نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

Frosthaven در رده سوم بیشترین بودجه جمع آوری شده در کیک استارتر قرار گرفت

بازی Frosthaven با قرار گرفتن در جایگاه سوم بالاترین بودجه‌ی سرمایه‌گذاری شده در میان کلیه‌ی بازی‌های رومیزی تاریخ کیک استارتر (Kickstarter)، همچنان به ثبت رکوردهای جدید ادامه می‌دهد.

Frosthaven جدیدترین بازی رومیزی استودیوی Cephalofair Games است که از ابتدای هفته‌ی گذشته و با راه اندازی کمپین جمع‌آوری بودجه‌ی خود در وبسایت کیک استارتر، به موفقیت‌های مستمر و چشم گیری دست پیدا کرده است. تنها چند ثانیه طول کشید تا این بازی به هدف اولیه‌ی خود برای تأمین بودجه‌ی ساخت دست پیدا کرده و در عرض دو ساعت، بیش از ۲ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. روند موفقیت آمیز کمپین کیک استارتر بازی Frosthaven از آن زمان به این سمت به‌صورت پیوسته ادامه داشته و درحالی که هنوز سه هفته تا پایان مهلت آن فرصت باقی است، موفق شده تا با عبور از رکورد The 7th Continent، در رده سوم بالاترین بودجه‌ی جمع آوری شده در تاریخ بازی‌های رومیزی کیک استارتر قرار بگیرد.

با روند فوق‌العاده‌ای که این بازی در پیش گرفته، می‌توان انتظار داشت که به‌راحتی از Exploding Kittens نیز عبور کرده و در رده دوم قرار خواهد گرفت. البته ممکن است جایگاه اول کمی دور از دسترس این بازی باشد. بازی Frosthaven از نظر فنی در مسیر رسیدن به سقف سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیون دلاری خود قرار دارد اما این اعداد معمولاً با فروش بالای روز نخست عرضه، روند نزولی پیدا می‌کنند. لذا به‌طور قطع امکان عبور از رکورد ۱۲ میلیون دلاری Kingdom Death: Monster 1.5 وجود دارد اما این امر، کار بسیار دشواری خواهد بود.

Frosthaven

صرف‌نظر از اینکه Frosthaven نهایتاً در چه جایگاهی قرار می‌گیرد، باید گفت که با یکی از غول‌های دنیای بازی‌های رومیزی مواجه خواهیم بود. باوجود اینکه محتوای این بازی کاملاً تکمیل شده بود، طراح این بازی، Issac Childres دیروز اعلام کرد که به اضافه کردن محتوای بیشتر ادامه خواهد داد. در حال حاضر، هریک از نسخه‌های بازی، درکنار مدل‌های مینیاتوری و پلاستیکی کاراکترهای قابل بازی، به همراه یک کارت ایستاده (مدل‌های کارتی و تخت) برای تک تک این کاراکترها ارائه می‌شوند. به‌علاوه اینکه سامون‌ها (Summons) نیز کارت‌های اختصاصی خود را دریافت خواهند کرد. این موضوع، به‌طور ویژه مورد استقبال افرادی که کلاس سامونرها در بازی Gloomhaven را تجربه کرده باشند قرار خواهد گرفت. در بازی Gloomhaven، شما تنها می‌توانستید از دیسک‌های کارتی به‌عنوان مینیون‌های خود استفاده کنید. لذا فارغ از اینکه شما یک بسته Wolves داشته یا از یک مجسمه سنگی استفاده می‌کنید، همگی به یک شکل خواهند بود. Childres نیز تنها سه مورد از سامونرها را به‌صورت کارت‌های ایستاده به ما نشان داده که البته ظاهر بسیار خوبی داشتند. فعلاً می‌توان انتظار داشت که تنها برخی از کلاس‌های مخفی بازی مهر‌ه‌های جذاب و خیره کننده‌ای داشته باشند. البته برای اطمینان از این موضوع باید تا زمان عرضه بازی منتظر بمانیم.

کمپین کیک استارتر بازی Frosthaven هم‌اکنون در جریان است. ۲۰ روز تا زمان پایان مهلت این بازی باقی مانده و علاقه‌مندان می‌توانند در این مدت سه‌ هفته‌ای در این خصوص تصمیم گیری کنند. Cephalofair تصمیم گرفته تا همچنان اجازه دسترسی حامیان این بازی در سطح یک دلار را به بخش Pledge Manager آن فراهم کند. این بدین معنی است که شما هم‌اکنون با مبلغ کمتری پشتیبانی خود را ثبت کرده و زمانی‌که بودجه‌ی آن تکمیل شد، آن را افزایش می‌دهید. این رویکرد می‌تواند توسط گیمرهایی که باتوجه‌به شرایط ویژه‌ی فعلی درآمد زیادی ندارند، مورد استقبال قرار گیرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده