نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

بهترین بازی های رومیزی با قیمت مناسب

در این مطلب به معرفی ۱۰ بازی رومیزی می‌پردازیم که همین الان می‌توانید با قیمتی مناسب در ایران آن‌ها را تهیه کنید.

بازی‌های رومیزی در سال‌های اخیر به‌نوعی دوباره احیا شده‌اند. ظهور وب‌سایت‌ها سرمایه‌گذاری جمعی محبوبی مانند کیک‌استارتر، جان تازه‌ای را در درون روح این نوع بازی‌ها دمیده است. طرفداران این‌گونه بازی‌ها، با استقبال از کمپین‌های مختلف سرمایه‌گذاری جمعی و حمایت مالی خود، باعث شده‌اند بازی‌های با کیفیت بسیاری که تا پیش از این امکان ساخت آن‌ها نبود، به بازار عرضه شوند. متاسفانه به دلایل بسیار زیادی دسترسی به تمامی این بازی‌ها در کشور ما کار آسانی نیست و اگر هم بتوان نسخه‌ای خارجی و اصلی این بازی‌ها را در بازار پیدا کرد، با قیمت بسیار زیادی باید آن‌ها را تهیه کرد. 

خوشبختانه اما محبوبیت جهانی این بازی‌ها باعث شده است که بازی‌های رومیزی در کشور ما نیز مورد توجه قرار بگیرند. از کافه‌های مخصوص بازی گرفته تا ناشرهایی که به دست به تولید بازی‌های اوریجینال یا بازی‌های بومی‌سازی شده خارجی می‌زنند، همه و همه باعث شده که تجربه بازی‌های رومیزی جذاب برای همگان میسر شود. در این مطلب سعی کرده‌ایم ۱۰ عدد از بازی‌های رومیزی‌ای را معرفی کنیم که همین الان می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های مناسب در بازار ایران تهیه کنید. با معرفی این بازی‌ها همراه ما باشید:

بازی های رومیزی

بازی UNO

هر کسی که حتی کمی با بازی‌های رومیزی آشنا باشد، قطعا نام بازی UNO را شنیده است. یک بازی ساده کارتی و بسیار جمع و جور که قوانین بسیار ساده‌ای دارد. با اینکه بازی در ظاهر ساده است، اما می‌تواند لحظات بسیار مفرح و هیجان‌انگیزی را برای بازیکنان به‌وجود آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب بازی UNO، تعداد بازیکنان آن است. بین ۲ تا ۱۰ نفر می‌توانند به تجربه این بازی بپردازند که بازی UNO را به یک انتخاب بسیار جذاب برای جمع‌های خانوادگی تبدیل می‌کند. قوانین ساده این بازی نیز باعث شده است تا همه اعضای خانواده، چه پیر و چه جوان، بتوانند به‌راحتی آن را فرا بگیرند. در این بازی ساده، هر کسی که بتواند سریعا کارت‌های درون دست خود را به اتمام برساند، برنده می‌شود. این بازی چه برای بازیکنان حرفه‌ای و چه برای بازیکنانی که هیچ تجربه‌ای از بازی‌های رومیزی ندارند، یک انتخاب عالی است. بازی UNO نسخه‌های بسیار متفاوتی دارد اما نسخه ساده و پایه بازی را می‌توانید از وب‌سایت دیجیکالا خریداری کنید.

بازی های رومیزی

بازی زیر خاکی

یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در حال رخ دادن در کشور ما است، بومی‌سازی قانونی بازی‌های معروف خارجی است. بازی زیر خاکی که توسط نشر مستفیل تولید شده است، از جمله همین بازی‌ها است که از روی بازی Dead Man's Draw تولید شده است. بازی Dead Man's Draw یکی از بازی‌های پرطرفدار کارتی است. ناشران بازی، امتیاز بازی را به‌صورت قانونی به دست آورده‌اند و با بومی‌سازی آن اقدام به انتشار بازی زیر خاکی در ایران کرده‌اند. این بازی جذاب و سریع، از ژانر بازی‌های Push Your Luck (شانس خود را امتحان کن) است که در آن بازیکنان باید برای برنده شدن، ریسک کارت کشیدن را به جان بخرند و اگر ریسک آن‌ها جواب ندهد، باید بهای گزافی را پرداخت کنند. هدف اصلی این بازی نیز جمع‌آوری گنج‌های مختلف و کسب امتیاز بیشتر است. بازی زیر خاکی با تصاویر هنری جذاب و گیم‌پلی سریع و آسان خود به یکی از بازی‌های کارتی خوب، محبوب و اعتیادآور کارتی تبدیل شده است. برای آشنا شدن بیشتر با بازی می‌توانید نیم‌نگاه زومجی از بازی زیرخاکی را تماشا کنید و در صورتی که از بازی خوشتان آمد و قصد تهیه آن را داشتید، می‌توانید بازی زیر خاکی را از وب‌سایت دیجیکالا خریداری کنید.

بازی های رومیزی

بازی جالیز

داد و ستد و چانه زدن برای خرید سبزیجات و گیاهان مختلف! شاید با خواندن این عبارات فکر کنید که بازی جالیز، یک بازی تفننی و سطحی باشد. اما سخت در اشتباهید. این بازی یکی از عمیق‌ترین گیم‌پلی‌ها را در میان بازی‌های رومیزی موجود در بازار دارد. این بازی اقتصادی که توسط نشر هوپا تولید شده است، بازیکنان را در نقش مزرعه‌دارانی قرار می‌دهد که باید در طول بازی تلاش کنند تا با کاشت و برداشت محصولات مختلف، بیشترین درآمد را کسب کنند. یکی از جذاب‌ترین مکانیزم‌های بازی جالیز، مکانیزم داد و ستد است. به صورتی که بازیکنان برای به‌دست آوردن محصول مورد نظر خود، باید با بازیکنان دیگر معامله کنند. معامله‌ای که همیشه آن‌طور که انتظار دارید پیش نمی‌رود. اگر به‌دنبال یک بازی جدی با گیم‌پلی عمیق و داد و ستد هستید، می‌توانید بازی جالیز را با قیمت ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان از وب‌سایت دیجیکالا خریداری کنید.

بازی های رومیزی

بازی دژ

بازی‌ای دیگر از نشر هوپا. در این بازی استراتژی کارتی، بازیکنان باید شهر خود را بسازند و برای محافظت از شهر خود، دژ و سازه‌های دفاعی قدرتمندی را برای آن تدارک ببینند. اما مکانیزم بازی به همین‌جا ختم نمی‌شود. بازیکنان می‌توانند در هر دور از بازی، نقش‌های مختلفی را برای خود انتخاب کنند. نقش‌هایی که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. به‌طور مثال راهزن می‌تواند پول بازیکنان دیگر را بدزدد یا سردار می‌تواند ساختمان‌های شهرهای رقیب را نابود سازد. اما در همین حین بازیکنان دیگر نیز می‌توانند با حدس زدن هویت اصلی بازیکن، اموال خود را پس بگیرند. بازی دژ براساس بازی فوق‌العاده محبوب Citadels ساخته شده است. بازی‌ای که در سال ۲۰۰۳ و توسط برونو فدوتی، طراح معروف بازی‌های رومیزی به بازار عرضه شده است. بازی دژ را می‌توانید هم‌اکنون از وب‌سایت دیجیکالا خریداری کنید. 

بازی های رومیزی

بازی کاستل

یک بازی جمع‌جور، زیبا و هیجان‌انگیز. شب، شب هالووین است و هیولاهای بازی با نام‌های آقای کله کدو، استاد گوربه‌گور و جناب کهنه‌پیچ وظیفه دارند کسانی که به قلعه کاستل مراجعه کرده‌اند را بترسانند. هر کسی که موفق بشود افراد بیشتری را بترساند، به‌عنوان برنده بازی شناخته می‌شود. این بازی کارتی که توسط نشر After 5 Games تولید شده است، یک بازی جذاب و سریع کارتی است که یاد گرفتن آن، کار بسیار ساده‌ای است اما رها کردن آن کاری بسیار سخت. بازی کاستل، براساس بازی NOX که توسط استفن براکنر طراحی شده است، تولید شده است. اگر می‌خواهید با فضای بازی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید نیم‌نگاه زومجی از بازی کاستل را مشاهده کنید و در صورتی که تصمیم به خرید این بازی گرفته‌اید، می‌توانید بازی را از وب‌سایت دیجیکالا خریداری کنید.

بازی های رومیزی

بازی کودتا

یک بازی دیگر از نشر After 5 Games با نام کودتا. بازی کودتا که توسط این ناشر به بازار ایران عرضه شده است، نسخه بومی‌سازی شده بازی‌ محبوب Coup است. بازی کودتا که یک بازی کارتی است، به زیبایی موفق شده است استراتژی را با بلوف زدن تلفیق کند. آخرین بازیکنی که بتواند در این بازی زنده بماند، به‌عنوان برنده بازی محسوب می‌شود. نحوه بازی نیز به این صورت است که در ابتدای بازی دو کارت در اختیار هر بازیکن قرار می‌گیرد. ۵ نقش مختلف در بازی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بازیکنان دارای سکه‌هایی هستند که می‌توانند ازطریق آن‌ها بازیکنان دیگر را از بازی خارج کنند. این بازی با اینکه ظاهری ساده دارد، اما می‌تواند تا ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم کند. بازی کودتا هم‌اکنون در وب‌سایت دیجیکالا برای خرید موجود است. 

بازی های رومیزی

بازی گربه‌های انفجاری

یک بازی سرتاسر هیجان با حضور گربه‌های بامزه! بازی‌ای پر از خنجر زدن از پشت و تغییر سرنوشت بازی در یک چشم بهم زدن. بازی گربه‌های انفجاری براساس بازی Exploding Kittens ساخته شده است. بازی‌ای که موفق شد در وب‌سایت کیک‌استارتر به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های تاریخ این وب‌سایت تبدیل شود. هدف اصلی بازی نیز بسیار ساده است. بازیکنان باید در این بازی کارتی، باید سعی کنند با از منفجر شدن خود توسط کارت گربه انفجاری جلوگیری کنند و بتوانند سایر بازیکنان دیگر را بترکانند! در ابتدای هر دست، بازیکنان تعدادی کارت را درون دست خود قرار می‌دهند و باید با استفاده از کارت‌های مختلفی که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند، از منفجر شدن خود جلوگیری کنند و به‌جای آن سایر بازیکنان را از بازی خارج کنند. این بازی، سراسر هیجان و استرس است زیرا هیچ‌کسی نمی‌داند کارت بعدی که از مخزن کارت‌ها بر می‌دارد، چه کارتی است! پیشنهاد می‌کنیم برای آشنا شدن هرچه بیشتر با محیط دیوانه‌وار بازی،‌ نیم‌نگاه گربه‌های انفجاری زومجی را از دست ندهید. همچنین اگر تصمیم به خرید بازی گرفته‌اید، می‌توانید گربه‌های انفجاری را از وب‌سایت دیجیکالا خریداری کنید.

بازی های رومیزی

بازی پی‌شوم

تنها بازی‌ای در این فهرست که در آن برنده یا بازنده شدن زیاد مطرح نیست اما با فاصله بسیار زیاد این توانایی را دارد که خنده‌دارترین و جذاب‌ترین لحظات را برای درکنار هم بودن برای شما رقم بزند. این بازی، مکانیزم بسیار ساده‌ای دارد. بازیکنان باید با استفاده از کارت‌هایی که هر کدام روی آن‌ها کلماتی نوشته شده است، جملات خنده‌داری را بسازند. هرچه جمله خنده‌دار تر باشد، امتیازی که شخص سازنده جمله دریافت می‌کند، بیشتر است. اما همان‌طور که اشاره کردیم، امتیاز و برنده و بازنده شدن در این بازی زیاد مهم نیست و هدف اصلی، لذت بردن از کنار هم بودن و ساختن جملات جذاب، عجیب و واقعا خنده‌دار است! بازی پی‌شوم براساس بازی بسیار موفق Cards Against Humanity ساخته شده است. به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم که نیم‌نگاه زومجی از این بازی را تماشا کنید تا متوجه بشوید که بازی چقدر می‌تواند خنده‌دار و جذاب باشد. شما حتی می‌توانید کلمات خود را نیز به درون بازی اضافه کنید تا به‌نوعی بازی را برای خود شخصی‌سازی کنید. بازی پی‌شوم ازطریق وب‌سایت دیجیکالا قابل تهیه است. 

بازی های رومیزی

بازی فوتبال بزنیم؟

تکل، پاس، شوت، خطا، آفساید و گل! همه و همه تنها در پنج دقیقه در بازی «فوتبال بزنیم؟» رخ می‌دهند. این بازی کارتی، برای دو یا چهار نفر طراحی شده است و هدف اصلی در آن، برنده شدن در یک مسابقه فوتبال است. یکی از نکات بسیار جالب بازی،‌ سرعت بالای آن است. به نحوی که اگر قوانین بازی را یاد بگیرید (که بسیار ساده هستند و تنها با یکی دوبار بازی کردن، متوجه آن‌ها می‌شوید)، می‌توانید در کمتر از پنج دقیقه یک دست بازی را به اتمام برسانید. آن هم نه هر بازی‌ای! بازی‌ای که در آن لحظات هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی‌ای خلق می‌شود! پیشنهاد می‌کنیم در هنگام تجربه این بازی کارتی، یکی از اقوام یا اعضای خانواده را به‌عنوان گزارشگر انتخاب کنید تا هیجان بازی برای شما دوچندان شود. برای دیدن تاثیر گزارشگر در بازی، نیم‌نگاه زومجی از این بازی را از دست ندهید! بازی فوتبال بزنیم؟ اکنون در وب‌سایت دیجیکالا برای خرید قرار داده شده است. 

بازی های رومیزی

بازی رکب

یک بازی با گیم‌پلی بسیار عمیق در ژانر قلمروگیری که براساس بازی Condottiere ساخته شده است. در این بازی ۲ تا ۶ نفره، بازیکنان برای کشورگشایی و به‌دست آوردن قلمرو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر بازیکنی که موفق شود سه استان مجاور یا ۵ استان غیر مجاور را به تصرف خود در بیاورد، به‌عنوان برنده بازی شناخته می‌شود. بازیکنان در هر دور از بازی باید در مقابل ارتش‌های همدیگر لشکر گشایی کنند و همدیگر را شکست دهند تا بتوانند استان محل وقوع جنگ را به تصرف خود در بیاورند. اما کارت‌های ویژه‌ای که در بازی قرار دارند، می‌توانند سرنوشت جنگ را در یک چشم بهم زدن عوض کنند. بازی رکب، بیشتر مناسب کسانی است که به‌دنبال یک بازی جدی و با گیم‌پلی عمیق هستند. برای بیشتر آشنا شدن با سازوکار بازی، نیم‌نگاه زومجی از بازی رکب را از دست ندهید. همچنین شما می‌توانید این بازی را از وب‌سایت دیجیکالا تهیه کنید. 

نظر شما در رابطه با فهرست زومجی چیست؟ نظرات خود را در رابطه با این بازی‌ها و بازی‌های رومیزی دیگر با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده