نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵

پلی استیشن 5 هنوز رازهای زیادی برای برملا کردن دارد

مت هارگت (Matt Hargett) مهندس نرم افزار سابق تیم توسعه دهندگان پلی استیشن 5 می‌گوید که هنوز ویژگی‌های بسیار زیادی از این کنسول به صورت یک راز مخفی مانده است.

در شرایطی که روز به روز به موعد رونمایی از نسل جدید کنسول‌های بازی نزدیک می‌شویم، بسیاری از علاقه‌مندان امیدوارند تا شرایط ویژه‌ی ناشی از بحران شیوع کرونا، منجر به تأخیر در زمان عرضه کنسول‌های سونی و مایکروسافت نشود. در هر صورت، روز به روز اطلاعات بیشتری از مشخصات پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به دست ما می‌رسد؛ چیزی که در نهایت، با فرارسیدن تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به طور کامل مشخص خواهد شد.

اما در مورد سونی، اوضاع کمی فرق می‌کند. نه تنها اطلاعاتی که از کنسول PS5 به دست ما می‌رسد روند بسیار آهسته‌تری در مقایسه با رقیب خود از مایکروسافت دارد، بلکه هنوز اطلاعات اساسی و اولیه‌ای مانند طراحی ظاهری این کنسول نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سونی در خصوص اعلام مشخصات سخت افزاری این کنسول نیز با حوصله‌ی کامل عمل کرده و این امر موجب شده تا کوچکترین جزئیاتی که در خصوص پلی استیشن 5 منتشر می‌شود، در اخبار بازتاب گسترده‌ای داشته باشد. چیزی که درمورد رونمایی از کنترلر این کنسول به وضوح مشاهده کردیم.

اما در شرایطی که به نظر می‌رسید تقریباً از تمامی مشخصات سخت افزاری این کنسول مطلع هستیم، یکی از اعضای سابق تیم توسعه دهندگان PS5 در اظهار نظر جدید خود اعلام کرده که هنوز چیزهای زیادی برای فاش شدن وجود دارد.

مت هارگت (Matt Hargett) که قبلاً در مقام مهندس نرم افزار ارشد تیم توسعه دهندگان پلی استیشن 5 فعالیت می‌کرد، در اکانت توییتر رسمی خود، به شماری از سؤالات مخاطبان خود در رابطه با مشخصات سیستم این کنسول و به ویژه مواردی که در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس مطرح شده پاسخ داده است. درحالی که مخاطبان این توییت سعی داشتند تا اطلاعات جدید و موثقی را از طریق هارگت دریافت کنند، او از ارائه پاسخ دقیق به این سؤالات طفره رفته و صرفاً به این که هنوز «رازهای» زیادی از قابلیت‌های این کنسول مخفی نگه داشته شده است، بسنده کرده است.

PS5

در حال حاضر، پلی استیشن 5 برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. گزارشات جدید حاکی از آن است که عرضه اولیه این کنسول در جهان با محدودیت در تعداد مواجه خواهد بود. البته هنوز هیچگونه موضع‌گیری رسمی نسبت به این قضیه اتخاذ نشده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده