نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

پیش‌ فروش PS5 هنوز شروع نشده‌ است؛ امکان ثبت‌ نام در فروشگاه‌ها برای دریافت اعلان

با وجود اینکه هنوز تاریخ دقیق عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 اعلام نشده، اما علاقه‌مندان می‌توانند در خرده‌‌فروشی‌هایی مثل گیم‌استاپ جهت دریافت اطلاع از شروع پیش‌فروش رسمی آن ثبت‌نام کنند.

باتوجه به اینکه زمان زیادی تا عرضه کنسول‌های نسل نهم باقی نمانده است، اما همچنان سونی و مایکروسافت اطلاعات و جزییات دقیقی از برچسب قیمت و زمان عرضه کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس اعلام نکرده‌اند. در زمینه ارایه اطلاعات سونی نسبت به رقیب خود سیاست محتاطانه‌ای را پیش گرفته و در یک سال گذشته به‌صورت قطره‌چکانی اطلاعاتی درخصوص مشخصات سخت‌افزاری کنسول نسل نهم خود با عموم به اشتراک گذاشته است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که سونی سه روز پیش در اقدامی غافلگیرکننده از کنترلر پلی‌استیشن 5 تحت عنوان DualSense پرده‌برداری کرد. کنترلرهایی که براساس ادعای سونی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی را در خود جای داده‌اند. طبق صحبت‌های سونی، با این کنترلرها حس به‌مراتب عمیق‌تر و متفاوت‌تری را تجربه خواهید کرد. جایگزینی تکنولوژی رامبل با بازخورد لمسی (هپتیک) موجود در DualSense که باعث می‌شود به‌عنوان مثال احساسی که در تصادف در یک بازی ریسینگ تجربه می‌کنید با زمانی‌که در یک مسابقه فوتبال روی بازیکن حریف تکل می‌زنید، متفاوت باشد و از طرف دیگر استفاده از فناوری تریگر‌های تطبیقی (Adaptive Triggers) دلایل این ادعای سونی هستند.

کنترلر DualSense

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، با وجود اینکه هنوز تاریخ رسمی عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 مشخص نشده، اما علاقه‌مندان برای دریافت اطلاع از زمان شروع فرایند پیش‌فروش آن می‌توانند در خرده‌فروش‌های معتبری مثل Best Buy، گیم‌استاپ و Target ثبت‌نام کنند. البته باید توجه داشته باشید با وجود اینکه هنوز حتی زمان دقیق امکان پیش‌خرید PS5 نیز اعلام نشده، اما با نگاهی به نسل گذشته، اگر مسئله ویروس کرونا تاثیری نگذارد، به‌ احتمال زیاد تا اواخر ماه ژوئن سونی این فرایند را شروع می‌کند.

خوشبختانه چندی پیش یکی از سخنگویان شرکت سونی صراحتا اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا زمان عرضه پلی‌استیشن 5 را دچار تغییر نخواهد کرد و این کنسول طبق برنامهریزیهای قبلی روانه بازار میشود؛ اگر همچنان این قضیه پابرجا باشد، بهنظر میرسد نوامبر ماهی است که بهصورت رسمی با عرضه PS5 وارد نسل نهم خواهیم شد‍.

استفاده از هارد SSD شخصی‌سازی شده، فناوری ری ‌تریسینگ، صدای سه‌بعدی و پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ هرتز همگی بخش از ویژگی‌های کنسول پلی‌استیشن 5 هستند.


یکی دیگر از مسائل مهم و تأثیرگذار در موفقیت یا شکست یک کنسول، قیمت نهایی آن است. باتوجه به اینکه سونی و تیم پلی‌استیشن تا امروز صحبتی درمورد این مقوله نکردهاند، اما با نگاهی به قیمت بالای پلی‌استیشن 3 که یکی از دلایل شکست آن در روز عرضه نیز بود، میتوان حدس زد که سونی اشتباه گذشته خود را دوباره تکرار نمیکند.

اگر اخبار مربوط‌به کنسول‌های نسل نهم را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که مارک سرنی، معمار پلی‌استیشن، اعلام کرد که بالاخره قابلیت Backward Compatibility در کنسول پلی‌استیشن 5 وجود دارد و این دستگاه قادر به اجرای اکثر بازی‌های PS4 است؛ به‌طوریکه حتی برخی از آن‌ها در کنسول نسل جدید با عملکرد بهتری نیز اجرا خواهند شد. علاوه‌بر این، استفاده از هارد SSD شخصی‌سازی شده با ظرفیت 825 گیگابایت، فناوری ری ‌تریسینگ، صدای سه‌بعدی و همچنین پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ ۱۲۰ هرتز همگی بخش از ویژگی‌های جذاب و قدرتمند کنسول پلی‌استیشن 5 هستند.

شما نیز لطفا پیش‌بینی‌های خود از قیمت نهایی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده