نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

راب گیبز نویسنده و کارگردان انیمیشن های دیزنی و پیکسار درگذشت

راب گیبز در حال کار روی سریال تلویزیونی Monsters at Work بود.

راب گیبز، یکی از اعضای قدیمی شرکت‌های والت دیزنی (Walt Disney) و پیکسار (Pixar) از دنیا رفت. هنوز علت درگذشت او به‌طور رسمی اعلام نشده است، ولی دوستان این انیماتور و کارگردان دنیای انیمیشن با انتشار این خبر از درگذشت همکار دوست‌داشتنی خود صحبت کرده‌اند.

گیبز که از حدود سه دهه قبل در صنعت انیمیشن حضور داشت، در کنار کت گود در حال کارگردانی سریال تلویزیونی هیولاها در محل کار (Monsters at Work) بود که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از انیمیشن کارخانه هیولاها (Monsters Inc) اثر پیت داکتر برای سرویس دیزنی پلاس آماده می‌شود؛ سریالی که صداپیشگان اصلی انیمیشن در آن حضور دارند و قرار است در بهار ۲۰۲۱ منتشر شود.

فعالیت گیبز در دنیای انیمیشن از دهه‌ی ۱۹۹۰ آغاز شد و یکی از اولین آثار بزرگ او Pocahontas بود که گیبز در تولید آن به‌عنوان یکی از نویسندگان حضور پیدا کرده بود. او که در تولید Fantasia 2000 هم نقش داشت، بعدها به پیکسار ملحق شد و در بخش داستانی و همین‌طور طراحی استوری‌برد انیمیشن‌هایی مثل داستان اسباب بازی 2 (Toy Story 2)، کارخانه هیولاها، در جستجوی نمو (Finding Nemo) و بالا (Up) فعالیت داشت.

هرچند خیلی‌ها گیبز را بیشتر به‌عنوان یک طراح استوری‌برد و نویسنده‌ی مطرح می‌شناختند ولی او کارگردان انیمیشن‌های مختلفی هم بود، از جمله کارهای کوتاه و سریالی مرتبط با انیمیشن ماشین ها (Cars) که علاقمندان زیادی هم داشتند، از Tokyo Mater و Mater's Tall Tales تا Tales from Radiator Springs.

دنیل چانگ از هنرمندان دنیای انیمیشن هم که رابطه‌ی نزدیکی با راب گیبز داشت، بعد از درگذشت او پیامی در این زمینه توئیت کرد و به ستایش او پرداخت:

درگذشت راب گیبز واقعاً قلبم را شکست. اگر شما یا فرزندانتان انیمیشن‌های کوتاه ماشین‌ها (Cars Toons) را تماشا کرده‌اید، باید بدانید که اکثر آن‌ها را راب کارگردانی کرده بود. همین‌طور صداگذاری شخصیت Boo در کارخانه هیولاها هم کار دختر او بود.

راب همواره فردی مثبت‌اندیش، شوخ‌طبع و خونگرم بود و توجه زیادی نسبت به همکاران و اعضای تیم خود داشت. دل همه‌ی ما برای او تنگ خواهد شد.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده