// جمعه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Path to Mnemosyne؛ رویایی شگفت انگیز

در بازی Path to Mnemosyne رویا دیدن یک دختر در قالب یک خواب طولانی را شاهد هستید. رویایی که پر شده از معماهای سخت و راوی‌ که داستان را به شکل بسیار جذابی روایت می‌کند. با معرفی این بازی متفاوت و خلاقانه همراه زومجی باشید.

اکثر تیم‌های بازی‌سازی برای اینکه گیمر‌ها را درگیر دنیای خود کنند، معما‌های متنوعی را در مکان‌های مختلف بازی ایجاد می‌کنند. این‌ کار باعث تشویق گیمرها به فکر کردن و دقت زیاد پیرامون محیط بازی ‌می‌شود. برخی از این معما‌ها با ترکیب چند آیتم مختلف و برخی دیگر با پیدا کردن کدهای مخفی حل می‌شوند. یکی از استودیوهای خوش سابقه در طراحی معماهای به‌شدت جذاب و سخت Amanita Design است. این استودیو گیمر‌ها را وادار می‌کنند که به تک‌تک آیتم‌های بازی دقت کنند. به‌عنوان مثال بازی Machinarium ساخته همین استودیو معماهای بسیار سخت ولی منطقی دارد تاجایی که، با حل کردن یک  مینی‌گیم کوتاه مقداری از معما را کمکتان می‌کند. همین امر استودیوها را وادار به خلق بازی‌های معمایی جدید و البته خلاقانه کرده‌ است. بازی‌ای که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، Path to Mnemosyne ساخته استودیوی Crescent Moon Games با طراحی کم‌نظیر یک محیط بسیار جذاب و پر از معماهای مختلف است که گیمر را حسابی درگیر خود می‌کند.

Path to mnemosyne

در این خواب راوی‌ای خاطرات و داستان این کودک را در برخی مواقع تعریف می‌کند که به‌شدت جذاب و با جو بازی هماهنگ است

در بازی اندروید و آیفون Path to Mnemosyne شما در نقش یک دختر بچه قرار دارید. داستان بازی در خواب این کودک جریان دارد و باید در این خواب از یک مسیر که به شکل یک تونل بسیار طولانی و پر شده از چالش‌ها و معماهای مختلف عبور کنید. مسیر بازی به شکلی است انگار پایانی ندارد و تیم سازنده روی این موضوع بسیار خوب کار کرده‌اند. در این خواب راوی‌ای خاطرات و داستان این کودک را در برخی مواقع تعریف می‌کند که به‌شدت جذاب و با جو بازی هماهنگ است. معماهایی که در طی مسیر وجود دارند به‌شدت چالش برانگیز و خلاقانه کار شده‌اند و گاهی باید با چندین آزمون و خطا آن‌ها را حل کنید.

گیم پلی بازی به شکلی است که باید مسیر مستقیمی را طی کنید که تنها کار کاراکتر شما دویدن و پرش است. برای حل برخی از معماها دکمه‌ای در بین مسیر قرار دارد که باید به ترتیب خاصی روشن شوند که با پریدن روی آن‌ها اینکار انجام می‌شود. برای برخی دیگر از معما که به باز شدن در می‌انجامد باید آیتم‌هایی را که در جاهای مختلفی قرار دارند پیدا کنید. شاید در بازی مجبور بشوید چندین چند بار مسیر را به عقب یا جلو بروید که راه حلی را پیدا کنید. گاهی در بین مسیر با موانعی مواجه می‌شوید که اغلب پیش از آن‌ها گودال‌هایی برای تلپورت شدن به مکان دیگر وجود دارد. درکنار این موارد گاهی باید در مسیر خود تغییر به‌وجود بیاورید به گونه‌ای که در جاهایی مسیر کوچکی وجود دارد که بسته به آن با چپ یا راست لمس کردن جای کاراکتر شما را تغییر می‌دهد و کاری انجام دهید و دوباره به مسیر اصلی خود باز گردیدد. در برخی دیگر از معماها باید برای باز کردن یک در باید  الگوی خاص را حل کنید که چالش خاص خود را دارد.

Path to mnemosyne

گرافیک بازی با استفاده بسیار دقیق از تم سیاه و سفید به شکل شگفت‌انگیزی آن را به‌عنوان یک بازی خاص تبدیل کرده است. طراحی بصری که تیم سازنده روی آن کار کرده‌اند به قدری جذاب است که گاهی بیخیال حل معما می‌شوید و برای لحظاتی فقط به آن‌ها نگاه می‌کنید. درکنار گرافیک خوب آن موسیقی نیز کامل بر جو بازی حاکم است و درواقع در هر محیطی موسیقی متناسب با آن را می‌شنوید. البته درکنار اینکه بازی بسیاری خوبی است ولی شاید در برخی مواقع باعث تکرار و کمی خستگی گیمر شود. ساخته جدید استودیوی Crescent Moon Games که در کارنامه خود بازی‌های خوب دیگری چون Linn: Path of Orchards را دارد؛ با طراحی بازی Path to Mnemosyne ثابت کرد که می‌تواند بازی‌ معمایی با ایده خلاقانه را بسازد. اگر شما به بازی‌های معمایی که بتواند حسابی شما را سرگرم خود کند علاقه دارید بی‌شک این بازی می‌تواند گزینه‌ بسیار خوبی باشد. بازی‌ای که از همه لحاظ درکنار معمایی خوب آن طراحی بسیار دلنشین و جذابی دارد.

بازی Path to Mnemosyne هم‌اکنون با قیمت ۵ دلار برای اندروید و آیفون عرضه شده است و شما مثل همیشه می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و لذت ببرید.

دانلود بازی Path to Mnemosyne

برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت روز گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی شیائومی و قیمت گوشی هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده