// شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

آپدیت‌های بازی Final Fantasy 14 به دلیل شیوع کرونا تاخیر خورد

انتشار آپدیت‌های بازی Final Fantasy 14 هم به جمع تاخیر خوردگان ناشی از شیوع ویروس کرونا اضافه شد.

با شیوع گسترده و روزافزون ویروس کرونا در سراسر جهان، در کنار اکثر مشاغل و صنایعی که تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند، صنعت بازی‌های ویدیویی نیز با تاخیرهای گسترده در انتشار بازی‌ها، آپدیت‌ها و حتی دورکاری اعضای استودیوهای بازی‌سازی، سهم بزرگی در این تغییرات دارد. یکی از سخت‌ترین بخش‌هایی که استودیوهای بازی‌سازی با آن درگیر هستند، بحث دورکاری و چند و چون این کار است که قطعا سرعت روند توسعه و انتشار بازی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حالا شرکت اسکوئر انیکس اعلام کرده است که بازی Final Fantasy 14 هم به جمع بازی‌های متاثر از این ویروس اضافه شده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی و براساس گفته‌های نائوکی یوشیدا، کارگردان و تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 14، به‌دلیل شرایط به‌وجود آمده از شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن افراد تیم توسعه و پشتیبانی از این بازی، این گروه ناچار به دورکاری هستند و همین امر باعث می‌شود که به‌روزرسانی‌های این بازی در موعد مقرر امکان انتشار پیدا نکنند و با تاخیر مواجه شوند. وی گفته است کشور ژاپن (محل کار این افراد) هم درست مانند تمام دنیا در وضعیتی به‌سر می‌برد که موجب چنین تاخیری در انتشار آپدیت‌ها خواهد شد.

بازی Final Fantasy 14

نائوکی یوشیدا گفت که روند توسعه آپدیت 5.25 بازی درست قبل از شروع همه‌گیری این ویروس و قرنطینه شدن ژاپن، در مراحل پایانی به‌سر می‌برد و تقریبا آماده عرضه بود؛ اما با پیش‌ آمدن این شرایط تمامی برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرد. وی اشاره‌ای هم به مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث این تاخیر شده‌اند کرده است. ارسال و دریافت اقلام مورد نیاز بین استودیوهای شرکت Square Enix در شرق آسیا، اروپا و آمریکای شمالی، چالش‌های ضبط صدا، مسائل مربوط به توسعه در استودیوی واقع در توکیو، محدودیت‌های به‌وجود آمده به‌دلیل شیوع کرونا و مواردی از این دست، همه و همه عواملی هستند که باعث به‌وجود آمدن تاخیر در انتشار آپدیت‌های بازی Final Fantasy 14 می‌شوند.

وی همچنین گفته است که آپدیت شماره 5.3 بازی Final Fantasy XIV اولین آپدیتی است که تحت تاثیر شیوع کرونا، با تاخیر منتشر خواهد شد و پیش‌تر قرار بوده است که در ماه ژوئن منتشر شود. به‌گفته‌ی وی مدت زمان این تاخیر هنوز مشخص نیست و ممکن است بین یک هفته تا یک ماه به‌طول بینجامد. پایان‌بخش سخنان وی با یک عذرخواهی از سوی تیم توسعه بازی Final Fantasy 14 بود که به‌دلیل در اولویت قرار داشتن سلامت افراد، ناچار به اتخاذ این تصمیم هستند. در حال حاضر تمامی برنامه‌های این شرکت با توجه به وضعیت پیش‌آمده شیوع کرونا خواهد بود. هیچ‌گونه نگرانی‌ای بابت دسترسی بازیکنان به سرورهای بازی وجود ندارد؛ چراکه تیم پشتیبانی به‌صورت دورکاری از این سرورها پشتیبانی‌های لازم را به‌عمل خواهند آورد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده