نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری سونی برای مقابله با ویروس کرونا

سونی کمک‌های خود را از سه طریق به‌دست مردم آسیب‌دیده از کرونا خواهد رساند.

این روزها شرکت‌های بزرگ و کوچک در حال ارائه‌ی کمک‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا هستند و به‌تازگی سونی هم به این جمع اضافه شده و برنامه‌ای جهانی برای مبارزه با این ویروس تدارک دیده است که شامل ۱۰۰ میلیون دلار کمک به‌شکل‌های مختلف می‌شود.

سونی قرار است این مبلغ را در سه بخش بین گروه‌های مختلف تقسیم کند: کمک به افراد و گروه‌هایی که در زمینه‌های پزشکی در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا به فعالیت می‌پردازند، معلمان و دانش‌آموزانی که مجبور هستند از راه دور به امور درسی و آموزشی مشغول شوند و همین‌طور هنرمندان و افراد حاضر در دنیای سرگرمی که تحت‌تأثیر این ویروس با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

در بخش اول یعنی کمک‌های پزشکی، ۱۰ میلیون دلار در اختیار صندوق همبستگی عمومی کووید 19 قرار می‌گیرد که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته شده و با بنیاد امور خیریه سازمان ملل و بنیاد بشردوستانه‌ی سوئیس در ارتباط است. همچنین به نهادهایی چون سازمان پزشکان بدون مرز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) نیز کمک خواهد شد تا از طریق پزشکان و متخصصان بهداشتی به مبارزه‌ای هرچه بهتر با کرونا بپردازند. درعین‌حال سونی با همکاران برون‌سازمانی خود به فعالیت در زمینه‌ی یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و درمان آن خواهد پرداخت.

در زمینه‌ی آموزش به کودکان که نسل بعدی را تشکیل می‌دهند و تعطیل شدن مدارس ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای آموزش آن‌ها شود، سونی با کمک تکنولوژی‌های خود به‌سراغ راه‌هایی برای پی‌گیری فعالیت‌های درسی می‌رود و با معلمان در این زمینه همکاری خواهد کرد.

در نهایت هم برای جامعه‌ی هنرمند و خلاق که در زمینه‌هایی چون فیلم، انیمیشن، موسیقی و بازی‌های ویدیویی کار می‌کنند و فعالیت‌های آن‌ها تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته است، سونی برنامه‌هایی را در نظر دارد؛ از جمله آن‌هایی که کنسرت‌ها و اجراهای زنده‌ی خود را به‌دلیل ویروس کرونا از دست داده‌اند یا مجبور به تأخیر انداختن در آن شده‌اند و همین‌طور افرادی که برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی خود را به‌خاطر این ویروس تعطیل کرده‌اند.

Sony

همچنین کارمندان سونی که در سراسر دنیا شامل بیش از ۱۱۰ هزار نفر می‌شوند هم به‌زودی به امکاناتی دسترسی پیدا خواهند کرد که می‌توانند از طریق آن به کمک و پشتیبانی از آسیب‌دیدگان کرونا در قالب Maching Gift Program بپردازند؛ سازوکاری برای کمک‌های خیریه که در آن کارمند شرکت می‌تواند بعد از پرداخت کمک مالی خود به یک بنگاه خیریه، از شرکتی که در آن فعالیت می‌کند بخواهد درصدی به این کمک اضافه کند.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی هم در این ارتباط بیانیه‌ای منتشر کرده است:

سونی با خانواده‌ی تمام افرادی که عزیزان خود را در اثر بحران کووید 19 از دست داده‌اند هم‌دردی می‌کند و همچنین تمام آن‌هایی که به‌خاطر این قضیه درگیر مشکلات زیادی شده‌اند. ما به‌عنوان یک شرکت جهانی هر کاری که از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم تا به مقابله با چالش‌های بی‌سابقه‌ای که ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرده است کمک کنیم و در این زمینه از پزشکان و افراد حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا، کودکان که آینده‌ی کره‌ی زمین را می‌سازند و همین‌طور هنرمندان و افراد خلاقی که به‌خاطر کرونا آسیب مالی دیده‌اند پشتیبانی خواهیم کرد.


منبع Sony
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده