نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی از نگاه علی بابا

اعتدال بهاری یک رویداد بسیار مهم برای ایرانیان در سراسر جهان است؛ آمدن بهار و سال نو فارسی. همچنین به عنوان نوروز و سال نو ایرانی شناخته شده است (اگرچه محدود به ایران نمی‌شود)، عناصر اساسی بسیاری برای این تعطیلات سیزده روزه وجود دارد، از جمله هفت سین، حاجی فیروز، دید و بازدید و البته مسافرت.

از آنجا که مسافرت برای بسیاری از ایرانیان بخش مهمی از نوروز است، برای هتل‌های شهرهای مشهور معمول است که حتی قبل از شروع تعطیلات رزرو کامل شود. اما این نباید مانع از بازدید از ایران در این زمان پر رونق سال شود. در حالی که برخی از شهرها در ایام نوروز از بازدیدکنندگان پر ازدحام می‌شوند، برخی دیگر دست نخورده باقی می‌مانند و حتی شلوغ‌تر می‌شوند. در زیر نگاهی خواهیم داشت به برخی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در برنامه سفر نوروزی خود قرار دهید.

تهران

شاید از دیدن تهران در صدر لیست متعجب شوید. از این گذشته، تهران به دلیل وجود شگفتی‌های طبیعی شناخته شده نیست. اما آنچه تهران را از هر مقصد توریستی دیگری جدا می‌کند، این واقعیت است که جمعیت این شهر تقریباً به نصف کاهش می‌یابد زیرا به هیچ وجه در نوروز شلوغ نمی‌شود.

علی بابا

اما این خلوتی توجیه‌پذیر نیست. تهران بدون ترافیک و خیابان‌های شلوغ بسیار خیره کننده است. می‌توانید در خیابان زیبای ولیعصر قدم بزنید و از آب و هوای بهاری لذت ببرید، با دوستان خود بیش از یک فنجان چای در کافه‌های بیشمار شهر گپ بزنید یا از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر تهران دیدن کنید.

کاخ گلستان در تهران یک مقصد نوروزی فوق‌العاده است. اگر تصمیم دارید به گشت و گذار بروید چند پیشنهاد برای شما داریم. کاخ گلستان یک مجموعه سلطنتی باشکوه است که متعلق به پادشاهان قاجار است. این ساختمان شامل ساختمان‌های سلطنتی، باغ‌ها و موزه‌هایی است که شامل آثار باستانی آن زمان است. مجتمع سعدآباد یکی دیگر از کاخ‌های سلطنتی است که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این مجموعه شامل چندین موزه، بناهای سلطنتی و یک باغ وسیع با حوض زیبا است و در آخر اینکه، شما مطمئناً باید به بازدید از این مکان زیبا اقدام کنیدف نه فقط به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی آن، بلکه برای خرید سوغاتی برای بازگشت به خانه! خرید بلیط قطار از علی بابا و خرید بلیط اتوبوس از علی بابا این سفر را برای شما آسان می‌کند.

استان گلستان

استان‌های شمالی گیلان و مازندران به دلیل ماهیت و همچنین دسترسی به دریای خزر مقاصد بسیار جذاب در نوروز هستند. عجیب، استان شمالی دیگر، گلستان، هر دو ویژگی فوق را نشان می‌دهد اما به نوعی تقریباً به اندازه دو مورد دیگر محبوب نیست.

گلستان علی بابا

اگر راه خود را به سمت گلستان ادامه دهید، چند مکان وجود دارد که حتماً باید از آنها بازدید کنید. برج کاووس در گنبد کاووس، یک امارات 53 متری میراث جهانی یونسکو، بلندترین برج آجری در جهان است. ناهار خوران جنگلی وسیع در جنوب گرگان است که ریشه آن به زمان ژوراسیک باز می‌گردد. خرید بلیط قطار و اتوبوس از علی بابا به نشانه https://www.alibaba.ir/bus-ticket این سفر را برای شما آسان می‌کند.

آبشارهای شیرآباد در استان گلستان

آبشارهای شیرآباد، ترکیبی از 12 آبشار کوچک و بزرگ، در روستای شیرآباد واقع شده و قطعا بسیار چشمگیر است.

جزیره هرمز

جزیره هرمز جزیره ای مناسب برای بازدید در ایام نوروز است. کیش و قشم ممکن است در تعطیلات نوروزی بیش از حد شلوغ و ناراحت کننده باشند، اما همسایه آنها یعنی جزیره هرمز اینطور نیست. هرمز که در خلیج فارس درست در کنار قشم واقع شده است، در بین جزایر ایران از محبوبیت سوم برخوردار است، که در واقع به معنی بهتر بودن آن استان برای فصول اوج مانند نوروز است و مانند همسایه خود قشم شگفتی‌های طبیعی و اماکن تاریخی بخش مهمی از این جزیره است.

بیش از چند مکان برای بازدید در هرمز وجود دارد. قلعه پرتغالی هرمز یک قلعه سنگی ۵۰۰ ساله با سنگ قرمز از دوران استعمار پرتغال در این کشور است. خلیج فارس، دره رنگین کمان و دره ستارگان شگفتی‌های طبیعی هستند که جنبه هنری مغز شما را سیراب می‌کند. دیدن لاک پشت‌ها و دلفین‌ها نیز عطر و طعمی جدید به سفر شما به ساحل در جزیره هرمز می‌بخشد.

کرمانشاه

کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه است و بیشترین جمعیت کرد در ایران را در خود جای داده است. این شهر به دلیل جاذبه‌های بیشمار طبیعی و تاریخی یک مکان گردشگری خارق العاده است، اما در ایام نوروز می‌توانید کرمانشاه را در بی‌نظیرترین حالت خود پیدا کنید.

تعدادی مکان وجود دارد که هنگام بازدید از کرمانشاه نباید از دستشان بدهید. موزه دیرینه سنگی زاگرس مجموعه‌ای غنی از سنگ‌ها، ارقام و فسیل‌های حیوانی از دوره دیرینه سنگی در ایران را به نمایش می‌گذارد. این بهترین موزه در کرمانشاه است (تعداد بسیار کمی وجود دارد) و یکی از بهترین‌ها در نوع خود در خاورمیانه است. جمجمه باستانی در موزه زاگرس به نمایش گذاشته شده است. خرید بلیط قطار از علی بابا و خرید بلیط اتوبوس از علی بابا این سفر را برای شما آسان می‌کند.

تالاب هاشیلان، در ۲۶ کیلومتری شمال کرمانشاه در دهستان هاشیلان واقع شده است، تالاب ۱۵۰۰ هکتاری است که بیش از ۲۰۰ نوع پرنده را در خود جای داده است. علاوه بر این هاشیلان همچنین در خانه انواع خزندگان و پستانداران از جمله روباه ، خرگوش ، لاک پشت و مارهای آبی قرار دارد. بیش از ۱۱۰ جزیره شناور کوچک در این سطح وجود دارد که توسط گیاهان آبی تشکیل شده‌اند، که منظره‌ای عجیب و در عین حال پر زرق و برق برای دیدن است.

طاق بستان، به معنای واقعی کلمه به معنی قوس سنگی، میراث تاریخی از امپراتوری ساسانیان است که مربوط به قرن چهارم میلادی است. این مجموعه شامل نقش برجسته‌های سنگی متعدد با مجسمه‌های پادشاهان و سربازان باستان ساسانی است. حجاری‌ها بهترین نمونه‌های مجسمه‌های قدیمی فارسی هستند که صحنه‌های متنوعی از قبیل تاج‌گذاری پادشاه، بازی‌های دربار و سربازان را با زره به تصویر می‌کشند.

یزد

شهر تاریخی یزد، میراث جهانی یونسکو به طور کلی، در صورتی که مکان‌های تاریخی و آب و هوای گرمتری را به رطوبت و شگفتی‌های طبیعی ترجیح می‌دهید، برای سفر نوروزی شما مناسب است.

بیش از چند مکان تاریخی در یزد وجود دارد. آتشکده یزد از تقریباً ۲۵۰۰ سال پیش مکان عبادت زرتشتیان بوده و تنها آتش بهرام را در ایران را نگهداری می‌کند (آتش بهرام بالاترین درجه آتش در معبد زرتشتیان است).

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده