نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

یونیورسال قراردادی پنج ساله با لگو برای ساخت انیمیشن The Lego Movie امضا کرد

سرانجام یونیورسال و لگو از توافق برای ساخت و انتشار انیمیشن سینمایی خبر دادند تا در نهایت برادران وارنر حق ساخت آن را به شرکت دیگری واگذار کند.

آذر سال گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت یونیورسال پیکچرز به‌دنبال دریافت حقوق مجموعه انیمیشن The Lego Movie (فیلم لگو) است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این مجموعه انیمیشنی محبوب خانه جدیدی پیدا کرده است. سرانجام یونیورسال و لگو از توافق و امضای قرارداد همکاری به مدت ۵ سال برای ساخت انیمیشن سینمایی براساس دنیای Lego خبر دادند و بدین ترتیب شرکت برادران وارنر دیگر قرار نیست به تولید انیمیشن‌های سینمایی براساس دنیای لگو ادامه دهد و حداقل تا ۵ سال آینده خانه این مجموعه در شرکت یونیورسال خواهد بود. شرکت یونیورسال تمرکز زیادی روی تجارت آثار خانوادگی دارد. یونیورسال در حال حاضر دارای استودیوی انیمیشن‌سازی ایلومینیشن اینترتینمنت، خالق مینیون‌ها و استودیوی انیمیشن‌سازی دریم ورکس، خالق انیمیشن ترول‌ها و کونگ فو پاندا است.

مجموعه انیمیشن لگو با اکران انیمیشن The Lego Movie به ‌کارگردانی فیل لرد و کریستوفر میلر در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرد و این انیمیشن بیش از ۴۶۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. در ادامه انیمیشن The Lego Batman Movie (لگو فیلم بتمن) به‌کارگردانی کریس مک‌کی، منتشر شد و توانست موفقیت انیمیشن اول را تکرار کند. بااین‌حال، انیمیشن The Lego Ninjago Movie (فیلم لگو نینجاگو) و انیمیشن The Lego Movie 2: The Second Part (فیلم لگو ۲: قسمت دوم) در تکرار موفقیت دو انیمیشن اول چندان موفق عمل نکردند و به‌نظر می‌رسد که این مجموعه پس از اوج گرفتن خیلی سریع، با افول خیلی سریع نیز مواجه شده است.

یونیورسال و لگو پیش از این برای ساخت انیمیشن Lego Jurassic World: The Secret Exhibit و سریال Lego Jurassic World: Legend of Isla Nublar که در ۱۳ قسمت تولید و منتشر شد، همکاری کرده بودند. حال بسیاری منتظر هستند تا یونیورسال با استفاده از مجموعه‌های محبوب خود مثل دنیای ژوراسیک و سریع و خشن آثار لگویی تولید و منتشر کند، اما در حال حاضر اطلاعاتی از اولین انیمیشن و برنامه کلی یونیورسال در دسترس نیست و باید در آینده منتظر خبرهای بیشتری در این رابطه باشیم.


منبع LATimes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده