نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

سگا بعد از جدایی از Demiurge، توسعه دو بازی موبایلی خود را متوقف کرد

جدایی سگا و استودیوی توسعه دهندگان دمیورج منجر به توقف روند ساخت و پشتیبانی از دو بازی محبوب موبایلی این شرکت شد.

شرکت سگا، بعد از جدایی رسمی از توسعه دهندگان Demiurge Studios، روند ساخت بازی‌های موبایلی Sega Heroes و Crazy Taxi Tycoon را متوقف خواهد کرد. در ابتدا قرار بود تا این استودیو پشتیبانی از هردو بازی Marvel Puzzle Quest و Sega Heroes را ادامه دهد اما به‌نظر می‌رسد که شرایط خاصی که بین این دو شرکت ایجاد شده، حداقل روی Sega Heroes تأثیر گذاشته باشد. هنوز درباره ادامه فعالیت Marvel Puzzle Quest خبری منتشر نشده است.

ضمن این‌که، Demiurge نیز که حالا مجدداً توسط Reed تصاحب شده، از این پس علاوه‌بر بازی‌های خود، از توسعه عناوین شرکت‌های دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت در این خصوص اعلام کرد:

این همان چیزی است که طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده، برنامه‌های ما را تشکیل خواهد داد. ما سابقه طولانی مدت و موفقی در همکاری با استودیوها و ناشران بزرگ داریم. ممکن است سایر استودیوهای مستقل یا ایندی تنها اهداف کوتاه مدت را در ذهن داشته باشند اما ما برنامه‌های بزرگی را برای آن در نظر داریم. ما می‌توانیم از این طریق با آی‌پی‌های فوق العاده‌ای کار کرده و از بهترین توسعه‌دهندگان صنعت بازی چیزهای زیادی را یاد بگیریم. این همکاری بسیار ثمربخش خواهد بود.

Sega Heroes

براساس بیانیه رسمی استودیوی Demiurge که در خصوص جدایی از سگا منتشر شده، این شرکت، در سال ۲۰۱۵ به خانواده استودیوهای بازی سازی سگا پیوسته و طی این پنج سال، همکاری موفقیت آمیزی را با آن‌ها تجربه کرده است. استفاده از IPهای اسطوره‌ای و ماندگار این شرکت، برای ساخت بازی‌های خلاقانه و رایگان پلتفرم موبایل، از مهم‌ترین دستاوردهای آن‌ها بوده است.

همانطور که گفته شد، استودیوی Demiurge در سال ۲۰۱۵ توسط سگا خریداری شد اما حالا توسط مالک قبلی امتیاز خود که یک شرکت ژاپنی با بنیانگذاری Albert Reed بود مجدداً خریداری شده است. آلبرت رید، در سال ۲۰۱۷ این شرکت را ترک کرد. بعد از استقلال این شرکت از آلبرت رید، بارت سایمون به‌عنوان مدیرعامل آن منصوب شده است.

Crazy Taxi Tycoon

جدیدترین قسمت از مجموعه گانگستری Yakuza که اولین بازی این مجموعه در سبک JRPG و نوبتی نیز محسوب می‌شود، Yakuza: Like a Dragon نام دارد که عملکرد بسیار خوبی را در ژاپن و آسیا از خود به جا گذاشته است. این بازی از اولین هفته فروش خود در آخرین ماهی که از زمان عرضه آن می‌گذرد، به‌طور پیوسته صدر جداول فروش را از آن خود کرده بود. سگا گزارش داده که آمار بالای فروش این بازی همچنان ادامه دارد. این بازی تا تاریخ 4 مارس حدود ۴۰۰ هزار نسخه فروش کرده بود.

Sega Europe نیز در خبری که برای دوستداران محیط زیست خوشایند خواهد بود، اعلام کرده که تمامی بسته‌بندی‌های بازی‌های آینده این شرکت برای پلتفرم پی‌سی کاملاً بازیافت پذیر خواهند بود. این خبر از طریق اکانت رسمی این شرکت در توییتر اعلام شد.

سگا از سال گذشته بازی‌های قدیمی خود را با برند Sega Ages منتشر می‌کند. این شرکت، تاکنون عناوین کلاسیک زیادی از جمله Sonic the Hedgehog ،Phantasy Star،Gain Ground Thunder Force IV ،Alex Kidd in Miracle land ،Shinobi و Fantasy Zone را تحت این برند منتشر کرده است.

قبلاً اخباری از برنامه‌های این شرکت مبنی بر انتشار یک بازی جاه‌طلبانه از آی‌پی Akira به گوش می‌رسید که متأسفانه به‌نظر می‌رسد که این برنامه‌ها لغو شده‌اند. Akira یک مجموعه بسیار محبوب و الهام بخش از فیلم‌های انیمیشنی بود که در سال ۱۹۹۳ یک بازی اقتباسی از آن برای سیستم Sega Mega Drive عرضه شده بود. با‌این‌حال، سال گذشته میلادی تصاویری از محیط این بازی منتشر شده بود که لول‌های کامل نشده این بازی را به تصویر می‌کشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده