نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲

شایعه: لغو E3 2020 باعث تغییر برنامه‌های معرفی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 شده است

به‌نظر می‌رسد که لغو شدن نمایشگاه E3 2020 باعث برگزار شدن زودهنگام برنامه‌های معرفی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 شده است.

به گفته‌ی دنیل احمد که در گذشته اطلاعات دقیقی در مورد امور غیر عمومی شرکت‌های بازی‌سازی مختلف به اشتراک گذاشته است، پس از لغو شدن نمایشگاه E3 2020 به دلیل گسترش ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های شرکت‌های مختلف برای معرفی محصولات و بازی‌های خود به خارج از هفته‌ی برگزاری این نمایشگاه (که قرار بود از ۹ تا ۱۱ ماه ژوئن باشد) موکول شده‌اند. طبق آخرین اخبار کنسول های بازی، احمد در حساب کاربری توییتر خود گفته‌ است که برخی از رونمایی‌های برنامه‌ریزی شده برای نمایشگاه E3 قرار است خیلی زودتر از موعد و برخی دیگر خیلی دیرتر صورت بگیرند. او در این توییت اعلام کرد که رونمایی‌های جدید مربوط به کنسول‌های نسل بعدی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس جزو آن دسته‌ای قرار می‌گیرند که قرار است زودتر از موعد شاهد آن‌ها باشیم. 

با‌این‌حال احمد در مورد رونمایی‌های مربوط به کنسول‌های نسل بعدی افزود که ممکن است بازهم برنامه‌ها به علت اینکه ویروس کرونا می‌تواند همه‌چیز را در آخرین لحظه تغییر دهد، جابه‌جا شوند و هنوز نمی‌توان در مورد آن‌ها با قاطعیت سخن گفت. البته قرار نیست تا در هفته‌ای که پیش از این قرار بود تا نمایشگاه E3 2020 در آن برگزار شود،‌ هیچ رویدادی صورت نگیرد؛ چرا که به گفته‌ی احمد رویداد Summer of Gaming که توسط سایت IGN برگزار خواهد شد، برای اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تا در آن شاهد معرفی بازی‌های زیادی باشیم. 

ایکس باکس سری ایکس

وبسایت VGC نیز با استفاده از منابع خود صحبت‌های احمد در مورد رونمایی‌های زودتر از موعد مربوط به کنسول‌های نسل بعدی را تایید و اعلام کرد که یک نفر با آگاهی از برنامه های سونی به این سایت گفته‌ است که این شرکت اخیراً قصد دارد تا پلی‌استیشن 5 خود را در ماه می (اردیبهشت یا خرداد) معرفی کند و همچنین مایکروسافت نیز رونمایی‌هایی را در این ماه برای طرفداران خود خواهد داشت. 

وبسایت VGC همچنین خاطرنشان كرد كه همه‌گیر‌ شدن ویروس کرونا اخیراً برنامه‌های بازاریابی شرکت سونی از جمله انتشار بازی The Last of Us Part 2 را مختل کرده است ، بنابراین فعلا معلوم نیست که این بازی محبوب در چه تاریخی به بازار عرضه خواهد شد.

یکی از نویسندگان سایت یوروگیمر، تام فیلیپس نیز به این موارد افزود که به دلیل لغو شدن نمایشگاه E3 2020 و از بین رفتن ضرب‌الاجل سازندگان برای معرفی بازی‌های خود و همچنین دورکار شدن آن‌ها، باید منتظر معرفی‌های این نمایشگاه در هر زمانی از سال مخصوصا بازه‌های زمانی دورتر بود. 

هر دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس برای عرضه در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند. 

نظر شما در مورد احتمال معرفی زودهنگام پلی‌استیشن 5 و برنامه‌های مایکروسافت در قبال ایکس‌باکس سری ایکس چیست؟ به نظر شما لغو شدن نمایشگاه E3 2020 چه تاثیری را در معرفی و عرضه‌ی بازی‌های امسال می‌گذارند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده