نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹

سم ریمی به‌طور رسمی کارگردانی Doctor Strange in the Multiverse of Madness را تأیید کرد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کارگردان قسمت دوم دکتر استرنج کسی نخواهد بود جز سم ریمی.

از حدود دو ماه قبل صحبت‌هایی پیرامون کارگردانی قسمت دوم فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange) توسط سم ریمی به‌گوش می‌رسید و طرفداران دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) منتظر شنیدن اخبار کامل‌تری در این مورد بودند؛ موضوعی که بالاخره توسط خود سم ریمی به‌طور رسمی تأیید شد.

ریمی که به‌تازگی کار روی مجموعه Fifty States of Fright را برای پلتفرم Quibi به پایان رسانده است (پلتفرمی برای ویدیوهای کوتاه موبایلی)، گفتگویی با کامینگ‌سون انجام داده و در بخشی از آن به کارگردانی فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی‌پایان دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) اشاره کرده و از علاقه‌ی قدیمی خود به این شخصیت مارول گفته است.

این کارگردان محبوب به اندازه‌ای به دکتر استرنج علاقمند است که نام این شخصیت را در صحنه‌ای جالب از فیلم مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man 2) مطرح کرده بود؛ صحنه‌ای که در آن شاهد بحث و گفتگوی جی جونا جیمسون، سردبیر روزنامه‌ی دیلی بیوگل با کارمندش تد هافمن هستیم. درحالی‌که آن‌ها به دنبال پیدا کردن اسم مناسبی برای شخصیت خبیث فیلم یعنی اتو اکتاویوس هستند (شخصیتی که در نهایت لقب دکتر اختاپوس را به‌دست می‌آورد)، هافمن نام دکتر استرنج را مطرح می‌کند و جیمسون هم می‌گوید اسم خوبی است، ولی قبلاً توسط فرد دیگری گرفته شده است!

در بخشی از مصاحبه‌ی ریمی می‌خوانیم:

من از همان دوران کودکی عاشق دکتر استرنج بوده‌ام و این شخصیت بین ابرقهرمانان کمیکی محبوب من، بعد از مرد عنکبوتی و بتمن قرار دارد و به‌طور کلی هم شاید بتوانم رتبه‌ی پنجم را در میان تمام شخصیت‌های کمیکی به او اختصاص دهم.

دکتر استرنج واقعاً شخصیت اوریجینال و تر و تازه‌ای داشت و به‌همین دلیل از او خیلی خوشم می‌آمد. البته در زمان فیلمبرداری مرد عنکبوتی 2 به‌هیچ‌وجه نمی‌توانستم پیش‌بینی کنم که روزی کارگردانی فیلم دکتر استرنج را برعهده خواهم گرفت و به‌همین خاطر این ماجرای تصادفی (اشاره به اسم این شخصیت در فیلم) برای من خیلی جذاب است و حسی از پیشگو بودن به من می‌دهد. واقعاً جالب می‌شد اگر می‌توانستیم چنین چیزهایی را از قبل پیش‌بینی کنیم.

سم ریمی

هرچند در ابتدا قرار بود اسکات دریکسون، کارگردان قسمت اول دکتر استرنج همین سِمَت را در نسخه‌ی دوم هم برعهده داشته باشد، ولی در نهایت او به‌خاطر اختلاف نظر با سران مارول از پروژه کنار کشید و جای خود را به سم ریمی داد. البته دریکسون همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی در تولید این محصول والت دیزنی نقش خواهد داشت و بندیکت کامبربچ نیز یک بار دیگر ایفاگر نقش این شخصیت جذاب خواهد بود. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده