// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۸

سرورهای الکترونیک آرتز پس از حملات سایبری DDoS متعدد دوباره در دسترس قرار گرفت

سرورهای الکترونیک آرتز که بر اثر حملات سایبری DDoS از دسترس خارج شده بودند، پس از گذشت بیش از ده ساعت دوباره در دسترس قرار گرفتند.

چندی پیش کاربران متوجه شدند که سرور‌های الکترونیک آرتز با مشکل روبه‌رو شده و تمامی بازی‌های EA که نیاز به اتصال به اینترنت داشتند نیز از دسترس خارج شده‌اند. EA اعلام کرد از مشکل سرور‌های بازی‌ها به خوبی با خبر بوده و در حال رفع آن هستند. EA Help در این‌باره اعلام کرد که سرور‌های EA مورد حملات DDoS قرار گرفته شده‌اند. به‌نظر می‌رسد که مشکل عدم اتصال به اینترنت که از دیروز مشکلاتی را نیز برای بازیکنان ایجاد کرده بود هم‌اکنون رفع شده است.

EA Help در طی دیروز در این‌باره توییت‌هایی را منتشر کرد و اعلام کرد در تلاش است مشکلاتی که مانع دسترسی کاربران به اینترنت می‌شود را برطرف کند. سپس این اکانت اعلام کرد سرورهای EA مورد یک سری حملات DDoS قرار گرفته شده‌ بود.

امروز ما یک سری حملات DDoS را تجربه کردیم که اکنون توانسته‌ایم این مشکلات را برطرف کنیم. اگر هنوز در هنگام لاگین مشکل دارید‌، لطفا با ما تماس بگیرید.

با اینکه الکترونیک آرتز ادعا کرد که این مشکلات را حل کرده است، همچنان کاربران در اتصال به اینترنت به مشکل داشتند. یک کاربر حتی اعلام کرد سرورها حدود ۱۰ ساعت از دسترس خارج شده‌اند. اکانت EA Help کمی بعد توییت دیگری را منتشر کرد.

در حال حاضر ما به‌دنبال حل مشکلاتی هستیم که بر سرورهای ما تاثیر گذاشته‌اند. اگر نمی‌توانید به‌صورت آنلاین بازی کنید با Origin یا EA Help تماس بگیرید. ما در حال کار روی آن هستیم.

مشکلات مربوط‌به سرورها چیز چندان غیر معمولی نیست به‌خصوص در حال حاضر که بازیکنان بیشتری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه زمان بیشتری را در خانه و در حال بازی می‌گذرانند. به افراد توصیه می‌شود که در خانه بمانند و برای رفع کسالت، خود را با بازی‌های ویدیویی سرگرم کنند. علاوه‌بر این EA تلاش کرده است تا بازیکنان را با کمپین‌ها و برنامه‌هایی مثل «در منزل بمانید، با یکدیگر بازی کنید» (Stay Home, Play Together) به ماندن در خانه ترغیب کند. این کمپین شامل اهدای جوایز، به اشتراک گذاشتن لایواستریم‌ها و تشویق بازیکنان به بازی‌های نظیر The Sims 4 و Need for Speed Heat می‌شود که می‌توانید برنامه‌های کامل این کمپین را در سایت آن بخوانید.

درنهایت مشخص نیست که آیا مشکلات سرور ناشی از حمله DDoS مداوم بوده یا ناشی از افزایش تعداد بازیکنان آنلاین بوده است و احتمالاً هرگز هم نخواهیم فهمید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده