نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

رییس استودیو nDreams: سونی باید سخت‌ افزار پلی استیشن VR را به‌روز کند

به گفته‌ی رییس استودیو nDreams، سونی باید برای نسل جدید سخت افزار پلی استیشن VR را به‌روز کند چرا که نسخه‌ی قبلی تاریخ مصرف گذشته است.

شرکت سونی اعلام کرده است که آن‌ها قصد دارند تا به پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی و هدست پلی استیشن VR حتی با شروع نسل جدید و عرضه شدن کنسول پلی استیشن 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی ادامه دهند. همچنین این موضوع نیز بر کسی پوشیده نیست که هدست‌ PSVR از لحاظ سخت‌افزاری بسیار ضعیف‌تر از رقبای خود است که البته این سخت‌افزار ضعیف با توجه به قیمت پایین‌تر آن نسبت به رقبا توجیه‌پذیر است اما همین موضوع باعث شده است تا خیلی از اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه‌ی نسخه‌ی پیشرفته‌تر این هدست را قریب الوقوع بدانند. 

طبق آخرین اخبار کنسول های بازی و در مصاحبه‌ای با سایت GameIndustry، پاتریک اولانی، رییس استودیو nDreams که طور خاص روی تکنولوژی واقعیت مجازی تمرکز دارد، اعلام کرد که سونی کاملا از سخت‌افزار ضعیف هدست PSVR آگاه است و می‌داند که این دستگاه تاریخ مصرفش گذشته است. به عقیده‌ی او سونی اگر می‌خواهد تا در بازار رقابت واقعیت مجازی باقی بماند، باید به‌زودی فکری به‌ حال عرضه‌ی سخت‌افزار به‌روز‌تر هدست پلی‌استیشن VR کند که با توجه به سرمایه‌گذاری و تمایل سونی به ماندن در عرصه‌ی رقابت، این موضوع به هیچ‌وجه دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. اولانی در این مصاحبه بیان کرد: 

من فکر می‌کنم که سونی از این موضوع آگاهی دارد. اگر پلی‌استیشن VR بخواهد برای مدتی بیش از یک الی دو سال آینده در رقابت باقی بماند، سونی باید سخت‌افزار آن را به‌روزرسانی کند چرا که این سخت‌افزار کهنه شده است و تا آن زمان بیشتر نیز قدیمی خواهد شد. اگر سونی نخواهد از واقعیت مجازی پشتیبانی کند و به شدت تعجب‌زده خواهم شد. 

Playstation VR

با این حال اولانی اعلام کرد که بعید می‌داند PSVR 2 به این زودی معرفی شود و فعلا سونی تمام تمرکز خود را روی پلی استیشن 5 گذاشته است و قصد دارد تا کنسول نسل بعدی خود را در ابتدا با موفقیت کامل عرضه کند و سپس به سراغ لوازم جانبی آن برود. او سخنان خود را اینگونه ادامه داد: 

اما من فکر نمی‌کنم که [هدست PSVR 2] همزمان با پلی‌استیشن 5 معرفی شود. تمام تمرکز سونی در امسال روی تجارت اصلی خود است و به همین دلیل گمان می‌کنم که پلی‌استیشن 5 هدف اصلی سونی خواهد بود و پس از عرضه‌ی موفقیت آمیز آن، می‌توان منتظر دیگر فعالیت‌های این شرکت بود. 

با اینکه ثبت پتنت چندان تضمینی بر ساخته شدن قطعی یک تکنولوژی نیست، اما سونی چندی پیش پتنتی را ثبت کرده است که در آن به نظر می‌رسد پلی‌استیشن VR جدید بسیار مشابه هدست واقعیت مجازی شرکت ولو یعنی Valve Index خواهد بود. همچنین چند ماه پیش نیز شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه سونی مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن 5، نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن VR را معرفی خواهد کرد. 

نظر شما در مورد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید هدست واقعیت مجازی PSVR چیست؟ به نظر شما سونی نیاز به به‌روز‌رسانی سخت‌افزار این هدست دارد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده