نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

ربات به نسخه کنسولی بازی PUBG اضافه می شود

سازندگان PUBG به منظور فراهم کردن یک فضای مناسب برای افزایش مهارت‌های بازیکنان تازه‌ وارد و متعادل کردن سطح جامعه کاربران این بازی، تصمیم به اضافه کردن ربات در آپدیت جدید خود گرفته‌اند.

این موضوع تقریباً به یک مشکل اجتناب ناپذیر تبدیل شده که وقتی مدتی از آغاز به کار یک بازی چندنفره می‌گذرد، بازیکنان قدیمی و باتجربه آن به سطحی از مهارت می‌رسند که بازیکنان جدید هیچ شانسی برای مقابله و رسیدن به سطح آن‌ها نخواهند داشت. بازی پرطرفدار PUBG نیز از این قضیه مستثنی نبوده و حالا بازیکنان قدیمی و باتجربه این بازی به حدی در ترفندهای مختلف آن مهارت کسب کردند که بازیکنان جدید، قبل از این که شانسی برای ارتقاء داشته باشند، به سادگی از دور خارج می‌شوند.

سخنگوی توسعه‌دهندگان PUBG در پست وبلاگی جدید خود می‌نویسد:

سطح عمومی مهارت‌‌های بازیکنان در طول سه سال اخیر به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. به‌طوری که تعداد بازیکنان جدیدی که قبل از کشتن حتی یک کاربر دیگر، به سادگی از بازی حذف می‌شوند به مراتب افزایش یافته است. برخی از افراد حتی شانس شلیک کردن و آسیب رساندن به بازیکنان دیگر را نیز به‌دست نمی‌آورند.

مدتی است که از طرف جامعه کاربران پیام‌های زیادی مبنی‌بر فاصله بیش از حد سطح مهارت بازیکنان و دشوار شدن شرایط بازی برای بازیکنان تازه وارد دریافت می‌کنیم و حالا آماده‌ی صحبت کردن درباره برنامه‌های پیشنهادی خود برای حل این مسئله هستیم.

به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای کسب مهارت‌های بیشتر و البته لذت بردن از تجربه‌ی PUBG، تصمیم گرفتیم تا در به‌روزرسانی Update 7.1، ربات‌ها را به بازی معرفی کنیم.

PUBG

توسعه‌دهندگان PUBG به منظور اطمینان بازیکنان از عملکرد قابل قبول و برنامه‌‌نویسی دقیق این ربات‌ها، توضیحات مختصری را درباره نحوه کارکرد این ربات‌ها ارائه کرده‌اند. بر این اساس، شبکه‌های مسیریابی به کار گرفته شده در سیستم این ربات‌ها، موجب می‌شود تا خطرات محیطی به درستی توسط آن‌ها شناسایی شده و از تبدیل شدن آن‌ها به یک سری اهداف ساده و نه‌چندان جدی جلوگیری شود. ضمن این‌که این ربات‌ها، فیزیک حرکات گلوله در این بازی را به درستی در نظر گرفته و در هدف‌گیری‌ها به اندازه کافی دقیق عمل می‌کنند.

این موضوع بدین معنی است اگر بازیکنان در هنگام مواجه شدن با گلوله‌هایی که از سوی ربات‌ها شلیک می‌شوند، از همان ترفندهایی که برای جا خالی دادن یا رد کردن گلوله‌های دشمن واقعی استفاده کنند، قاعدتاً تفاوتی را احساس نخواهند کرد و این موضوع موجب می‌شود تا ربات‌ها به ابزار مناسبی برای تقویت مهارت‌های بازیکنان تبدیل شوند. البته یک رقیب کامپیوتری در نحوه محاسبه هدف‌گیری همچنان دقیق‌تر از یک بازیکن واقعی عمل می‌کند لذا این سیستم به نوعی برنامه‌ریزی شده تا براساس فاصله هدف و شرایط محیطی، سطوح متفاوتی از دقت در هدف‌گیری را به کار بگیرد.

PUBG

در پایان درباره کیفیت لوت‌هایی که توسط ربات‌ها به جا گذاشته می‌شوند توضیحاتی ارائه شده است. ظاهراً این موارد با پیشرفت جریان بازی ارتقاء پیدا می‌کنند. یعنی تجهیزاتی که توسط ربات‌ها حمل می‌شوند، طبق پیشرفت جریان بازی متعادل خواهند شد. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که به محض رسیدن به زمین، یک ربات با در دست داشتن یک SKS به شما حمله‌ور شود.

Playerunknown's Battlegrounds امیدوار است تا با معرفی ربات‌ها امکان ارائه‌ی «تجربه کامل یک بازی بتل رویال» را با بازیکنان جدید نیز به اشتراک بگذارد، اما این خبر تنها مختص بازیکنان تازه وارد نبوده و برای قدیمی‌ترها نیز خبرهای خوبی را به همراه دارد. براساس توضیحات این پست، با بالاتر رفتن MMR هر بازیکن، احتمال رویارویی او با ربات‌ها در بازی کاهش پیدا می‌کند. البته سیستم Ranked این بازی ماه آینده یک آپدیت جدید را دریافت می‌کند که هیچگونه رباتی را نخواهد داشت.

یکی از دلایل مخالفت بازیکنان با این ایده، تضعیف هیجان تجربه یک بازی بتل رویال با حضوری چندین کاربر غیر واقعی در دنیای بازی است

PUBG

علی‌رغم تلاش توسعه‌دهندگان پابجی در راستای اطمینان دادن از عملکرد قابل قبول سیستم جدید این بازی، به‌نظر می‌رسد که بسیاری از بازیکنان این بازی از همین الان نسبت به اضافه شدن ربات‌ها اظهار نارضایتی کرده و به‌طور کلی به مخالفت با این ایده پرداخته‌اند. یکی از دلایلی که توسط این افراد مطرح می‌شود، تضعیف هیجان تجربه یک بازی بتل رویال با حضوری چندین کاربر غیر واقعی در دنیای بازی است. یکی دیگر از دغدغه‌هایی که توسط علاقه‌مندان به این بازی مطرح شده، احتمال عملکرد نه چندان دقیق و رفتار بعضاً احمقانه‌ای است که قبلاً و در سایر بازی‌ها از ربات‌ها دیده شده است. بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا این سیستم جدید به درستی در بازی اعمال خواهد شد یا خیر.

PUBG اولین بازی بتل رویالی نیست که ربات‌ها را به نسخه کنسولی خود اضافه می‌کند. بازی فورتنایت (Fortnite) نیز به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های این سبک سال گذشته چنین برنامه‌ای را عملی کرد. براساس تجربه عملی بازیکنان در مواجهه با این ربات‌ها در بازی فورتنایت، به‌نظر می‌رسد که آن‌ها بیش از این که به شکل یک خطر جدی و یک چالش شبیه به واقعیت به‌نظر برسند، بیشتر به‌عنوان یک هدف ساده برای بازیکنانی طراحی شدند که در حالت عادی مهارت لازم برای کشتن بازیکنان واقعی را نخواهند داشت.

البته PUBG Mobile نیز مدت زیادی است که از این سیستم استفاده می‌کند. تجربه عملی رویارویی با این ربات‌ها در بازی موبایلی پابجی نشان می‌دهد که متأسفانه مقابله با آن‌ها بیش از حد ساده است. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا ربات‌های کنسولی پابجی می‌توانند عملکرد هوشمندتری داشته باشند یا خیر.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده