نویسنده: رضا اسکندری
// یکشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

روش‌هایی برای جذاب‌تر کردن بخش Career فیفا ۲۰

کریر مود فیفا، دیر یا زود، برای تمام پلیرهایش تکراری می‌شود. در این مقاله به بررسی روش‌هایی برای افزایش جذابیت این قسمت دوست‌داشتنی می‌پردازیم. 

همه‌ی ما، کم یا زیاد با بخش محبوب کریر مودِ بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال آشنا هستیم. قسمت کریر مود فیفا که از سال‌های دور در این بازی پرطرفدار حضور پر‌رنگی داشته است، ممکن است بعضی وقت‌ها خسته‌ کننده و تکراری شود، ولی به این دلیل که بخش بسیار پرطرفداری است و نزدیک‌ترین حالت به تجربه لیگ فوتبال‌های واقعی است، بازهم به بازی کردن این بخش ادامه می‌دهیم. ما در این مقاله قصد داریم برای آن دسته از افرادی که به این بخش بسیارعلاقمند هستند،‌ راه‌‌هایی برای افزایش جذابیت و تکراری نشدن این قسمت دوست‌داشتنی ارایه کنیم.

کریر مود، بخشی است که بازیکنان در آن باید یک تیم از یکی از لیگ‌های حاضر در بازی انتخاب کنید، در مسابقات مختلفه به رقابت بپردازید و تمام جزئیات باشگاه را مدیریت کنید. این جزيیات شامل دستمزد بازیکنان،‌ مقدار زمان بازی برای هر بازیکن، خرید بازیکن، استعدادیابی، تمرین دادن بازیکنان و بسیاری موارد دیگر می‌شود. تمام کسانی که این بخش را تجربه کرده‌اند حتما از قسمت‌های مختلف آن آگاه هستند.

این بخش پرطرفدار، با تمام محبوبیتی که بین فیفا دوستان دارد، ممکن است گاهی خسته کننده و تکراری شود. به‌دلیل نداشتن سود مالی کریر مود برای الکترونیک آرتز (برخلاف حالت آلتیمیت تیم که یکی از پردرآمدترین بخش‌های نه‌تنها فیفا، بلکه تمام بازی‌های الکترونیک آرتز است)، آن‌چنان که باید و شاید برای این بخش و بهبود آن وقت نمی‌گذارد. با اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از طرفداران کریر مود پیشنهادهای بسیار زیاد و جذابی را به EA ارائه کرده‌اند، اما کماکان الکترونیک آرتز آن‌چنان که باید تغییراتی را در آن اعمال نکرده است و همین مسئله باعث شده است که بازیکنان کریر مود هر سال ریزش قابل توجهی داشته باشند.

می‌رسیم به گزینه‌ها و راه‌هایی که من به‌عنوان یکی از علاقمندان شدید به Career Mode، طی سال‌های اخیر خیلی از آن‌ها برای تکراری نشدن آن استفاده کرده‌ام. تمام این پیشنهادها برای همه جذاب نیست؛ ولی نسبت به میزان علاقه شما به این بخش توانایی جذاب‌تر کردن این حالت از بازی را برای شما دارند.

career mode

استفاده از درجه‌ی سختی جدید بازی

اگر شماهم مثل من از سطح Legendary بازی خسته شده‌اید و بازی برای شما خیلی آسان شده، درجه‌ی سختی جدید بازی به اسم «Ultimate» را تجربه کنید. این قابلیت دو سالی است به بخش کریر مود اضافه شده است؛ ولی حدود یک ماه قبل با دریافت آخرین به روز‌رسانی، به سخت‌ترین درجه‌ی سختی بازی در بین تمام سری بازی‌های فیفا تبدیل شد. این ویژگی جدید به اندازه‌ای سخت است، که باید مراقب کنترلر‌های خود باشید. هوش مصنوعی این بخش به‌طور کامل بدون اشتباه و با بهترین تصمیم گیری کار را برای شما بسیار چالش برانگیز می‌کند. آخرین تجربه من با این درجه سختی، فرار از سقوط با تیم وستهم بود.

خاموش کردن نقل و انتقالات اول فصل

با انجام این کار، وظیفه‌ی شما برای ادامه فصل اول یک مقدار سخت‌تر می‌شود. خیلی از پلیرها درآغاز فصل اول تیم خود را به بهترین شکل کامل می‌کنند که این کار باعث آسان‌تر شدن فصل‌ اول و فصل‌های بعد می‌شود. با خاموش کردن نقل و انتقالات اول فصل شما مجبور به ادامه کار با همان تیم اول فصل هستید. اگر تیم انتخابی شما خیلی تیم خوبی نباشد این حالت از بازی بسیار جذاب خواهد بود.

career mode

بازگشت به کمال

چالش بعدی که شما می‌توانید با آن بخش کریر مود را جذاب‌تر از قبل کنید، برگرداندن تیم‌ها به سطح قبلی‌شان است. این چالش برای تیم‌هایی مانند: آث میلان، منچستر یونایتد، ساندرلند و حتی تیم‌های قدیمی‌تر مانند لیدز یونایتد و ناتینگهام فارست و غیره قابل انجام است. در این حالت شما باید با تیم‌هایی که در گذشته از بهترین تیم‌های جهان بوده‌‌اند به رقابت بپردازید و آن‌ها را به سطح قبلی خودشان برگردانید و با آن‌ها قله‌های موفقیت را مثل سالیان و دهه‌های گذشته فتح کنید.

در مسیر افتخار

فراموش نکنید که چالش در مسیر افتخار، در ابتدا شاید بسیار سخت به نظر برسد ولی با گذشت زمان کم‌ کم به آن عادت می‌کنید و نمی‌توانید دست از بازی کردن بردارید

در این حالت از بازی که بسیار محبوب و بخش مورد علاقه خودم هم است، بازیکن باید مسئولیت یکی از تیم‌های سطح‌ دوم یا سوم لیگ های معتبر اروپایی را در دست بگیرد، یک هدف را برای تیم خود مشخص بکند و برای رسیدن به آن تلاش کند. برای مثال، شما می‌توانید تیم مونیخ 1860 را در سطح سوم رقابت‌های لیگ آلمان انتخاب کنید و تا رسیدن به قهرمانی در رقابت‌های اروپایی دست از تلاش بر‌ندارید. در انتها شما به‌دلیل رسیدن به هدف خود بسیار لذت خواهید برد. فراموش نکنید که این حالت در ابتدا شاید بسیار سخت به نظر برسد ولی با گذشت زمان کم‌ کم به آن عادت می‌کنید و نمی‌توانید دست از بازی کردن بردارید.

career mode

نقل و انتقالات واقعی

این قسمت کمی آسان‌تر از موارد قبلی است. در این حالت شما می‌توانید باتوجه‌به تیمی که انتخاب مي‌کنید، اخبار و شایعات مربوط‌به آن تیم را دنبال کنید و طبق آن‌ها تیم خود را کامل کنید. برای مثال: با انتخاب تیم منچستر یونایتد شما در حال حاضر می‌توانید جک گریلیش و جیدون سانچو را به تیم خود بیاورید.

مربیگری با بازیکنان واقعی

این بخش بسیار بسیار جذاب و محبوب است. شاید بیشتر شما با آن آشنایی نداشته باشید و این‌ کار را انجام نداده باشید ولی در این حالت شما متوجه تغییرات زیاد و جالبی خواهید شد. برای انجام این کار شما باید در ابتدای شروع کریر مود قسمت پلیر را به‌جای مربی انتخاب کنید و یکی از بازیکن‌های محبوب خود را به‌عنوان بازیکنی که قصد دارید مربی تیم شما باشد، برگزینید. برای مثال: در نظر می‌گیریم که شما بوفون را انتخاب کردید. به قسمت Squad Hub بروید و بازیکن خود را انتخاب و‌ بازیکن انتخاب شده را بازنشست کنید. سپس بازی از شما می‌خواهد که بین چند تیم که مایل به همکاری با شما هستند و به شما پیشنهاد مربیگری داده‌اند، پیشنهاد یک تیم را قبول کنید. تبریک می‌گویم، مربی تیم شما جیانلويیجی بوفون است. این حالت از کریر مود به این دلیل بسیار محبوب است که شما از قبل نمی‌دانید کدام تیم ها به شما پیشنهاد همکاری می‌دهند و همین امر باعث می‌شود کار برای شما بسیار سخت‌تر شود اما با وجود بازیکن مورد علاقه خودتان به‌عنوان مربی تیم، ادامه کار بسیار جالب خواهد بود.

career mode

تیم آکادمی

حتما با آکادمی کریر مود آشنایی دارید. شما باید استعدادیاب‌هایی را به سراسر جهان بفرستید تا بازیکن‌های با استعداد را پیدا بکنند، به تیم شما بیاورند و شما با پرورش آن‌ها بازیکن‌های پر قدرتی از آن‌ها بسازید. شما می‌توانید برای سخت‌تر کردن داستان به‌جای پرورش یک یا دو بازیکن یک تیم کامل از آکادمی خود تشکیل بدهید،‌ با تمرین دادن آن‌ها قدر‌ت‌های هرکدام را بالا ببرید و یک تیم کامل با بازیکن‌های جوان آکادمی داشته باشید. این حالت از بازی بسیار سخت است، نیاز به وقت گذاشتن و حوصله‌ی زیاد دارد ولی با گذشت دو یا سه فصل، وقتی بازیکنان به قدرت نهایی خود رسیدند، می‌توانید با آن‌ها در سطح اول فوتبال اروپا به رقابت‌ بپردازید.

تغییرات مخصوص کامپیوترهای خانگی

شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های شخصی به‌دلیل سیاست‌های مختلف اجازه شخصی‌سازی‌ زیاد را به کاربران خود نمی‌دهند، به همین دلیل کاربران کامپیوترهای خانگی انتخاب‌های بسیار زیادی برای تغییرات نه‌تنها در بخش کریر مود،‌ بلکه در تمام قسمت‌های فیفا دارند. این تغییرات شامل‌ اضافه کردن تیم‌های جدید، صورت‌های جدید برای مربیان و بازیکن‌ها، استادیوم‌های جدید، آوردن لباس و لوگوی تیم‌هایی که در بازی نیستند (مانند یوونتوس) و بسیاری موارد دیگر است. شما با رفتن به سایت‌های مربوط‌به شخصی‌سازی سری بازی‌های FIFA می‌توانید بسته‌های الحاقی را که توسط کاربران ساخته شده، برای بازی دریافت و آن‌ها را روی بازی اعمال کنید.

نسخه نهایی کریر مود

خب به غول آخر این مطلب رسیدیم. اگر تا به اینجای مطلب همه موارد بالا را تجربه کرده‌اید، شما یک طرفدار حرفه‌ای کریر مود هستید. بااین‌حال یک گزینه‌ی دیگر برای تکراری نشدن کریر مود در اختیار دارید؛ می‌توانید دو یا سه مورد از موارد بالا را باهم ادغام کنید تا یک حالت بسیار سخت از کریر مود برای شما ایجاد شود. همچنین برای سخت‌تر شدن ماجرا می‌توانید بیشتر از سه مورد را با هم اجرا و یک کریر مود فوق‌العاده سخت و حرفه‌ای برای خود درست کنید.

بازی کردن با هریک از حالت‌های این مقاله تجربه‌ای متفاوت و چالش برانگیزتر از قسمت محبوب کریر مود در اختیار شما قرار می‌دهد

بازی کردن با هریک از حالت‌های بالا تجربه‌ای متفاوت و چالش برانگیزتر از قسمت محبوب کریر مود در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این قسمت از بازی شما می‌توانید بازیکن‌هایی با پتانسیل رشد بالا از تیم‌های متفاوت خریداری کنید، بازیکن‌هایی با قدرت و قیمت پایین ولی با پتانسیل بالا که به مرور زمان می‌توانند به بالاترین سطح ممکن برسند. در این لینک شما می‌توانید یک فهرست از بهترین بازیکن‌ها در هر پست، با بیشترین پتانسیل را مشاهده و باتوجه‌به نیازتان از بین آن‌ها چند نفر را انتخاب کنید.

کریر مود فیفا سال‌ها است که درکنار علاقمندان بازی‌‌های شبیه‌سازی فوتبال قرار دارد و همه‌ی پلیرها تجربه‌های کم یا زیادی از آن را کسب کرده‌اند. اگر شما هم موردی برای اضافه کردن به موارد گفته شده در این مطلب برای افزایش جذابیت این قسمت از بازی فیفا در ذهن دارید،‌ در قسمت نظرات با ما و سایر خواننده‌‌های زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده