// سه شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

دیزی ریدلی در واکنش به صحبت های منفی برخی بینندگان جنگ ستارگان: آن همه علاقه چه شد؟

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker از سوی دسته‌ای از طرفدارهای مجموعه‌ی جنگ ستارگان با واکنش‌های به‌شدت منفی روبه‌رو شد. به‌تازگی دیزی ریدلی بازیگر نقش رِی، نظراتی را در این‌باره بیان کرده است.

دیزی ریدلی که بخشی از مشهور و محبوب شدن امروز خود را مدیون سه‌گانه‌ی «جنگ ستارگان» (Star Wars) جی. جی. آبرامز/رایان جانسون است، یکی از آن نقش‌آفرینی‌هایی محسوب می‌شود که اهمیت زیادی برای واکنش مخاطب نسبت به فیلم‌ها قائل هستند. به همین خاطر او به‌تازگی به صحبت درباره‌ی واکنشی که نسبت به دیدن برخی نظرات منفی راجع به فیلم The Rise of Skywalker داشت، پرداخته است.

دیزی ریدلی: این سه‌گانه فیلم به فیلم من را تغییر داد؛ ۹۸ درصد تجربه‌ی حضور در دل آن شگفت‌انگیز است. اما تجربه‌ای که پس از اکران فیلم آخر داشتم، کمی سخت بود. ژانویه‌ی ۲۰۲۰ میلادی (فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ اکران شد) بخش قابل توجهی از همان دو درصد را تشکیل داد؛ آن‌قدر خوب نبود. عجیب بود. در آن ماه احساس کردم این حجم از عشقی که ما و طرفدارها همیشه و از ابتدا نسبت به مجموعه نشان داده بودیم، از بین رفته است. از خود می‌پرسیدم «آن همه علاقه چه شد؟». تک‌تک لحظات آفرینش فیلم سوم این سه‌گانه پر از عشق بودند. Star Wars: The Rise of Skywalker با عشق و علاقه خلق شد. اصلا همین حقیقت درک این میزان از گستردگی واکنش‌های بسیار مثبت، مثبت، منفی و بسیار منفی به فیلم را گیج‌کننده‌تر کرد.

به همین خاطر مواجهه با نظرهای عصبانی سخت بود. وقتی تو عضو تیم ساخت اثری هستی که مرحله به مرحله‌ی ساخته شدن آن با عشق جلو رفت و ناگهان عده‌ای از مردم این‌چنین به آن واکنش منفی نشان می‌دهند، نمی‌شود گیج نشد. می‌دانید چه می‌گویم؟ همه حق دارند یک اثر را دوست نداشته باشند اما گاهی اوضاع به شکل عجیبی تغییر می‌کند. درنهایت فکر می‌کنم بسیاری از این اتفاقات حاصل برخی کارهای شخصی و نقش منفی شبکه‌های اجتماعی هستند.

شبکه‌های اجتماعی شرایط لازم برای پخش شدن نظرات پرشده از خشم و تنفر را فراهم می‌آورند و آن‌ها را عمومی‌تر می‌کنند. من هرگز نظرم درباره‌ی یک فیلم سینمایی را در محیط‌های آنلاین به اشتراک نمی‌گذارم.

راستش را بخواهید، از جایی به بعد در ژانویه سعی می‌کردم اخبار مرتبط با سری فیلم Star Wars را نبینم. تا اینکه ناگهان تیتر پرشده از خشم یک مطلب را می‌دیدم و به خود می‌گفتم «خدای من، این بسیار غم‌انگیز است».

جنگ ستارگان

اریک واس یکی از اعضای اصلی تیم نیو راک‌استارز (New Rockstars) نیز مدتی قبل یادداشتی منتشر کرد و ضمن اشاره به جنس مواجهه‌ی غیرحرفه‌ای برخی منتقدها با این فیلم جدید (استفاده‌ی مدام از تلفن‌های همراه در سالن‌های پخش فیلم و حتی نوشتن نقد منفی تنها با دیدن کمتر از نیمی از فیلم) در آن از وضعیت خطرناک و نگران‌کننده‌ی برخی انجمن‌های اینترنتی گفت؛ گروه‌هایی که برای نمونه به هدف ابراز ناراحتی از خریداری شدن لوکاس فیلم توسط دیزنی اعضای خود را به تاثیرگذاری روی کاهش فروش امثال The Rise of Skywalker با ساخت اکانت‌های تقلبی تشویق می‌کنند. دیزی ریدلی صحبت‌های خود را این‌گونه به پایان می‌رساند:

گذشتن از آن روزها سخت بود. ولی درنهایت این احساس برای تو می‌ماند که به حضور در سه‌گانه‌ای که آن را دوست داری، افتخار می‌کنی. بسیار خوشحالم که یک عضو از تیم ساخت فیلم بودم.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده