نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

GeForce Now از مجموعه Assassin's Creed و Far Cry پشتیبانی خواهد کرد

پلتفرم استریم GeForce Now در پی لغو پشتیبانی تعدادی از ناشران و همچنین تعهد همکاری با شماری دیگر، تغییرات گسترده‌ای را در مجموعه بازی‌های تحت پوشش خود اعمال کرده است.

به نظر می‌رسد که یوبیسافت (Ubisoft) برنامه‌های بزرگی برای فعالیت در حوزه استریم بازی در ذهن دارد. براساس قرارداد همکاری جدید این شرکت با انویدیا، حالا کاربران بازی‌های یوبیسافت قادر خواهند بود تا بازی‌هایی که قبلاً خریداری کردند را از طریق سرورهای GeForce Now در دستگاه‌های مختلف خود استریم کنند. سرویس استریم انویدیا از حالا به بعد از کلیه بازی‌های مجموعه Assassin's Creed و Far Cry پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه بازی‌های بیشتری از یوبیسافت به این مجموعه اضافه خواهند شد.

کریس ارلی (Chris Early)، معاون ارشد مشارکت‌های شرکت یوبیسافت در خصوص این همکاری می‌گوید:

Ubisoft با برقراری دسترسی به تمامی بازی‌های پلتفرم پی‌سی از طریق Ubisoft Store یا هر فروشگاه عرضه تحت پشتیبانی این سرویس، به صورت کامل از پلتفرم GeForce Now انویدیا پشتیبانی خواهد کرد. ما معتقدیم که GeForce Now یکی از سرویس‌های پیشرو در ارائه خدمات باکیفیت استریمینگ با کاربران بازی‌های کامپیوتری است که در بحث چگونگی تجربه بازی‌ها، انتخاب‌های بیشتری را در برابر بازیکنان قرار می‌دهد.

با این حال، شرکت‌های بزرگی مانند برادران وارنر (Warner Bros)، استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس، کدمسترز (Codemasters) و Klei Entertainment بازی‌های خود را روز جمعه (۲۴ آپریل) از این پلتفرم خارج خواهند کرد. Nvidia ضمن معرفی ۳۰ بازی پرطرفدار کاربران در سرویس GeForce Now، در خصوص اعلام این خبر در یک پست وبلاگی می‌نویسد: «امیدواریم که این شرکت‌ها نیز در آینده مجدداً به این بستر بازگردند». انویدیا در این پست به مشترکین سرویس خود وعده داده که ۱۵۰۰ بازی دیگر را به مجموعه خود اضافه کند.

استودیوی بانجی (Bungie)، سازنده مجموعه محبوب Destiny نیز به نظر همکاری خوبی با GeForce Now دارد. در حال حاضر بازی Destiny 2 در مجموعه این سرویس موجود بوده و همچنین گری کلی (Gary Clay) رئیس بخش مدیریت تولیدات این استودیو در این خصوص می‌گوید:

ما از همین الان هم شمار زیادی از جامعه بازیکنان خود را درحال استریم Destiny 2 از سرویس انویدیا و تجربه بازی مورد علاقه خود به همراه دوستان و در زمان و مکان دلخواه خود می‌بینیم. به لطف خدمات سرویس استریم انویدیا و با رایگان شدن تجربه Destiny 2 در GeForce Now، حتی بازیکنانی که قبلاً قادر به تأمین حداقل سخت افزار لازم برای اجرای این بازی نبودند، موفق شدند تا این بازی را تجربه کرده و به جامعه بازیکنان ما افزوده شوند.

Bandai Namco نیز به نظر از همکاری با انویدیا رضایت کامل دارد. کاتسوهیرو هارادا، رئیس تیم توسعه دهندگان مجموعه Tekken در این خصوص اظهار دارد:

از Darks Souls 3 گرفته تا Tekken 7 ما به طور مستمر شاهد افزایش بازیکنان بازی‌های خود در سرویس GeForce Now هستیم. این پلتفرم، ابزار بسیار مناسبی برای پیوستن بازیکنان جدید به بازی‌های آینده ما بوده و بسیاری از بازیکنان جامعه کاربران فعلی ما نیز می‌توانند همچنان از تجربه بازی‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.

 

GeForce Now

با  وجود این که سرویس GeForce Now تکنولوژی جذاب و چشم‌گیری دارد، انویدیا از ابتدای آغاز کار این سرویس، در بحث جلب رضایت ناشران با مشکل مواجه شده است. به طوری که بسیاری از ناشران بزرگ صنعت بازی، تاکنون اقدام به قطع همکاری با این سرویس کرده‌اند.

سرویس GeForce Now، با پشتیبانی از بازی‌های پلتفرم پی سی در فروشگاه‌های مختلف آنلاین، امکان استریم مجموعه‌ی بازی‌های شخصی شما را روی دستگاه‌های مختلفی مانند کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و... فراهم می‌کند.

انویدیا، دو رویکرد متفاوت را در ارائه خدمات سرویس خود در نظر گرفته که در روش اول، بازیکنان می‌توانند به صورت رایگان به سیستم کلاود این سرویس دسترسی پیدا کرده و در بازه‌های حداکثر یک ساعته، از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کنند. به نظر می‌رسد که این میزان برای بازی‌هایی مانند Fortnite کاملاً مناسب بوده و همین موضوع باعث شده تا بازی بتل رویال اپیک، به محبوب‌ترین عنوان حاضر در این مجموعه تبدیل شود. در روش اول، هیچ مانعی برای شروع کردن یک دوره یک ساعته دیگر وجود ندارد؛ اما اگر سرورها مشغول باشند، بازیکنان برای اتصال به آن باید منتظر بمانند.

روش دوم استفاده از خدمات این سرویس، نسخه Founder's Edition نامگذاری شده که مستلزم پرداخت حق اشتراک ۵ دلاری برای بهره‌مندی از خدمات آن در یک بازه یک ماهه است. این مقدار، برای ۱۲ ماه اول استفاده از GeForce Now بدون تغییر خواهد بود. ضمن این که در صورت قبول کردن تعهد پرداخت، سه ماهه اول به صورت رایگان محاسبه خواهد شد. مشترکین این سرویس می‌توانند در هر زمان دلخواه و بدون نیاز به منتظر ماندن برای اتصال به سرور، از خدمات آن بدون محدودیت زمانی استفاده کرده همچنین از خدمات سخت افزاری بیشتر آن، از قبیل پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو در گرافیک بازی‌ها بهره‌مند شوند.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده