نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱

جدیدترین بازی از سری XCOM هفته‌ی آینده منتشر می‌شود

سازندگان سری XCOM از انتشار جدیدترین نسخه از این سری یعنی XCOM: Chimera Squad در هفته‌ی آینده خبر دادند.

یکی از غیرمنتظره‌ترین خبرهایی که می‌توانست این روزها به دست مخاطبان برسد این است که استودیوی فرکسیس (Firaxis) نسخه‌ی تازه‌ای از سری بازی XCOM را ساخته و قرار است آن را چند روز بعد در بازار عرضه کند. آن‌ها صفحه‌ای را در استیم برای این بازی ساخته‌اند و نام بازی به‌صورت رسمی XCOM: Chimera Squad خواهد بود. اما نکته‌ی بسیار تعجب‌آور این است که این بازی قرار است هفته‌ی آینده یعنی در ۲۴ آوریل (پنجم اردیبهشت) عرضه شود.

این بازی قرار است تجربه‌ی سری بازی محبوب XCOM‌ را در کنار تغییراتی کوچک عرضه کند. داستان Chimera Squad، پنج سال پس از وقایع بازی XCOM 2 اتفاق می‌افتد. در قسمت دوم بازی، بیگانه‌ها توانسته بودند زمین را تحت تسلط خودشان در آورند و شما باید با تشکیل دادن یک گروه مقاومت، علیه آن‌ها قیام می‌کردید تا سیاره‌تان را پس بگیرید. حالا که خطر بیگانه‌ها از بین رفته، زمین نجات یافته است اما شرایط عوض شده. انسان‌ها و بیگانه‌ها که پیشتر دشمنان یکدیگر بودند، حالا در کنار یکدیگر روی زمین زندگی می‌کنند و در صلح و آرامش به سر می‌برند. در دنیای جدید، حتی نژاد مارها که در XCOM 2 دیده شدند هم حضور دارند و طبق آنچه در تریلر نشان داده شده، گاهی به عملیات‌های خلافکارانه‌ای همچون سرقت از مغازه‌ها دست می‌زنند. شما در این باز رئیس یک واحد پلیس هستید که از انسان‌ها، بیگانه‌ها و نژاد دورگه‌ی آن‌ها تشکیل شده و وظیفه دارید نظم و امنیت را برقرار کنید.

XCOM Chimera Squad

در این بازی به جای اینکه صرفا انسان‌ها را کنترل کنید، می‌توانید حتی به بیگانه‌ها هم دستور دهید و از قابلیت‌های آن‌ها در مواجهه با خطرات استفاده کنید. البته تفاوت‌های بازی حاضر با بازی‌های قبلی فقط به همین مورد خلاصه نمی‌شود. در این بازی هر رویارویی با دشمنان با حالتی به نام Breach Mode آغاز می‌شود. در این حالت شما می‌توانید محل استقرار هر یک از نیروهای خودتان در محیط را مشخص کنید و حتی ترتیب نوبت حرکت آن‌ها را هم بنا به تشخیص خودتان تعیین کنید. پس از مشخص کردن این موارد، نیروهای شما بنا بر ترتیب‌های مشخص شده به دشمنان یورش می‌برند و استراتژی‌های مدنظرتان در مبارزه اعمال می‌شود. هر تصمیمی که در این حالت می‌گیرید، روی مبارزه‌تان با دشمنان تاثیر خواهد گذاشت. این تاثیرات ممکن است به نفع شما یا حتی به ضرر شما باشند.

یکی دیگر از تغییرات مهمی که در این بازی به‌وجود آمده، در سیستم نوبت‌ها است. در بازی‌های قبلی، هر طرف مبارزه نوبت مخصوص به خود را داشت و این باعث شده بود تجربه‌ی این بازی تا حدی مشابه بازی شطرنج باشد. اما نوبت‌ها در بازی جدید به بازی‌های Dungeons & Dragons شبیه شده و اجازه می‌دهد هر شخصیت نوبت جداگانه‌ی خودش را داشته باشد.

تفاوت‌ها میان بازی Chimera Squad و نسخه‌های قبلی XCOM همچنان ادامه دارند و باید برای دیدن همه‌ی بخش‌های بازی جدید، منتظر انتشار آن بمانیم. اگر از طرفداران نسخه‌های قدیمی این سری بازی استراتژی محبوب باشید، باید برای تهیه‌ی آن برنامه‌ریزی کنید. خبر خوب این است که می‌توانید همین حالا بازی را با قیمت ۱۰ دلار پیش‌خرید کنید. این فرصت فقط تا زمان انتشار بازی باقی است و پس از آن بازی قرار است با قیمت ۲۰ دلار فروخته شود. برای پیش‌خرید این بازی می‌تواید از طریق این لینک به صفحه‌ی استیم این بازی بروید. همچنین می‌توانید تریلر این بازی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدیدترین نسخه از سری بازی XCOM چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده