نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۸

سری بازی Horizon Zero Dawn احتمالا تبدیل به یک سه‌گانه خواهد شد

بلاگ VGC ادعا می‌کند که گوریلاگیمز در نظر دارد تا Horizon Zero Dawn را به یک سه‌گانه تبدیل کند. این منبع خاطرنشان می‌‌کند که نسخه‌ی بعدی بازی روی پلی استیشن 5 منتشر می‌شود و از قابلیت‌هایی مثل حالت Co-op نیز بهره می‌برد.

یکی از نقاط درخشان و حساس نسل هشت، به‌خصوص برای پلتفرم سونی و دنبال‌کنندگانش، تولید و عرضه‌ی بازی Horizon Zero Dawn بود. استودیو گوریلاگیمز که نسل هشت را با مجموعه‌ی محبوب خود یعنی کیلزون (Killzone) شروع کرد و با نسخه‌ی پلی استیشن 4 محور این بازی یعنی ShadowFall نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت عمل کند، تصمیم گرفت در یک مسیر کاملا جدید گام بردارد و تولید بازی «هورایزن زیرو داون» را آغاز کرد. بدون ذره‌ای شک، آفرینش یک بازی اکشن/جهان‌باز و نقش‌آفرینی برای استودیو گوریلاگیمز که همیشه با مخلوقات شوتر/اول‌شخص شناخته می‌شد، یک ریسک عظیم بود. سازندگان بازی اما از منابع خود به‌بهترین نحو استفاده کردند و با ساخت این اثر، توانستند یک موفقیت تجاری/فنی بزرگ را برای گیمرها و شرکت سونی به‌ارمغان بیاورند. پایان‌بندی بازی و فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای آن، راه را برای ادامه یافتن و تبدیل شدن آن به یک سری جدید را هموار کرد. حالا هم که به نسل نهم از سرگرمی‌ محبوبمان یعنی ویدیوگیم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، خبرهایی که به‌آینده‌ی این بازی و نسخه‌ی بعدی آن اشاره می‌کنند هم بیشتر از قبل شده است.

Horizon Zero Dawn

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، بلاگ VGC اعلام کرده است که طبق گزارش‌های دریافتی از منابع مختلف، تیم گوریلاگیمز درحال حاضر مشغول تولید بازی Horizon Zero Dawn 2 است و قصد دارد تا این سری را به یک سه‌گانه تبدیل کند. گفته می‌شود که این بازی در مقایسه با نسخه‌ی قبلی، در مقیاسی «غول‌پیکر» تقدیم گیمر می‌شود و نقشه‌ی پهناوری آن، آزادی‌ عمل به‌مراتب بیشتری به گیمر می‌دهد و به همین ترتیب، ارزش تکرار بالاتری هم خواهد داشت. گفته می‌شود که Horizon Zero Dawn 2 یک حالت دو نفره (Co-op) هم خواهد داشت. اینکه چطور قرار است شاهد اضافه شدن این حالت به بازی باشیم یا اینکه بخش دونفره‌ی بازی به‌صورت دائما آنلاین/آفلاین است، سوالاتی هستند که برای پاسخ آن‌ها باید صبر کنیم. گفته می‌شود که گوریلاگیمز قصد داشته تا در همان قسمت اول بازی، حالت دونفره را به بازی اضافه کند اما این ایده کنار گذاشته می‌شود و توسعه‌ی بازی با محوریت طراحی محیط‌ها، ماموریت‌های جانبی و مواردی از این دست دنبال می‌شود.

شروع فرآیند تولید نسخه‌ی دوم این سری با توجه به آگهی‌های استخدام گوریلاگیمز (استخدام طراح کوئست و هیولاهای مختلف برای یک بازی جهان باز) توجیه می‌شود. همچنین مارک سرنی و جیم رایان برای توصیف سیستم جدیدی که در ساختار دکمه‌های تریگر کنترلر پلی استیشن 5 (دوال‌سنس) به‌کار رفته، از توصیف حس‌وحال ایجادشده هنگام «کشش یک کمان» سخن گفته‌اند و به‌نظر می‌رسد که Horizon Zero Dawn 2 قدرت‌های سخت‌افزاری نسل نهم از پلتفرم‌های سونی را به‌خوبی نمایان بکند. صحبت‌های اخیر هرمن هالست، مدیر استودیو گوریلاگیمز و بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، مبنی بر مسیر طولانی که قرار است توسط بازی‌های هورایزن طی شود، نشان می‌دهد که سونی و گوریلا برنامه‌ای بلندمدت را برای این بازی‌ها درنظر گرفته‌اند. هالست در قسمتی از گفت‌وگوی خود با تلگراف، ضمن اشاره به نقشه‌ی راه طولانی سری هورایزن، چنین می‌گوید:

من فکر می‌‌کنم که ما برای مدتی طولانی مشغول ساخت بازی‌های هورایزن خواهیم بود.

تا وقتی که سونی و گوریلاگیمز اطلاعات رسمی بازی را منتشر نکنند، نمی‌توان این خبر را به‌صورت قطعی پذیرفت. با این وجود، انتظار می‌رود که سونی این سری را در کنار مجموعه‌هایی مثل Uncahrted، به یکی از سری‌های مهم و پرطرفدار خود تبدیل بکند. گفتنی است که بازی Horizon Zero Dawn در تابستان سال جاری راهی پی سی خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده