همراه دارد. اما خوب چه کسی از کیل گرفتن رایگان بدش می‌آید؟ جدا از نفرتی که انجام این کار ایجاد می‌کند، واقعا چرا نباید آن را دوست داشت؟

Call of Duty Modern Warfare

کمین کردن یا کمپ زدن (Camping)

اجازه دهید خیال‌تان راحت کنم. افراد کمپ‌زن از روزگاران قدیم بین گیمرها وجود داشته‌اند. آن‌ها در بازی Quake 3 سلاح Railgun را برمی‌داشتند و شما را در سراسر نقشه از نقطه‌ای یکسان بارها اسنایپ می‌کردند. در بازی‌های امروزی این افراد ممکن است در گوشه‌ای از نقشه مخفی شده باشند و با حفظ موقعیت بارها از خجالت شما دربیایند. کمپ زدن بیشتر مواقع جواب می‌دهد، اما زمانی‌که دست‌ این افراد رو شود، آن‌وقت است که باید منتظر انتقام‌گیری دشمنان زیادی باشند.

Shotgun

هجوم بردن

گر کمپ زدن جواب نمی‌دهد، حتما لازم نیست به دل دشمن هجوم ببرید! این کار یکی از بی‌فکرانه‌ترین گزینه‌های روی میز بازیکنان در بازی‌های شوتر چندنفره است. برای انجام آن هم تنها کافی است که دکمه W کیبورد (یا جهت جلوی کنترلر) را نگه دارید، شات‌گان خود را آماده کنید، هرگونه استراتژی و کار تیمی را بیخیال شوید و برای کیل گرفتن به دل دشمن هجوم ببرید. شاید خنده‌دار باشد که بدانید انجام این‌کار در بازی‌هایی همانند Destiny 2 به‌شدت جواب هم می‌دهد!

Overwatch

خروج با عصبانیت (Rage-Quitting)

این مورد را اعتراف می‌کنم که خود من بارها سابقه‌اش را داشته‌ام؛ مخصوصا در بازی فیفا! افرادی که Dota 2 بازی می‌کنند، حتما این تجربه را داشته‌اند که هم‌تیمی‌شان کیل مجانی به حریف می‌دهد یا گیمر‌ها در بازی Overwatch با خروج هم‌تیمی‌شان باید با یک عضو کم‌تر به‌سراغ تیم حریف بروند. اگر هم اهل بازی‌های ورزشی آنلاین همانند فوتبال باشید، پس در صورت تجربه بخش آنلاین به احتمال زیاد برای‌تان پیش‌ آمده است که پس از دریافت چند گل و بد بازی کردن، با عصبانیت کنسول را خاموش کرده باشید! برخی مواقع شما نیاز دارید که با عصبانیت از بازی خارج شوید و قسم بخورید که دیگر از فردا آن بازی را باز نکنید. فقط به‌یاد داشته باشید که در این مواقع کمی نفس عمیق بکشید!

Overwatch

باخت عمدی (Throwing)

البته که شرایطی پیش می‌آید که ما افرادی هستیم که بیخیال بازی می‌شویم و دیگر چیزی برای‌مان مهم نیست. این مورد را می‌توان مشابه خروج با عصبانیت قلمداد کرد، اما فقط تفاوتش این است که بازیکن از بازی خارج نمی‌شود. در عوض در شرایطی که کار تیمی بسیار ضعیف است، بازیکن بسیار عصبانی و ناراضی می‌شود و بازی را جدی نمی‌گیرد و درواقع بارها به حریف کیل می‌دهد. این افراد عملا و عمدا باعث باخت تیم خود می‌شوند و خوب این کار اصلا به مذاق هیچ اعضای تیمی خوش نمی‌آید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در بازی Overwatch در نقش Mei قرار می‌گیرید و بی‌برنامه ساخت دیوار یخی می‌سازید و بازی هم‌تیمی‌های‌تان را مختلف می‌کنید، خواهش می‌کنم این‌کار را نکنید! باور کنید انجام این کار اصلا عاقبت خوشی برای تیم‌تان ندارد.

GoldenEye 007

سَرَک کشیدن به صفحه‌نمایش رقیب (Screen Peeking)

در زمانی‌که بازی‌های چندنفره اکثرا به‌صورت اسپلیت اسکرین بودند، یکی از راه‌های خبیثانه برای به‌دست آوردن برتری، نگاه کردن به نمایشگر دیگر بازیکنان بود! در بازی‌های چندنفره که بازیکنان با اتصال لن با یکدیگر بازی می‌کردند (همانند Quake و Counter Strike)، اوضاع بدین شکل بود که بازیکنان باید مانیتورهای خود را از دیگری مخفی می‌کردند، اما در بازی‌هایی همانند GoldenEye 007 عملا نمایشگر مخفیانه وجود نداشت! شما ناخواسته نصف یا یک‌چهارم صفحه‌نمایش را که حرکات دیگر بازیکنان را نشان می‌دهد، می‌دیدید و عملا این اتفاق باعث وقوع لحظات خنده‌داری می‌شد!

Halo

درو کردن اسلحه‌ها و مهمات سنگین

به‌یاد سپردن محل و زمان فرود اسلحه‌ها و مهمات سنگین در بازی‌هایی همانند Halo و Destiny بسیار مهم است. اما برخی مواقع اشخاصی هستند که بیشتر از دیگر افراد دست‌شان به این مهمات می‌رسد. این مسئله زمانی خیلی اذیت‌کننده می‌شود که متوجه می‌شوید شخصی در هر دور بازی در Halo، سلاح راکت لانچر را برمی‌دارد و دیگر بازیکنان را با آن تار و مار می‌کند. البته در این بین آثاری همانند Destiny 2 مکانیزم عملکرد مهمات سنگین را تغییر داده‌اند و به اعضای یک تیم اجازه می‌دهد هرکدام مقداری از آن‌ها را بردارند. بااین‌حال اگر نتوانستید در یک بازی به این مهمات دست پیدا کنید، نگران نباشید. بالاخره شما یک هم‌تیمی افراطی دارید که بیشتر از هر شخص دیگر به آن‌ها نیاز دارد!

Overwatch

فقط یک دور دیگر!

در برخی بازی‌ها شرایطی پیش می‌آید که حتی اگر اعضای تیم شما تازه محل قرارگیری انگشتان خود را پیدا کرده باشند و تیم حریف هم حسابی در حال رکوردزنی باشد، نمی‌توانید با عصبانیت رقابت را ترک کنید. شما بازی را بارها و بارها انجام می‌دهید و اصلا هم تصمیم ندارید شب خود را با شکست به پایان برسانید. برای رسیدن به پیروزی بی‌وقفه تلاش می‌کنید، چرا که می‌دانید هرچقدر هم که سخت باشد، تجربه‌اش ارزشش را دارد. خوب بعد از اینکه طعم شیرینی پیروزی را چشیدید چه می‌شود؟ بار دیگر دوست دارید آن را تجربه کنید! اگر باختید چه؟ معلوم است! باری دیگر بازی را انجام می‌دهید!

با عصبانیت تهمت تقلب زدن

آیا شما هم این حس را داشته‌اید که ردیابی حریف‌تان بیش از اندازه خوب است؟ یا دقت هدشات‌های آن‌ها خیلی زیادی بالا است؟ شما هم احتمالا فکر کرده‌اید که این چیزها بالاخره حد و اندازه‌ای دارد و حتی زمانی‌که به عقب بازمی‌گردید تا Killcam را مشاهده کنید، باور اینکه شخصی توانسته باشد شما را به این سادگی بکشد، سخت باشد. شاید موقعیت‌گیری شما نامناسب بوده است، شاید آن‌ها در این بازی خیلی خوب هستند یا شاید و شاید آ‌ن‌ها درحال تقلب باشند؟ پاسخ‌های زیادی برای این سؤال وجود دارد و عصبانیت شما به‌خاطر کشته‌شدن‌تان پیش‌روی همه آن‌ها قرار می‌گیرد.

Fortnite

دویدن و پریدن (Bunny Hopping)

شاید دویدن و پرش کردن در بازی‌های چندنفره ما را به یاد بازی Quake بیاندازد، اما واقعیت این است که این رویکرد بازی هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود و امروزه بسیاری از بازیکنان از آن استفاده می‌کنند. در گذشته پریدن مداوم به سمت‌های مختلف در بازی‌های چندنفره برای خود حرکتی حرفه‌ای محسوب می‌شد که سرعت حرکت و کنترل شخصیت شما را افزایش می‌داد. اگرچه در بازی همانند Overwatch اگر شما بخواهید مداوم به این‌ور و آن‌ور پرش کنید، بازیکنان حرفه‌ای به‌راحتی مسیر حرکات شما را پیش‌بینی می‌کنند و باعث می‌شوند بارها کشته شوید.

Head Glitchپدیده Head Glitch

اول اجازه دهید این اصلاح را برای شما توضیح دهم. تصور کنید پشت یک مکانی مخفی شده‌اید و فقط سرتان دیده می‌شود. اما از آن‌جا که بازی از دید چشمان شما دیده می‌شود، پس می‌توانید به‌راحتی به اهداف خود شلیک کنید! شاید باورتان نشود که برخی بازیکنان از این گلیچ در برخی بازی‌های چندنفره برای کشتن دشمنان خود استفاده می‌کنند! دوئل‌های تک‌تیراندازها در بازی‌های چندنفره می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند، اما می‌توان به‌جای افتخارانه جنگیدن برای رسیدن به پیروزی دست به دامن Head Glitch شد. این اتفاق می‌تواند برای بازیکنان بسیار عذاب‌آور باشد، چرا که از کسی گلوله دریافت می‌کنید که حتی اسلحه‌اش را هم نمی‌بینید!

غر زدن درباره لگ و مچ‌میکینگ

برخی مواقع اعتراف به اینکه عملکرد شما در یک رقابت ضعیف بوده، بسیار سخت است. زمان‌هایی دیگر هم پیش می‌آید که به‌علت زمان تأخیر بالا یا کیفیت پایین Matchmaking، شما اعضای تیم را به‌خاطر شکست سرزنش می‌کنید. این یک رابطه پرتنش با دیگر اعضا را ایجاد می‌کند و مشکلی نداشتن با لگ یا هم‌تیمی‌های افتضاح، نکته کلیدی در بازی‌های چندنفره است! البته اگر حالتی پیش‌ آید که درمقابل اعضای یک تیم حرفه‌ای از هم‌تیمی‌های ضعیف و لگ بالا رنج می‌برید، خوب آن داستان دیگری است!

Yasuo

اعتراض‌های مداوم

زمانی پیش می‌آید که شما به‌خاطر یک شخصیت، یک توانایی یا یک سلاح خاص در یک بازی بارها کشته می‌شوید و این مسئله باعث اعتراض شما می‌شود. این موضوع باعث ایجاد تغییراتی در بازی‌ها می‌شود که سازندگان به‌اصلاح به‌آن «متعادل‌سازی» می‌گویند. ترکیب GOATs و سپر دوگانه در اورواچ؟ متعادلش کنید. شخصیت Yasuo در بازی League of Legends؟ اساسی متعادلش کنید. شما حتی ممکن است از قدرت بیش از اندازه یک سلاح در بازی Destiny 2 خسته شده باشید و درخواست کنید که آن متعادل شود (بله، همچین چیزی وجود دارد!). چه این عمل به‌خاطر سر رفتن حوصله باشد یا تنفر از یک قهرمان یا یک سلاح، غر زدن و اعتراض کردن هیچ‌وقت تمامی ندارد.

Camo

چالش‌های Camo

شاید یکی از رایج‌ترین راه‌های به‌دست آوردن پوسته سلاح‌ها یا لباس‌های مختلف در بازی‌ها، استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای با بتل‌پس‌ها باشد. اما در بازی‌ها چالش‌های بسیاری وجود دارند که به چیزی بیشتر از امتیاز XP یا پول نیازمند هستند. برای مثال، برای به‌دست آوردن Gold Camo (پوسته طلایی) باید مجموعه‌ای از چالش‌ها را انجام دهید که براساس نوع اسلحه با یکدیگر متفاوت هستند. به‌دست آوردن صدها هدشات، کیل‌های تک تیر با اسنایپر و موارد این‌چنینی درنهایت آخرین مجموعه چالش‌ها را باز می‌کنند و به‌زودی آن پوسته طلایی مورد انتظار را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما صبر کنید، اگر شما پوسته الماس را بخواهید، آن وقت است که باید تمامی پوسته‌های طلایی تمامی اسلحه‌ها را آزاد کنید!

خوب در این مقاله سعی کردیم برخی از کارهایی را که بسیاری از ما در بازی‌های چندنفره انجام می‌دهیم، با یکدیگر مرور کنیم. کارهایی که شاید برخی از آن‌ها چندان اخلاقی یا منصفانه نباشد، اما مقاومت دربرابر انجام ندادن‌شان سخت‌تر است. در انتها نوبت شما کاربران زومجی است که تجربیات بازی‌های چندنفره خود را با ما درمیان بگذارید و بگویید که شما چگونه آنلاین بازی می‌کنید؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده