// چهار شنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

سازمان PEGI وجود لوت باکس در بازی‌ ها را به خریداران اطلاع خواهد داد

قرار است بازی‌هایی که دارای لوت باکس یا خرید درون بازی هستند، توسط سازمان PEGI نشانه‌گذاری شوند تا خریدار پیش از خرید آگاه شود.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سازمان رده‌ بندی سنی بازی‌های اروپا یا به اختصار PEGI، اعلام کرده است در آینده بازی‌هایی را که دارای خریدهای درون برنامه‌‌ای از جمله لوت باکس یا موارد مشابه هستند نشانه‌گذاری خواهد کرد و در توضیحات خود در مورد آن بازی، این موارد را نیز درج می‌کند. این توضیحات به‌صورت علامتی شبیه به هشدار خواهد بود که روی جلد بازی یا در فروشگاه‌های دیجیتال در مورد بازی نوشته خواهد شد که می‌گوید این بازی دارای خریدهای درون برنامه‌ای یا خرید اقلام تصادفی است. همچنین این سازمان تعریفی از خریدهای درون برنامه‌ای تصادفی ارائه داده است که در زیر مطالعه می‌کنید:

آیتم‌های تصادفی پولی نوع خاصی از خریدهای درون برنامه‌ای هستند که برای باز کردن آن‌ها به پول نیاز است، اما بازیکن نمی‌داند که دقیقا چه چیزی ممکن است نصیبش شود. نوع این آیتم‌ها بستگی به بازی دارد و می‌تواند شامل اقلام تزئینی یا حتی باارزش داخل آن بازی باشد. مواردی مانند کاراکترهای بیشتر، ارتقای ظاهر شخصیت‌ها، سلاح و ابزار، مراحل اضافی، مهارت‌های جدید و مواردی از این دست، همه و همه می‌تواند در یک بازی در قالب خرید تصادفی وجود داشته باشد. به‌طور خلاصه آیتم پولی تصادفی به آیتمی گفته می‌شود که برای خرید آن نیاز به پول واقعی باشد یا بتوان آن را از طریق پول داخل بازی هم تهیه کرد که البته همین مورد هم معمولا توسط پول واقعی باید تهیه شود.

سازمان PEGI

اگر یک بازی خاص دارای لوت باکس‌های تصادفی نباشد اما بتوان در آن برخی آیتم‌ها را خریداری کرد، با برچسبی نشان داده می‌شود که روی آن جمله in-game purchases نوشته شده است. پیش‌تر در زومجی خواندید که سازمان رده‌ بندی ESRB هم بازیکنان را از وجود لوت باکس در بازی‌ ها آگاه می‌سازد


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده