نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

صحبت‌ های رئیس اپیک گیمز در حمایت از پلتفرم GeForce Now انویدیا

بعد از اینکه شماری از توسعه‌دهندگان اقدام به خارج کردن بازی‌های خود از پلتفرم GeForce Now کردند، تیم سویینی از شرکت اپیک گیمز صحبت‌هایی را در حمایت از سرویس استریم انویدیا مطرح کرده است.

تیم سویینی در پیامی که ازطریق اکانت توییتر خود منتشر کرده، GeForce Now را بهترین سرویس استریم مناسب برای توسعه‌دهندگان و ناشران بازی معرفی کرده و به شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی توصیه کرده تا از آن حمایت کنند. وی در متن پیام خود می‌نویسد:

GeForce Now بهترین دوستدار توسعه‌دهندگان و ناشران در میان تمامی سرویس‌های استریم موجود بوده که هیچ‌گونه مالیاتی را بر درآمد بازی‌ها در نظر نمی‌گیرد. شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی که قصد دارند صنعت گیم را به سمت مسیر سالم‌تری پیش ببرند، باید از این‌گونه سرویس‌ها حمایت کنند.

او سپس به‌نوعی از سرویس‌های اپل و گوگل انتقاد کرد و با اشاره به اجباری بودن پرداخت هزینه برای برای استفاده از خدمات آن و همچنین مالیات ۳۰ درصدی بر درآمد ناشران، نسبت به مواضع آن‌ها اعتراض می‌کند:

فقط باید منتظر باشیم تا ببینید چطور گوگل بعد از مسدود کردن سرویس‌های GeForce NOW و xCloud و همچنین بازی فورتنایت از فروشگاه گوگل پلی، با لابی کردن علیه اپل نسبت به انسداد گوگل استیدیا در دستگاه‌های مبتنی بر iOS اقدام خواهد کرد. این ساختار پوسیده در حال فروپاشی است و این شرکت‌ها مسئول آن هستند.

GeForce Now

منظور صحبت‌های تیم سویینی، شرکت‌های اکتیویژن، بتسدا و اخیراً 2K Games است که بازی‌های خود را از مجموعه‌ی سرویس انویدیا خارج کرده‌اند. اخیراً صاحب اثر بازی The Long Dark نیز بازی مستقل خود را به‌دلیل آنچه که «رعایت نکردن حقوق ناشر و توسعه‌دهنده‌ی آن» توسط انویدیا مطرح می‌کرد، اقدام به حذف بازی خود از مجموعه‌ی GeForce Now کرد.

سرویس استریم انویدیا، امکان استریم بازی‌هایی را که کاربران برای سیستم‌های کامپیوتری خود خریداری کرده‌اند در سایر دستگاه‌ها ممکن می‌کند. در حال حاضر امکان ثبت‌نام در خدمات رایگان GeForce Now و همچنین سرویس پولی این پلتفرم با پرداخت ماهیانه ۵ دلار فراهم شده است. حالت پولی این سرویس، زمان دوره‌های استریم بازی را نامحدود کرده و مشترکین آن را برای اتصال به سرورها در اولویت قرار می‌دهد. ضمن اینکه یک سری قابلیت‌های ویژه از قبیل گرافیک مبتنی بر کیفیت RTX را برای خریداران فراهم می‌کند.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده