نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

معرفی برنامه تیک تاک و علل محبوبیت و دانلود زیاد آن

برنامه تیک تاک یک اپلیکیشن در دسته برنامه‌های شبکه اجتماعی است که به کاربران خود امکان ساختن کلیپ‌های کوتاه را می‌دهد.

تیک تاک در مدتی کوتاه توانست به رقیب قدرتمندی برای فیس بوک و اینستاگرام تبدیل شود و کاربران بسیاری را به خود جذب کند. دانلود برنامه تیک تاک برای اندروید توانسته است از مرز یک میلیارد عبور کرده و تنها در گوگل پلی بیش از هشتصد میلیون نصب داشته باشد. البته توجه داشته باشید که این ۸۰۰ میلیون شامل کاربران چینی نمی‌شود. Tik tok در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرده و با تبلیغات گسترده در اینستاگرام، اسنپ چت و ... توانست بازارها و کاربران بین‌المللی را به خود جلب کند.

تیک تاک را می‌توان تنها اپلیکیشنی دانست که با این سرعت همه‌گیر شده است. حال این برنامه تیک تاک چیست؟ شما در تیک تاک می‌توانید فیلم‌های کوتاهی در حال کار کردن،‌ بازی کردن، رقصیدن، آشپزی یا انجام کارهای روزمره ضبط کنید و با افزودن موسیقی یا کم یا زیاد کردن سرعت پخش فیلم یا افزودن افکت‌های جالب به آن، این ویدیو را منحصر بفرد کنید. سپس این ویدیو را در تیک تاک یا شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام یا توییتر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تعداد بسیار بالای دانلود برنامه تیک تاک برای اندروید و ایفون نشانه‌ای از موفقیت

طبق گزارش Apptopia ،tiktok در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ توانسته است بیش از اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و یوتیوب دانلود شود. این حجم از دانلود قبل از تیک تاک بی سابقه بوده است که به این دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرد که به این موضوع نیز خواهیم پرداخت. در اگوست سال ۲۰۱۸ بایت دنس مدیر شرکت تیک تاک اپلیکیشن musical.ly را که احتمالا خیلی از شما با آن آشنایی دارید را که قبلا در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده بود با تیک تاک ترکیب کرد. این موضوع باعث شد توجه کاربران آمریکایی بیشتر از پیش به سمت تیک تاک روانه شود و دانلود‌های آن افزایش یابد. بایت دنس شرکت خود را شرکتی در حوزه هوش مصنوعی معرفی می‌کند.

بیشتر تمرکز تیک تاک روی جوانان و نوجوانان است و می‌توان آن را شبکه اجتماعی‌ای برای این گروه سنین دانست. شرکت Apptopia که یک شرکت در حوزه جمع آوری اطلاعات در زمینه فناوری اطلاعات است این‌گونه بیان می‌کند: “می‌توان گفت که دانلود برنامه تیک تاک تنها برنامه‌ای از آسیا است که توانسته است اینگونه در بازارهای بین‌المللی نفوذ کرده و کاربران را به خود جلب کند و همچنین اینگونه وارد زندگی روزمره نوجوانان آمریکایی شود.“ تیک تاک به‌تازگی شروع به همکاری با یک برند لباس نوجوانان در چین کرده است و برای آن تبلیغات انجام می‌دهد.

تیک تاک

پیش‌تر گفته شد که tik tok توانست توجه افراد بسیار زیادی را جلب کند. از بین این افراد می‌توان به مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک و اینستاگرام اشاره کرد. تیم فیس بوک بسیار با دقت روند پیشرفت تیک تاک را زیر نظر گرفتند و با مشاهده افزایش دانلود برنامه تیک تاک برای اندروید یا ایفون به فکر ایجاد اپلیکیشنی مشابه افتاد. این نرم‌افزار Lasso نام دارد که احتمالا با آن آشنایی ندارد. به دو دلیل این اپلیکیشن موفق نشد. دلیل اول کپی بودن آن از برنامه tik tok است. دلیل دوم را می‌توان عدم تبلیغات تیم فیس بوک برا آن دانست. Apptopia این‌گونه بیان می‌کند: “متاسفانه کاربران استقبال زیادی از lasso نکردند. البته فیس بوک نیز برای تبلیغات و مارکتینگ آن تلاشی نکرده است. شاید علت این بوده است که می‌خواهد از موفقیت تیک تاک بیشتر مطمئن شود و lasso تنها یک نسخه آزمایشی است.“

جمع بندی از موفقیت برنامه tik tok

تیک تاک تا به اینجای کار بسیار موفق ظاهر شده است. البته این موضوع را نمیتوان برای آینده آن بسط داد و از آینده تیک تاک مطمئن بود. اپلیکیشن‌های بسیاری در طول تاریخ مشاهده شده که در ابتدا بسیار کاربران را به خود جلب کرده اما با گذشت زمان میزان نصب آن‌ها افت بسیاری داشته است. ممکن است شاهد این موضوع برای تیک تاک نیز باشیم. درست است که اکنون تیک تاک را جایگزینی برای فیس بوک و اینستاگرام می‌دانیم. اما این موضوع زمانی صحت دارد که روند آن به همین شکل باقی بماند. در این صورت دو رویکرد را درباره lasso فیس بوک می‌توان داشت. در رویکرد اول تیم فیس بوک دچار اشتباه شده و تیک تاک جایگزین آن خواهد شد. در رویکردی دوم این تیم با بررسی‌های درست و بجا متوجه سیری نزولی که شاید در آینده آن را مشاهده خواهیم کرد شده باشند و به درستی روی lasso سرمایه‌گذاری مالی و زمانی نکرده‌اند.

استفاده از برنامه تیک توک چگونه است؟

برنامه‌نویسان و طراحان تیک تاک بسیار به رابط کاربری اهمیت داده‌اند. استفاده از تیک تاک بسیار ساده و آسان بوده و هر کاربری با هر میزان اطلاعات می‌تواند به‌سادگی از این اپلیکیشن بهره‌مند شود. درحقیقت به‌طور کاملا واضح مشخص است که تلاش شده است تا کاربران خیلی ساده به مشاهده فیلم‌ها بپردازند و بین صفحات و ویدیو‌های مختلف جابه‌جا شوند.

به‌عنوان سازنده کلیپ و ویدیو نیز سادگی وجود دارد. البته کار در اینجا کمی پیچیده می‌شود ولی باتوجه‌به امکاناتی که برنامه تیک تاک در اختیار کاربران قرار می‌دهد انتظار دیگری نمی توان داشت. این امکانات و قابلیت‌ها به قدری زیاد و متنوع هستند که شما بعد از مدتی استفاده از این نرم‌افزار خود را ادیتور فیلم بسیار قوی و حرفه‌ای خواهید دانست.

همچنین سرور‌های این برنامه از سرعت بسیار خوبی برخوردار هستند که باعث می‌شود ویدیو هایی که مشاهده می‌کنید با سرعت بهتری برای شما لود شده و همچنین ویدیو‌هایی که خودتان می‌سازید با سرعت بسیار خوبی پست و آپلود شود.

روند ساخت فیلم

جهت ساخت فیلم در اپلیکیشن تیکتاک ابتدا وارد این نرم‌افزار شوید. سپس روی علامت مثبت در پایین صفحه کلیک کنید. آهنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و با تنظیم فیلتر‌ها شروع به ضبط فیلم کنید. شاید این توضیحات در دید اول بسیار ابتدایی به نظر بیایند ولی در حقیقت استفاده از tik tok به همین سادگی است. روند فیلم گرفتن به قدری ساده است که در زمان کوتاهی می‌توانید تعداد بسیار زیادی فیلم و کلیپ زیبا بسازید.

فیلتر‌ها در این برنامه بسیار متفاوت با سایر اپلیکیشن‌ها است. با دانلود تیک تاک برای اندروید یا ایفون متوجه این موضوع خواهید شد که در tik tok فیلتر‌ها به‌صورت دیگری عمل کرده و تنها باعث تغییر رنگ یا ... روی تصویر یا فیلم نمی‌شوند. این فیلتر‌ها امکانات و قابلیت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند. به‌طور مثال به قابلیت پرده سبز در این اپلیکیشن می‌توان اشاره کرد. به احتمال زیاد با پرده سبز آشنا هستید. این اپلیکیشن استفاده از این قابلیت را به خود افزوده است و می‌توانید با کمک آن فیلم خود را روی بک گراندی دیگر بگیرید. از کلیپ‌هایی که با استفاده از پرده سبز تیک تاک این روز‌ها ترند شده است دویدن در دنیای بازی تمپل ران یا سابوی سرف است که احتمالا دیده‌اید.

برنامه تیک تاک

از دیگر فیلتر‌های محبوب و معروف آن توز پن نام دارد که بسیار ترند شده است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با استفاده از دماغ خود روی صفحه ترسیماتی انجام داده و از آن فیلم بگیرید که بسیار سرگرم کننده است.

اما کاربران تیک تاک بیشترین استفاده را از قابلیت تنظیم سرعت در ساخت فیلم دارند. معمولا در کلیپ‌های خود سرعت فیلم را افزایش و کاهش می‌دهند تا کلیپ هایی بسیار جذاب تر بسازند.

بعد از اتمام ساخت ویدیو شما می‌توانید آن را روی تیک تاک پست کنید، روی گالری و حافظه گوشی خود ذخیره کنید یا در شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها به اشتراک بگذارید. البته انجام چند مورد از ۳ مورد بالا به‌طور همزمان نیز امکان‌پذیر است.

جمع بندی

با دانلود برنامه تیک تاک با لینک مستقیم از سایت ایزی پی سی شما می‌توانید از این برنامه جذاب استفاده کنید. البته متاسفانه این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما برنامه‌نویسان آن قول افزودن این زبان را نیز به اپلیکیشن خود داده‌اند. با نصب تیک تاک روی گوشی اندرویدی یا ایفونی خود به جمع بسیار بزرگ کاربران این اپلیکیشن بپیوندید. سعی کنید جهت جذب مخاطب بیشتر، خلاقیت خود را افزایش داده و کلیپ‌های جدید بسازید. در این برنامه فعال باشید تا کلیپ‌ها و پروفایل شما بیشتر دیده شده و بیشتر شناخته شوید. البته اشتراک گذاشتن فیلم‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام یا در پیام‌رسان‌ها مانند واتس اپ را فراموش نکنید که در این شبکه‌ها نیز کلیپ‌های ساخته شده با تیک تاک بسیار پرطرفدار بوده و حتی می‌توانید در هشتگ تیک تاک فارسی اینستاگرام ویدیوهای آن را دنبال کنید. قطعا با دانلود آخرین اپدیت برنامه تیک تاک لحظات بسیار زیبا تر و سرگرم کننده‌تری را در دنیای اینترنت خواهید داشت.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده