// پنجشنبه, ۱۴ فروردین ۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

Mortal Shell، اولین بازی استودیو Cold Symmetry شباهت‌های زیادی به آثار FromSoftware دارد.

استودیو فرام‌سافتور (FromSoftware) با خلق بازی دارک سولز (Dark Souls) و موفقیت زیادی که این اثر جذاب به‌دنبال داشت، زمینه‌ساز تولید بازی‌هایی مشابه توسط سایر استودیوها شد و یکی از جدیدترین موارد از این دست هم به‌تازگی معرفی شده است؛ بازی مورتال شل (Mortal Shell) که قرار است با حال و هوایی مشابه دارک سولز، بازیکن‌ها را به دنیایی تاریک و ترسناک ببرد.

مورتال شل اولین محصول استودیو Cold Symmetry است و PlayStack انتشار آن‌را برعهده دارد؛ بازی‌ای که هرچند تازه به‌شکل رسمی از آن رونمایی شده ولی در سال ۲۰۱۸ هم آن‌را به‌نوع دیگری دیده بودیم، در قالب دمویی به‌نام Dungeonhaven؛ دمویی که به‌نظر می‌رسد توانسته رضایت PlayStack را جلب کند و کم‌کم با گسترش آن به یک بازی کامل تبدیل شده است.

بازیکن در این اثر کنترل یک موجود انسان‌مانند با ظاهری عجیب را به‌دست می‌گیرد که در دنیایی فاسد و مملو از هیولاها و انسان‌های دیوانه به دنبال هدف خود می‌رود؛ هدفی که عبارت است از یافتن اماکن مقدس در گوشه و کنار دنیای بازی و به‌دست آوردن نیروی ارزشمندی از درون اشیایی غده‌مانند که در این اماکن وجود دارند. یکی از المان‌های مهم بازی برای قدرت گرفتن و نابود کردن دشمنان، یافتن مورتال شل‌هایی است که از جنگجویان گذشته به‌جای مانده‌اند و بازیکن با استفاده از آن‌ها می‌تواند به قابلیت‌های جالبی دست پیدا کند که به‌نوعی حکم کلاس‌های متنوع بازی را دارند و هرکدام توانایی‌های خاصی به شخصیت اصلی می‌دهند.

دانلود ویدیو از آپارات

تنها یک نگاه به تریلر مورتال شل کافی است تا متوجه شویم که بازی از آثار فرام سافتور الهام گرفته و خود سازندگان آن نیز به این قضیه اشاره کرده و در معرفی بازی گفته‌اند:

اثری که با الهام از سنت‌ها و ویژگی‌های بی‌رحمانه‌ی بازی‌های سبک سولز طراحی شده است.

مبارزات بازی با ویژگی‌های مختلفی مثل جاخالی دادن، دفع حملات حریفان و بدل زدن به آن‌ها همراه است و از جهاتی به سکیرو (Sekiro) نیز شباهت دارد. المان‌های نقش‌آفرینی نیز در مورتال شل وجود خواهند داشت و بازیکن می‌تواند ارتباط خود با هرکدام از شل‌ها را تقویت کند تا به‌کمک آن به ارتقای سلاح‌ها و قابلیت‌های مختلف بپردازد و در مسیری جلو برود که غیرخطی خواهد بود.

همچنین سیستم جادوی جذابی هم برای بازی در نظر گرفته شده و طراحی هیولاها و محیط‌های آن هم حداقل طبق چیزهایی که دیده‌ایم، تنوع و کیفیت بالایی دارد؛ از شوالیه‌ها و موجوداتی که به‌‌جای بازوی خود شمشیر دارند گرفته تا هیولاهای آبی و موجودات ترسناک دیگری که مخاطب را بیش از پیش برای تجربه‌ی بازی ذوق‌زده می‌کنند.

Mortal Shell

دراین‌میان شاید تازه‌کار بودن Cold Symmetry باعث شود شک و تردیدهای زیادی پیرامون موفقیت بازی شکل بگیرد، ولی این استودیو اعضایی حرفه‌ای و کارکشته دارد. از آنتون گونزالز، یکی از مؤسسان استودیو که پیش از این به‌عنوان طراح ارشد محیط‌ها در ساکرپانچ ایفای نقش می‌کرده تا دیگر مؤسس آن یعنی ویتالی بولگاروف که یکی از هنرمندان سینمایی ارشد در بلیزارد بوده است. بد نیست به این قضیه هم اشاره کنیم که Cold Symmetry در حال حاضر تنها ۱۵ کارمند دارد و همین قضیه هم باعث می‌شود مؤسسان استودیو تولید بازی‌ای مثل مورتال شل را مثل «عبور از اقیانوس به‌کمک یک پدل بورد» بداند (پدل بوردها وسایل قایق‌مانند کوچک و سبکی هستند که با پدال‌زدن حرکت می‌کنند).

بازی مورتال شل برای عرضه در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ یعنی تاریخی بین اول جولای تا ۳۰ سپتامبر (۱۱ تیر تا ۹ مهر ۱۳۹۹) در نظر گرفته شده و قرار است برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شود.

منبع Gamesradar

کاراکتر باقی مانده