نویسنده: روزبه حسینی
// پنجشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

فیل اسپنسر: قیمت ایکس باکس سری ایکس کماکان به پلی استیشن 5 بستگی دارد

به گفته‌ی فیل اسپنسر، مایکروسافت ممکن است قیمت ایکس باکس سری ایکس را با توجه به رقیب خود انتخاب کند. 

مایکروسافت طی چند ماه اخیر اطلاعات زیادی را از کنسول نسل بعدی خود یعنی ایکس باکس سری ایکس منتشر کرده اما همچنان درمورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی دقیق این کنسول سکوت خود را نشکسته است. طبق آخرین اخبار کنسول های بازی، علت این موضوع می‌تواند این باشد که مایکروسافت هنوز در مورد قیمت نهایی کنسول تصمیم‌گیری قطعی نکرده است و فعلا منتظر سونی و پلی استیشن 5 است تا حرکت اول را انجام دهند. 

در طی مصاحبه‌ای جدید با سایت IGN در جدیدترین قسمت از پادکست Unlocked، رییس بخش ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر در موردبرنامه‌های خود برای قیمت گذاری ایکس باکس سری ایکس صحبت کرد. او در این مصاحبه گفت:‌

شما باید در ابتدا روی محصول خود قیمت گذاری کنید و سپس وقتی وارد رقابت می‌شوید، شروع به برنامه‌ریزی برای وارد شدن به بازار می‌کنید. من در مورد قیمتی که مد نظر تیم برای رسیدن آن است و قدرت و قابلیتی که ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار می‌دهد، احساس خیلی خوشایندی دارم.

با اینکه نمی‌توان حدس زد، قیمتی که مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس در نظر دارد، چقدر است اما اسپنسر بیان کرد که این قیمت می‌تواند تا زمان انتشار کنسول تغییر کند. اسپنسر سخنان خود را اینگونه ادامه داد: 

ما از سوی تیم مایکروسافت و خصوصا رییس خود یعنی ساتیا نادلا و همچنین مدیر مالی شرکت، امی هود، حمایت بسیار زیادی را دریافت می‌کنیم و آن‌ها کاملا در جریان برنامه‌ریزی ما هستند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در قیمت‌گذاری کنسول خود چابک و زیرک عمل کرده و از برنامه‌ریزی خوبی برخوردار هستیم. 

در ادامه اسپنسر بیان کرد که قیمت‌گذاری رقابتی و مناسب نسبت به سایر شرکت‌ها در این صنعت بسیار حیاتی است اما همچنین گفت که اکوسیستم بزرگتر ایکس باکس سری ایکس ممکن است به برگ برنده‌ی بزرگی برای آن تبدیل شود و افراد زیادی را ترغیب به خرید آن کند. اگر پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تقریبا با قیمتی یکسان عرضه شوند، ویژگی‌هایی مانند سرویس ایکس باکس گیم پس و پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های قبل می‌توانند بسیار به تصمیم‌گیری مخاطبان برای خرید کنسول خود کمک کرده و نظر آن‌ها را به سمت ایکس باکس جلب کنند. 

Phil Spencer

اما در مورد زمان عرضه‌ی این کنسول، اسپنسر بیان کرد که شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تاثیری روی برنامه‌‌ریزی مایکروسافت برای عرضه‌ی کنسول خود در سال ۲۰۲۰ نگذاشته است. حتی اگر بازی‌های زمان عرضه‌ی کنسول مانند Halo Infinite به دلیل شیوع این ویروس تاخیر بخورند، بازهم این موضوع تاثیری در عرضه‌ی به‌موقع ایکس باکس سری ایکس نخواهد گذاشت. 

در حال حاضر  برنامه‌ی مایکروسافت این است که کنسول خود را در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند. این که آیا این تاریخ عرضه به دلیل مشکلات حال حاضر دنیا تغییر خواهد کرد یا خیر، موضوعی است که باید منتظر آن ماند تا زمان به آن پاسخ دهد. 

به نظر شما ایکس باکس سری ایکس با چه قیمتی وارد بازار خواهد شد؟ آیا فکر می‌کنید که این کنسول از پلی‌استیشن 5 گران‌تر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده