نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

اهدای ۱۰۰ کنسول SNES توسط انجمن بازی های کلاسیک ژاپن برای دوران قرنطینه

انجمن بازی‌های کلاسیک ژاپن (JARGA)، در طول مدت زمان برقراری شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ کنسول کلاسیک SNES را به همراه بازی‌های DKC و FF6 به خانواده‌های دارای فرزند اهدا می‌کند.

انجمن JARGA یا Japan Retro Game Association به‌تازگی اعلام کرده که در پی برقراری شرایط اضطراری در کشور ژاپن، قصد دارد ۱۰۰ کنسول کلاسیک SNES را به‌عنوان هدیه به خانواده‌ها اهدا کند. این کنسول‌ها به همراه تمامی کابل‌ها و کنترلرهای مورد نیاز و همچنین یک نسخه از بازی‌های خاطره‌انگیز Donkey Kong Country و Final Fantasy 6 توزیع خواهند شد.

خانواده‌ها برای ثبت‌نام در این طرح، باید یک سری فرم‌های مخصوص را تا تاریخ ۲۶ آوریل به آدرس ارتباطی این انجمن ارسال کنند. تنها خانواده‌هایی که دارای فرزندان کوچکتر از ۱۶ سال هستند قادر به ثبت‌نام در این طرح خواهند بود. ضمن اینکه هزینه ارسال بسته‌ها به در منازل از خود افراد دریافت می‌شود. این هزینه بسته به مناطق مختلف کشور متفاوت خواهد بود. اسامی دریافت کنندگان کنسول رایگان، ازطریق قرعه کشی مشخص خواهد شد. ضمن اینکه ارسال بسته‌ها از ۲۷ آوریل آغاز می‌شود.

SNES

SNES

در این تصاویر می‌توانید نمونه‌ای از این کنسول‌ها را درکنار شخصی که احتمالاً Yutaka Ishii رئیس این انجمن است مشاهده کنید.

در این فرم به این نکته اشاره شده که تلویزیون‌هایی از ورودی سه فیش‌های سنتی قرمز و سفید و زرد برخوردار هستند، می‌توانند بدون مشکل به این کنسول‌ها متصل شوند. البته در  ادامه توضیح داده شده که تلویزیون‌های قدیمی یا تبدیل کانکتور RCA نیز به‌سادگی در بازار با قیمت پایین (حدود ۵۰۰ ین یا ۵ دلار) پیدا می‌شوند.

اقدام جالب این انجمن ژاپنی، ابتکار عمل بسیار خوبی به نظر می‌رسد. البته که قبلاً هیچگاه نامی از انجمن JARGA به گوش ما نخورده بود اما حالا علاوه‌بر کار زیبا و خیرخواهانه‌ای که از سوی افراد این تیم صورت گرفته، شماری زیادی از مردم با نام این انجمن نیز آشنا شدند. ارائه‌ی رایگان بازی‌های ارزشمند کلاسیک به کودکان و نوجوانان نسل جدید که هیچوقت با حس و حال نوستالژیک آن بزرگ نشدند، می‌تواند در آشنایی آن‌ها با تجربه تکرار نشدنی بازی‌های قدیمی بسیار مؤثر واقع شود. بازی‌هایی که می‌توانند به‌جای خاک خوردن در کلکسیون‌های قدیمی، بار دیگر تجربه دلپذیر و هیجان انگیز خود را با نسل جدید نیز به اشتراک بگذارند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده