نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰

بازی Quantum Error با فناوری Ray Tracing روی پلی استیشن 5 اجرا خواهد شد

طبق اعلامیه‌ی سازندگان بازی Quantum Error، این اثر با ویژگی گرافیکی Ray Tracing روی پلی استیشن 5 اجرا خواهد شد. سازندگان اعلام کردند که موتور گرافیکی بازی «به‌سادگی‌» می‌تواند این مهم را عملی کند.

مدتی می‌شود که استودیو تیم‌کیل مدیا (TeamKill Media) اثری با نام Quantum Error را به‌گیمرها معرفی کرده است. اثری که قرار است در انحصار پلفترم‌های سونی باشد و یکی از بازی‌های احتمالی زمان عرضه پلی استیشن 5 نیز به‌حساب می‌آید. این بازی یک شوتر اول‌شخص ترسناک است که اگر بخواهیم دقیق باشیم، در زیرژانر «وحشت فضایی» طبقه‌بندی می‌شود. سازندگان بازی در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرده‌اند که این بازی با الگو از المان‌های سری Dead Space، سعی دارد تا تجربه‌ای مشابه را برای گیمرها به‌ارمغان بیاورد. با آن شکلی که EA سری Dead Space را از صحنه‌ی روزگار محو کرد، جای شکرش باقی است که هنوز هم مخلوق استودیو ویسرال‌گیمز برای دیگر تیم‌های بازیسازی، الهام‌بخش و الگو است؛ بگذریم.

به‌تازگی و درجریان آخرین اخبار بازی، تیم سازنده‌ی بازی در توییتر به انتشار مطلبی پرداخت که خبرساز شد. سازندگان بازی در پاسخ به یک هوادار مبنی بر خروجی بصری بازی با استفاده از ویژگی Ray Tracing، اعلام کردند که موتور گرافیکی بازی «به سادگی» می‌تواند محیط‌های نسخه‌ی پلی استیشن 5 این بازی را با آپشن رهگیری پرتو (Ray Tracing) بارگذاری کند. در کنار این مورد، سازندگان «کوانتوم ارور» پیش‌تر اعلام کرده بودند که بازی با وضوح 4K و نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد شد. در کل انتظار می‌رود که اثر نام‌برده یک تجربه‌ی باکیفیت از نظر بصری باشد و قدرت‌های پلی استیشن 5 را به‌خوبی نمایش دهد. در کنار این مورد، امیدواریم که از نظر کیفی هم شاهد اثر خوبی باشیم. بازی‌های ژانر وحشت کیهانی به‌دلیل اتمسفر و فضایی که در اختیار دارند، پتانسیل بسیار بالایی دارند که به آثاری با کیفیت در ژانر وحشت تبدیل شوند؛ اگر تیم سازنده‌ی بازی بتواند به خوبی از این ظرفیت استفاده کند، بدون شک می‌توانیم شاهد اثری باکیفیت باشیم.

تاریخ انتشار قطعی بازی هنوز مشخص نیست. گفتنی است که Quantum Error ابتدا راهی PS5 و سپس پلی استیشن 4 خواهد شد. شایعاتی هم مبنی بر عرضه‌ی بازی برای ایکس باکس وان / ایکس باکس سری ایکس وجود دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده