نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

وس اندرسن از Better Call Saul به‌عنوان سریال محبوب خود نام برد

وس اندرسن در گفت‌وگوی اخیرش با خبرگزاری فرانسوی CNC به پیشنهاد فیلم‌ها و سریال‌هایی پرداخت که طرفداران باید به تماشای آن‌ها بنشینند.

در بیشتر مواقع مردم آثار وس اندرسن، کارگردان فیلم‌های Isle of Dogs (جزیره‌ی سگ‌ها) و She's Funny That Way (آن‌شکلی بامزه است) را با صفاتی نظیر نامتعارف، منحصربه‌فرد و غیرعادی توصیف می‌کنند. با اینکه از این صفات به کرات برای اشاره به برخی از آثار سینمایی استفاده می‌شود، اما احتمالاً هیچ فیلمساز در قید حیات دیگری وجود ندارد که بتوان چنین صفاتی را برای آثارش مناسب دانست. بنابراین زمانی‌که کارگردانی با چنین دیدگاه و سبک بی‌همتایی در کنارتان دارید، بدون لحظه‌ای درنگ باید به سراغ این پرسش بروید که چه فیلم‌ها و سریال‌هایی باعث هیجانش خواهد شد. بدون شک وس اندرسن می‌تواند از آثاری نام ببرد که تابه‌حال چیزی از آن‌ها به گوش‌تان نخورده است.

وس اندرسون در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسوی سی‌ان‌سی در مورد فیلم‌ها و سریال‌هایی که مردم باید به تماشای آن‌ها بنشینند، مورد سوال قرار گرفت. در پاسخ به این پرسش، اندرسن از فیلم The Big Feast (ضیافت بزرگ) محصول سال ۱۹۷۳ نام برد که وظیفه‌ی کارگردانی آن برعهده‌ی مارکو فرری بود. این کارگردان اذعان داشت که این فیلم را سال‌ها پیش پیدا کرده است، اما کاملاً متوجه آن نشده بود و به محض تماشای دوباره‌ی آن عاشقش شده است. افزون‌بر این، اندرسن دو فیلم The Conjugal Bed و The Ape Woman (ایپ وومن) از فرری را نیز توصیه کرده است.

بااین‌حال، اگر به‌دنبال فیلم‌هایی هستید که مارکو فرری آن‌ها را کارگردانی نکرده است، اندرسن فیلم The Westerner (غربی) به کارگردانی ویلیام وایلر و فیلم Station Six-Sahara (ایستگاه ششم صحرا) به کارگردانی ست هولت را پیشنهاد می‌دهد. کارگردان فیلم The Grand Budapest Hotel (هتل بزرگ بوداپست) در این گفت‌وگو تنها تماشای سریال Better Call Saul (بهتره با سال تماس بگیری) را توصیه کرده که تنها یک اپیزود تا پایان فصل پنجم آن باقی مانده است. اندرسن درباره‌ی دلیل پیشنهاد اسپین‌آف سریال Breaking Bad (قانون‌شکن) توضیحاتی ارائه نداد و تنها به ذکر جمله‌ی «سریال Better Call Saul سریال محبوب من است» بسنده کرد.

Better Call Saul / بهتره با سال تماس بگیری

فیلم The French Dispatch (گزارش فرانسوی) برای اکران در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۹ (۲۴ جولای ۲۰۲۰) برنامه‌ریزی شده بود، اما شیوع ویروس کرونا باعث تعویق آن شد و این فیلم کمدی-درام حالا در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۹ (۱۶ اکتبر ۲۰۲۰) روی پرده‌ی سینما خواهد رفت. این فیلم ماجراهای کارکنان یک مجله‌ی اروپایی در شهری خیالی در فرانسه را دنبال می‌کند که تصمیم به چاپ یک نسخه‌ی یادمان برای بزرگداشت سه واقعه‌ی «حبس ابد یک هنرمند»، «شورش‌های دانشجویی» و «یک گروگان‌گیری» می‌گیرند که از وقایع برجسته‌ی یک دهه‌ی گذشته‌ی آن‌ها به‌حساب می‌آید. البته این فیلم تنها قربانی ویروس کرونا نیست و پیش از این اکران فیلم‌هایی نظیر No Time to Die (زمانی برای مردن نیست)، A Quiet Place: Part 2 (یک مکان ساکت: قسمت دوم)، Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹)، Mulan (مولان)، Black Widow (بیوه‌ی سیاه)، Nightmare Alley (کوچه‌ی کابوس) و Uncharted (آنچارتد) با تاخیر مواجه شد.

تیموتی شالامی، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، لئا سیدو، تیلدا سوئینتن، بنیسیو دل تورو، سیرشا رونان، هنری وینکلر، متیو آمالریک، جفری رایت، لوئیس اسمیت، الیزابت ماس، ویلم دفو، کریستف والتس، اوون ویلسون، آدرین برودی، جیسون شوارتزمن، باب بالابان، متیو آمالریک، روپرت فرند، گریفین دان، استیو پارک، دنیس منشت، ونسان ماکنی، گیوم گالین، سسیل دو فرانس، الکس لاوتر و فیشر استیونس از بازیگرانی هستند که در فیلم «گزارش فرانسوی» نقش‌آفرینی می‌کنند. وس اندرسن در کنار کارگردانی، وظیفه‌ی نگارش این فیلم را نیز برعهده دارد. این کارگردان نام‌آشنا نامزد دریافت ۷ جایزه‌ی اسکار برای فیلم‌هایی نظیر The Grand Budapest Hotel، Moonrise Kingdom (قلمرو طلوع ماه) و The Royal Tenenbaums (خانواده اشرافی تننبام) بوده، اما تابه‌حال این جایزه را دریافت نکرده است.


منبع ThePlaylist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده