// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

راهکارهای دانلود ویدئو از یوتیوب با گوشی

تعداد زیادی از کاربران یوتیوب از گوشی برای دیدن ویدئو‌های این سرویس استفاده می‌کنند، در این مقاله راه‌ حل‌های ساده برای دانلود از یوتیوب با کمک گوشی بررسی خواهیم کرد.

یوتیوب سرویس بسیار محبوبی در سراسر جهان است و تعداد زیادی از کاربران از موبایل برای استفاده از ویدئوهای این سرویس استفاده می‌کنند. برای دانلود ویدئو از یوتیوب کاربران موبایل عموما استفاده از اپلیکیشن‌ها توصیه می‌شود. در ادامه با راهکارهای دانلود از یوتیوب با گوشی‌های اندرویدی و iOS آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن دانلود فیلم از یوتیوب برای اندروید

نرم‌‌افزار TubeMate یکی از معروف‌ترین نمونه‌های اندرویدی برای دانلود از یوتیوب محسوب می‌شود؛ این اپلیکیشن‌ را در پلی‌استور نخواهید یافت بنابراین باید فایل APK آن را منابع مختلف دیگر دانلود کرد. شما می‌توانید از این لینک برای دانلود اپلیکیشن TubeMate استفاده کنید.

برای دانلود ویدئو از طریق تیوب‌میت مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، مجوزهای لازم را برای دسترسی به حافظه و فایل‌های گالری به اپلیکیشن بدهید.

۲- پس از اجرای اپلیکیشن TubeMate، با محیطی شبیه به اپلیکیشن خود یوتیوب برای اندروید مواجه می‌شوید. درنتیجه کار سختی برای دانلود ندارید و تنها باید ویدیوی مورد نظر را جست‌وجو کرده و پیدا کنید.

دانلود ویدئو از یوتیوب با کمک Tubemate

۳- پس از پیدا کردن و پخش ویدئو در اپلیکیشن، روی آیکن قرمز دانلود در کنار دکمه‌ی Save کلیک کرده و سپس، فرمت و کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۴- پس از انتخاب فرمت مورد نظر، با کلیک روی آیکن قرمز در منوی سمت راست، فرایند دانلود فیلم از یوتیوب شروع می‌شود. اگر در مراحل دانلود، با پیام‌هایی برای دانلود فایل یا اپلیکیشن‌های دیگر روبه‌رو شدید، آن‌ها را نادیده بگیرید. به‌خاطر رایگان بود TubeMate، این نرم‌افزار با نمایش تبلیغات درآمدزایی می‌کند. هرچند تبلیغات پیشنهادی بدافزار نیستند و از پلی استور دانلود می‌شوند، اما نیازی به دریافت آن‌ها برای دانلود فیلم از یوتیوب نیست.

در آیفون و آیپد چگونه از یوتیوب دانلود کنیم

دانلود ویدئو از یوتیوب در محصولات اپل سخت‌تر از اندروید است و امکان ذخیره‌ی مستقیم و آسان ازطریق اپلیکیشن را ندارد. درواقع محدودیت‌های سیستم‌عامل iOS امکان نوشتن اپلیکیشن برای این منظور و توزیع آن در اپ استور را از بین می‌برد. دانلود اپلیکیشن از منابع ناشناس برای گوشی آیفون هم به آسانی اندروید نیست و درنهایت، باید به‌دنبال راهی دیگر برای دانلود فیلم از یوتیوب باشید. برای این منظور، اپلیکیشنی را در آیفون نصب کرده و از طریق آن اپلیکیشن و وب‌سایت Keepvid، ویدئو را در آیفون دانلود می‌کنیم. برای دانبود فیلم از یوتیوب در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در اپ استور، عبارت readdle را جست‌وجو کرده و اپلیکیشن Documens by Readdle را دانلود و نصب کنید. 

دانلود از یوتوب با KeepVid

۲- ویدیوی مورد نظر را در اپلیکیشن یوتیوب یا مرورگر آیفون یا آیپد باز و مانند آموزش KeepVid، با انتخاب گزینه‌ی Share و سپس Copy Link، لینک ویدئو را کپی کنید.

۳- اپلیکیشن Documents را که در مرحله‌ی اول نصب شد، اجرا کرده و روی آیکن پایین سمت راسمت (طبق تصویر زیر) کلیک کنید. این آیکن، مرورگر داخلی اپلیکیشن را اجرا می‌کند که باید وب‌سایت Keepvid.pro را در آن باز کنید.

دانلود از یوتوب با KeepVid

۴- مراحل بعدی مانند دانلود از KeepVid در کامپیوتر است و تنها باید آدرس کپی شده در مرحله‌ی دوم را در فیلد وب‌سایت وارد کنیم. پس از دانلود، فیلم وارد اپلیکیشن Documents می‌شود و می‌توانید از آنجا آن را اجرا کنید.

۵- برای آسان‌تر شدن دسترسی به ویدیوهای دانلودشده، می‌توان اپلیکیشن Documents را به اپلیکیشن پیش‌فرض Files در iOS یا iPadOS اضافه کرد. برای این منظور، پس از بازکردن اپلیکیشن، Files را باز کرده و از منوی پایینی، Browse را انتخاب کنید. مراحل بعدی شامل انتخاب گزینه‌ی Edit و سپس فعال کردن Documents است. از این به بعد می‌توانید فایل‌های دانلودشده در اپلیکیشن Documents را در اپلیکیشن پیش‌فرض Files مشاهده کنید.

دانلود از یوتوب با KeepVid

استفاده از ربات تلگرامی

از مشهورترین نمونه‌های ربات دانلود از یوتیوب می‌‌توان ربات utubebot را نام برد. برای دانلود از یوتیوب با استفاده از ربات مذکور، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ربات utubebot را در تلگرام جست‌وجو کرده و پس از پیدا کردن و وارد شدن به آن، دستور start را انتخاب کنید.

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

۲- وب‌سایت یوتیوب را باز کرده و آدرس صفحه‌ی فیلم مورد نظر خود را کپی کنید.

۳- آدرس فیلم در وب‌سایت یوتیوب را در پنجره‌ی ربات وارد (Paste) کنید.

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

۴- همان‌طور که می‌بینید، ربات انواع فرمت‌ها و کیفیت‌ها را برای دانلود ویدئو از یوتیوب پیشنهاد می‌دهد. فرمت و کیفیت مورد نظر خود را با کلیک کردن روی دکمه‌ی مربوط به آن، انتخاب کنید.

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

۵- پس از گذشت چند لحظه (بسته به حجم فیلم)، فیلم مورد نظر از یوتیوب به‌صورت یک فیلم داخل تلگرام در ربات ارسال می‌شود که می‌توانید آن را در کامپیوتر شخصی یا گوشی هوشمند دانلود کنید.


منبع zoomit
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده