نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۹

نوید محمودی از اکران آنلاین فیلم هفت و نیم خبر داده است

نوید محمودی از اکران فیلم سینمایی هفت و نیم به صورت آنلاین و احتمال اکران آنلاین فیلم سینمایی مردن در آب مطهر صحبت کرده است.

مدتی است که بحث اکران آنلاین در سینمای ایران داغ شده است و فیلم‌سازان و افراد مختلف در این‌باره به اظهار نظر می‌پردازند. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ نوید محمودی نیز در این‌‌باره صحبت‌هایی کرده است. نوید محمودی از اکران آنلاین فیلم سینمایی «هفت و نیم» خبر  داده است. وی در خلال صحبت‌های خود به احتمال اکران آنلاین فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» نیز پرداخته است. او درباره اکران آنلاین فیلم سینمایی «هفت و نیم» به قرار زیر صحبت کرده است. 

تصمیم داریم فیلم سینمایی «هفت و نیم» را به‌صورت اینترنتی وارد چرخه اکران کنیم. فکر می‌کنم اکران آنلاین آن هم در شرایط کنونی، بهترین راه برای عرضه فیلم‌ها است. البته یکی از مسائلی که من و صاحبان دیگر آثار همواره نگران آن هستیم، بحث کپی رایت و قاچاق فیلم‌هاست که متاسفانه برای «خروج» آقای حاتمی کیا این اتفاق افتاد اما در ادامه، اقداماتی جهت جلوگیری از این کار انجام شد.

نوید محمودی در ادامه گفت:

در مورد «هفت و نیم» دوستان اقداماتی انجام دادند و سایت‌های غیرقانونی را از دسترس خارج کردند. این فیلم در فستیوال‌های مختلف شرکت کرده و جوایزی نیز به‌دست آورده است. پیش از شیوع ویروس کرونا، تصمیم داشتیم آن را اوایل امسال در گروه هنر و تجربه اکران کنیم، اما وقتی فضا برای اکران عمومی وجود ندارد، از طریق اکران آنلاین فیلم را در معرض دید مردم قرار می‌دهیم.

برادران محمودی

و همچنین درباره احتمال اکران فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، صحبت‌هایی کرد:

اگر این شرایط در سینما ادامه داشته باشد شاید به اکران «مردن در آب مطهر» هم در فضای آنلاین فکر کنیم چون مهم‌ترین مسئله، عرضه فیلم‌ها و دیده شدن توسط مردم است.

نوید محمودی درباره وضعیت سینما در شرایط کنونی گفت:

ممکن است امسال سینمای ایران و جهان وضعیت عادی نداشته باشد.شاید امسال نصف سال گذشته تولید داشته باشیم. در عین حال فیلم‌های اکران نشده زیادی هم در صف اکران قرار دارند و فکر می‌کنم اکران آنلاین، روش و شرایط مناسبی برای دیده شدن فیلم‌ها در روزگار فعلی است.

نوید محمودی در نهایت اضافه کرد:

سینما یکی از بخش‌های مهم زندگی ماست بنابراین بهتر است مردم به اهالی سینما احترام بگذارند و به‌صورت قانونی فیلم‌ها را تماشا کنند. ۱۲ هزار تومان برای تماشای یک فیلم واقعا در شرایط امروز پولی نیست. در فضای آنلاین مخاطبان میلیونی داریم، کافی است دویست هزار نفر برای یک فیلم بلیت بخرند؛ قطعا با این کار به سینمای ایران خیلی کمک خواهید کرد چون اگر خدای نکرده سینما نباشد لذت بزرگی را در زندگی از دست داده‌ایم.

شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های نوید محمودی چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده