نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۸

اپلیکیشن گوگل استیدیا بیش از یک میلیون بار دانلود شده است

شرکت گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن سرویس استریم استیدیا بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.

سرویس استریم بازی‌های شرکت گوگل یعنی استیدیا (Google Stadia) یکی از اولین قدم‌های بزرگ در جهت رسیدن به آینده‌ی بازی‌های ویدیویی از طریق سرویس‌های ابری محسوب می‌شد و پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت داشت اما در زمان عرضه نتوانست آنچنان که باید و شاید مورد توجه طرفداران بازی‌های ویدیویی قرار گیرد و با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرد. با‌این‌حال شرکت گوگل در نظر دارد تا این سرویس را آرام آرام در میان بازیکنان محبوب کند و از قرار معلوم عجله‌ای برای جذب خیل عظیم مخاطبان ندارد و طبق آخرین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که این شرکت توانسته باشد تا به هدف خود برسد چرا که اخیرا اعلام شده که اپلیکیشن گوگل استیدیا موفقیت قابل توجهی را به‌دست آورده است. 

طبق گزارشی که سایت رویترز منتشر کرده، اپلیکیشن گوگل استیدیا بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. این در حالی است که چندی پیش گوگل به منظور تشویق مردم به خانه‌نشینی در دوران شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد که به مدت دو ماه استفاده از سرویس گوگل استیدیا پرو رایگان شده است. البته این موضوع نیز شایان ذکر است که شما می‌توانید این اپلیکیشن را بدون استفاده از سرویس استیدیا دانلود کنید. به همین دلیل این میزان از دانلود لزوما به معنی استفاده یک میلیون نفر از سرویس استریم گوگل نیست. با‌این‌حال، این اپلیکیشن بدون استفاده از سرویس استیدیا چندان کاربرد خاص و مستقلی ندارد. 

در کنار این مورد، به‌نظر می‌رسد که گوگل در مورد معرفی برنامه‌های خود برای این سرویس بسیار محافظه‌کارانه و آرام‌تر از گذشته برخورد می‌کند. با‌این‌حال، طبق گزارشات پیشین، می‌دانیم که بازی‌های انحصاری زیادی برای این سرویس در حال ساخت هستند که انتظار می‌رود تا روند جذب مخاطب این سرویس را بهبود ببخشند. از طرف دیگر نیز رسیدن به مرز یک میلیون دانلود با این‌که کمی بیش از حد انتظار طول کشید، اما در هر صورت نشان‌دهنده‌ی روند صعودی این سرویس است و به احتمال زیاد موفقیت این سرویس ادامه‌دار باشد. 

نظر شما در مورد سرویس استریم گوگل استیدیا چیست؟ آیا از آن استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما آینده‌ی بازی‌های ویدیویی با مقوله‌ی استریم بازی‌ها گره خورده است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده