نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

بازی Commander 85 با حال و هوای دهه ۱۹۸۰ معرفی شد

Commander 85 محصول The Moonwalls قرار است با المان‌های تصادفی خود لحظات جالبی را خلق کند.

تا امروز با بازی‌های زیادی مواجه بوده‌ایم که حال و هوای دهه‌های مختلف را بازسازی کرده‌اند و جدیدترین مورد از این دست، بازی کامندر 85 (Commander 85) خواهد بود؛ اثری از استودیوی تک‌نفره‌ی The Moonwalls که با همکاری ناشری به‌نام Ultimate Games منتشر خواهد شد و قرار است به‌نوعی یک شبیه‌ساز زندگی در دهه‌ی ۱۹۸۰ باشد، البته با المان‌هایی علمی‌تخیلی و اندکی ترسناک.

مارچین ماکاش، سازنده‌ی بازی پیش از این اثری به‌نام Bohemian Killing را طراحی کرده بود و کامندر 85 دومین بازی بزرگ او محسوب می‌شود؛ بازی‌ای که در نگاه اول بیش از هرچیز یادآور فیلم بازی های جنگی (WarGames) است، محصول ۱۹۸۳ با بازی متیو برودریک که با حال و هوای علمی‌تخیلی خود به اثری محبوب نزد بعضی از اهالی سینما تبدیل شد.

Commander 85

داستان این بازی مستقل از روز ۱۳ ماه می ۱۹۸۵ شروع می‌شود، یعنی روز تولد شخصیت اصلی که عضوی از یک خانواده‌ی لهستانی است که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. مادر او هدیه‌ی ارزشمندی برای تولدش گرفته است، یک عدد کامندر 85 که کامپیوتر بسیار مدرنی است با هوش مصنوعی بالا که نه‌تنها اجازه‌ی بازی کردن به او را می‌دهد، بلکه با این شخصیت به مکالمه هم می‌پردازد (نام‌گذاری این کامپیوتر و عنوان بازی اشاره‌ی واضحی به کمودور 64 دارد).

وارد شدن کامندر 85 به زندگی شخصیت اصلی و اطرافیان او سبب شکل‌گیری ماجراهایی علمی‌تخیلی و عجیب می‌شود و نه‌تنها زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد، بلکه آسایش محلات آرام حومه‌ی شیکاگو را نیز برهم می‌زند. پس از آن هم اتفاقات دیگری می‌افتد که داستان را به‌تدریج عظیم‌تر از قبل می‌کنند، از جمله آزمایشات نظامی‌ای که از کنترل خارج می‌شوند و خطر جنگ هسته‌ای. در نهایت هم این شخصیت اصلی بازی و دوستان او به‌همراه یک دانشمند دیوانه هستند که باید با تلاش خود به جنگ سرد پایان دهند و از رازهای پیرامون کامپیوترهای کامندر و همچنین حادثه‌ی رازول رمزگشایی کنند (حادثه‌ای که در سال ۱۹۴۷ اتفاق افتاد و عده‌ای آن‌را مرتبط با سقوط یک بشقاب‌پرنده می‌دانستند).

دانلود ویدیو از آپارات

بازیکن در طول بازی می‌تواند از طریق ارتباط با کامندر 85 و سیستم پیشرفته‌ی هوش مصنوعی آن به دنبال کردن داستان بپردازد و درعین‌حال از بازی‌های مختلف این وسیله‌ی سرگرم‌کننده هم لذت ببرد؛ کامپیوتری که موقع صحبت کردن لحن جالب و پُر نیش و کنایه‌ای دارد و حتی گاهی‌اوقات با والدین شخصیت اصلی هم وارد بحث و دعوا می‌شود. والدینی که مثل هر پدر و مادر دیگری نگران فرزند خود هستند و سعی دارند جلوی اتلاف‌وقت بیش از حد او در کار با کامپیوتر را بگیرند.

روند پیش‌روی در بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر بار به شکل رندوم و تصادفی شاهد اتفاقات جدید و متفاوتی خواهید بود که دنبال کردن آن‌ها شما را با پیچش‌های داستانی جالبی مواجه می‌کند و در مجموع هم سه پایان مختلف برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین فعالیت‌های اختیاری زیادی در بازی وجود خواهد داشت که تنوع خوبی به آن می‌دهند.

روایت داستان کامندر 85 در دهه‌ی ۱۹۸۰ باعث شده است سازنده‌ی آن به فکر قرار دادن ایستراگ‌های مختلف و اشارات جالب به المان‌های فرهنگی آن دوران باشد و می‌توان انواع و اقسام پوسترها و آیتم‌ها را در این رابطه مشاهده کرد که حسی نوستالژیک به مخاطب می‌دهند. همچنین تعدادی ایستگاه رادیویی به‌طور اختصاصی برای بازی تدارک دیده شده است که شامل موسیقی، برنامه‌های مختلف و تبلیغاتی می‌شوند که بیش از پیش شما را درون فضای این اثر غرق می‌کنند و بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های متنوعی هم در نظر گرفته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را روی کامپیوتر نصب و اجرا یا از آن حذف کرد.

بازی Commander 85 با حالت بصری به‌سبک تصاویر نوارهای VHS همراه است و در ماه جولای امسال (تیر-مرداد) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. هرچند مراحل تولید بازی تقریباً به پایان رسیده است، ولی یک کمپین کیک استارتر برای آن تشکیل شده تا در صورت کمک مردم، بازی کمی گسترده‌تر شود و سازنده‌ی آن المان‌های بیشتری به اثر خود اضافه کند؛ کمپینی که تنها ۵۲۰۰ یورو برای آن تقاضا شده و تا این لحظه حدود ۲۰۰۰ یوروی آن جمع‌آوری شده است.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده