// شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل The White Door؛ گذشته فراموش شده

در بازی موبایل The White Door کنترل کاراکتری را در دست دارید که گذشته خود را فراموش کرده و درحالی‌که در یک مرکز پزشکی بهوش می‌آید باید شخصیت خود را بیاد بیاورد. با معرفی این بازی جذاب همراه زومجی باشید.

خیلی از استودیوی‌های بازی‌سازی برای اینکه گیمرهای زیادی را به سمت خود جذب کنند، با ساخت بازی‌هایی که صرفا گرافیک خوب و ازطریق ارتقا‌های داخل بازی این کار را انجام می‌دهند. این بازی‌ها معمولا داستان خاصی ندارند و فقط هدف سرگرم کردن موقت گیمرها است. البته در این بین استودیوهایی نیز هستند که فارغ از گرافیک عجیب و غریب یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌خواهند در سادگی و بدون هیاهوی بازی‌های دیگر داستان خود را تعریف کنند. به‌عنوان مثال بازی Florence ساخته استودیوی Mountains یکی از بازی‌های موبایلی است که اینکار را بسیار دقیق و جذاب انجام داده است. ولی در این مقاله به سراغ بازی‌ای به نام The White Door می‌رویم که در عین سادگی داستان جالبی را برای گیمرها تعریف می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

The White Door

شما با انجام کار‌های دیگر و رسیدن به زمان گفت‌و‌گو با کلیک کردن روی زنگ کنار در با پرستار شروع به صحبت می‌کنید.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کنترل کاراکتر مردی که گذشته خودش را فراموش کرده است، در کنترل دارید. بعد از مدتی کوتاه متوجه حضور در یکی از اتاق‌های بیماران روانی می‌شوید. در این اتاق تمام وسایل زندگی یک شخص وجود دارد، ولی شما باید طبق برنامه روزانه‌‌ای که روی تخته نوشته شده عمل کنید. برخی از این برنامه‌ها هر روز تکرار می‌شود و برخی دیگر نیز دچار تغییراتی می‌شود، اما مهم‌ترین آن‌ها گفت‌و‌گو با پرستار است. شما با انجام کار‌های دیگر و رسیدن به زمان گفت‌و‌گو با کلیک کردن روی زنگ کنار در، با پرستار شروع به صحبت می‌کنید. این صحبت‌ها در روز اول درباره حال فعلی شما و برخی از موارد دیگر است، اما در روزهای بعد باید حسابی آماده باشید و با گشتن در خانه بتوانید سوالات را درست پاسخ دهید. یکی دیگر از کارها آیتمی است که باید هر روز انجام دهید که مربوط‌به حافظه است و درواقع یک مینی‌گیم ساده‌ای است که هر روز سخت‌تر می‌شود. این کارها باید طی روزهای مختلفی انجام شوند؛ یعنی بعد از اتمام کارهای آن به‌ روز بعد می‌روید. معمولا هم بعد از کارهای روزانه قسمتی از بخش داستانی را می‌بینید

در مینی‌گیمی که اشاره شده باید یکی سری الگو را در نظر بگیرید و از بین دیگر الگوها گزینه مورد نظر را انتخاب کنید

گیم‌پلی به سبک اشاره و کلیک است بعد از اینکه برنامه‌ روزانه خود را دیدید باید در خانه با انتخاب آیتم، کاراکتر به سمت آن می‌رود و باید معما یا کاری را حل یا انجام دهید. مثلا در جایی که پرستار از شما سوالاتی میپرسد باید در خانه جست‌وجو کنید تا بتوانید پاسخ سؤال را پیدا کنید. یکی از سؤال‌هایی که  از شما می‌پرسد درباره جایی است که شما کار می‌کردید، حالا باید در اتاق جست‌وجو کنید تا به جعبه‌ی وسایل شخصی برسید. حال باید با کشیدن روی وسایل و کنار زدن آن‌ها به کارت خود در محل آن برسید و نام آن را حفظ کنید، درنهایت سؤال پرستار را با حرف درون صفحه پاسخ دهید. در قسمتی دیگر، در مینی‌گیمی که اشاره شد باید یکی سری الگو را در نظر بگیرید و از بین دیگر الگوها گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. گیم‌پلی بازی در بخش داستانی نیز وجود دارد که باید با کشیدن دست روی صفحه یا انتخاب برخی از آیتم‌ها آن‌‌ها را به حرکت در بیاورید. در مجموع گیم‌پلی بازی The White Door جالب کار شده و کمی با نمونه‌های مشابه متمایز است.

The White Door

بازی از نظر گرافیکی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی از بازی که در اصل گیم‌پلی است به جز برخی از آیتم‌ها تم سیاه و سفید دارد، بخش دیگر بازی که درواقع داستان بازی را روایت می‌کند تمام رنگی است. تیم سازنده در هر دو بخش خیلی خوب و دقیق کار کرده است و حس خوبی را به گیمر منتقل می‌کند، مخصوصا در بخش داستانی می‌توان به تم افسردگی کاراکتر اصلی را کاملا حس کرد. در زمینه موسیقی و صدا گذاری که بخش مهمی از هر بازی است نیز خیلی خوب کار شده است. صداگذاری کاراکتر اصلی بازی که در اصل داستان خود را روایت می‌کند بسیار به فضا و حس کاراکتر نزدیک است. The White Door ساخته استودیوی خو‌ش‌نام Rusty Lake که بازی‌های دیگر مانند Rusty Lake Paradise در کارنامه خود دارد، بار دیگر با ساخت یک بازی جذاب طرفداران خود را محود داستان خود کرده است. اگر به بازی‌های داستان محور موبایلی علاقه دارید قطعا نباید The White Door از دست بدهید، بازی‌ای که درکنار معماها داستان جالبی را تعریف می‌کند. درهرصورت بازی The White Door برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دریافت و از بازی کردن لذت ببرید.

دانلود بازی The White Door
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده