نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۵

کارگردان Tron: Legacy احتمال تولید نسخه سوم این مجموعه را بعید نمی‌داند

جوزف کوشینسکی هرچند احتمال تولید Tron 3 را رد نمی‌کند، ولی هنوز زمان دقیق آن‌را نمی‌داند.

حدود یک دهه از اکران آخرین فیلم Tron می‌گذرد و طرفداران این مجموعه همچنان منتظر سومین قسمت آن هستند؛ فیلمی که به گفته‌ی کارگردان قسمت دوم یعنی Tron: Legacy احتمال تولید آن بعید نیست ولی نیاز به فراهم شدن شرایط خاصی دارد تا در زمان مناسب ساخته شود.

اولین فیلم Tron محصولی از شرکت والت دیزنی بود و به کارگردانی استیون لیزبرگر در سال ۱۹۸۲ اکران شد. برای کارگردانی دومین فیلم این مجموعه جوزف کوشینسکی انتخاب شد، درحالی‌که پیش از آن فیلمی از او اکران نشده بود و مهم‌ترین پروژه‌ی او کلیپ تبلیغاتی Mad World برای بازی Gears of War بود که استقبال خیلی خوبی را از طرف گیمرها به‌دنبال داشت. کوزینسکی که فیلم Oblivion را نیز در کارنامه دارد، به‌تازگی به بحث پیرامون احتمال تولید Tron 3 پرداخته است:

بعد از پایان تولید Tron: Legacy اشتیاق زیادی نسبت به ساخت قسمت سوم وجود داشته و هرچند وقت یک‌بار شاهد صحبت‌ها و زمزمه‌هایی در مورد ادامه دادن داستان فیلم هستیم. Tron مجموعه‌ای بسیار محبوب است و چند سال قبل که به چین سفر کرده بودم، در شانگهای با وسیله‌ای تفریحی با شکل و شمایل وسایل نقلیه Tron مواجه شدم که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسید و باید حتماً یک روز آن‌را امتحان کنم.

فکر می‌کنم این مجموعه را می‌توان همچنان یکی از جواهرات ارزشمند دیزنی دانست و طرفداران پرشمار آن هم علاقه‌ی زیادی برای تماشای ادامه‌ی ماجراهای فیلم دارند. بنابراین انتظار دارم روزی این اتفاق بیافتد، ولی برای رسیدن به آن باید منتظر زمان مناسبی باشیم و المان‌های مختلف دست به دست یکدیگر دهند تا فیلم سوم ساخته شود. دنیای Tron ایده‌های کافی برای ادامه پیدا کردن را دارد و حال و هوای منحصربفرد آن چیزی است که در جای دیگری نمی‌تواند مشابهش را پیدا کرد و همین قضیه هم باعث می‌شود به امید آینده‌ای روشن برای این مجموعه باشم.

هرچند بعد از Tron: Legacy فیلم دیگری از این سری تولید نشد، ولی مجموعه انیمیشنی تحت‌عنوان Tron: Uprising در سال ۲۰۱۲ پخش شد که اتفاقات بین دو فیلم را در قالب ۱۹ قسمت روایت می‌کرد. بعد از آن هم صحبت‌هایی در مورد ساخت قسمت سوم با اسم Tron: Ascension به گوش رسید و اخباری هم از احتمال حضور جرد لتو و کیلین مورفی (که در نسخه‌ی دوم ایفاگر نقش ادوارد دلینجر جونیور بود) در فیلم منتشر شد، ولی در نهایت پروژه به‌جایی نرسید.

Tron: Legacy

فضای خاص سری Tron و ارتباط تنگاتنگ آن با دنیای کامپیوتری باعث می‌شود انتظارات از جلوه‌های بصری فیلم بسیار بالا باشد و کوشینسکی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این قضیه هم اشاره می‌کند:

هر زمان نسخه‌ای از Tron اکران شده است، استانداردهای جدیدی را در زمینه‌ی جلوه‌های ویژه و موارد دیگر به ثبت رسانده و این قضیه یکی از ویژگی‌های کلیدی Tron محسوب می‌شود. فیلم‌های این مجموعه باید از نظر فنی آثاری جاه‌طلبانه باشند و از نظر داستان و نحوه‌ی روایت هم در حد بالایی قرار بگیرند. ایده‌های استیون لیزبرگر برای فیلم اصلی جلوتر از زمان خود بود و این قضیه باید در تمام آثار مرتبط با Tron رعایت شود. به‌همین دلیل Tron را نمی‌توان از آن دست فیلم‌هایی دانست که هر دو سال یک‌بار شاهد تولید نسخه‌ی جدید آن‌ها هستیم و واقعاً ساختن این فیلم‌ها کار ساده‌ای نیست.

تولید هر فیلم Tron پروژه‌ای دشوار است که باید با جان و دل روی آن کار کرد و به اثری نوآورانه و جاه‌طلبانه رسید، چرا که این ویژگی‌ها DNA این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

جدیدترین فیلم جوزف کوشینسکی تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) است که مانند نسخه‌ی قبلی آن با حضور تام کروز تولید شده و در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۳ دی ۱۳۹۹) اکران خواهد شد.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده