// شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۳

نقشه‌ی بازی Cyberpunk 2077 براساس جدیدترین بازی رومیزی آن خواهد بود

تعدادی از هواداران بازی Cyberpunk 2077 متوجه شدند که نقشه‌ی بازی Cyberpunk 2077 شکلی نزدیک به جدیدترین نسخه‌ی بازی رومیزی سایبرپانک خواهد داشت. 

اگر از طرفداران بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 باشید، احتمالاً می‌دانید که این بازی براساس بازی نقش آفرینی رومیزی سایبرپانک ساخته‌ی مایک پانداسمیت طراحی شده است. بااین‌حال، باید به یاد داشت که Night City، محلی که بازی سایبرپانک 2077 در آن رخ می‌دهد، چندین‌بار در طی سالیان توسط آقای پانداسمیت مورد بازنگری قرار گرفته است. به همین دلیل، یکی از کاربران وب‌سایت ردیت به‌نام Sokk650 یک عکس از انجمن گفتگوی CD Projekt Red که نقشه‌ی بازی Cyberpunk 2077 را به تصویر می‌کشد، را منتشر کرده و توضیحاتی درباره‌ی آن ارائه داده است:

Cyberpunk Map

بالاخره اطلاعات بیشتری از حدس‌هایی که طی این چند ماه داشتیم به دستمان رسید. بله این عکس مورو بی را نشان می‌دهد، و در اینجا، فضایی حدود ۴ تا ۸ مایلی را می‌بینیم؛ اما نکته اینجاست که این مساحت، اندازه در دنیای واقعی است..

بحث مقیاس خود نیازمند شفاف‌سازی دیگری است. کاربران دیگر ردیت زمان زیادی را صرف بحث راجع به این موضوع کرده‌اند و نایت سیتی را با لوس سانتوس در بازی GTA V مقایسه کرده‌اند.

برای مقایسه، در عکس زیر نگاهی به نقشه‌ی GTA V در کنار نقشه‌ی لس آنجلس بیندازید. قسمت مشخص شده با مربع زرد لوس سانتوس است؛ فضایی که در دنیای بازی ۱۰۰ مایل مربع است ولی در فضای دنیای واقعی فضایی کمتر از ۵ مایل مربع را اشغال می‌کند. می‌توانید خودتان نتیجه‌گیری‌هایی را از این موضوع انجام دهید!

Los Santos vs LA

با اینکه در حال حاضر مقیاس اهمیت چندانی ندارد، پست اول اشاره شده در بالا به یک دلیل دیگر باید مورد بررسی قرار بگیرد. همان‌طور که یکی از کاربران به‌نام Opfuscapist در قسمت کامنت‌ها اشاره می‌کند، پانداسمیت در طی سالیان چندین نقشه متفاوت از سایبرپانک را طراحی کرده است. دو تا از آن‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید.

Cyberpunk Boardgame MapCyberpunk Boardgame Map

طراحی اول یک نسخه‌ی قدیمی‌تر از مورو بی است که به حدود ۳۰ سال پیش باز می‌گردد. طراحی دوم یک نسخه‌ی پالایش شده از طراحی اول است که در آن مرز بین مناطق مشخص‌تر است. خط ساحلی نیز تغییر یافته و مساخت زمین بالای قسمت جنوبی نایت سیتی افزایش یافته است.

نسخه‌ی جدیدتر برای توضیح قرارگیری مناطق مختلف در نقشه‌ی سایبرپانک 2077 به ما کمک می‌کند؛ به‌طور مثال، در این بازی مرکز شهر جای نایت سیتی جنوبی را گرفته است. مناطق ساحلی نیز کمی تغییر یافته‌اند و نقشه‌ی سایبرپانک 2077 به نقشه‌ی دوم در بالا شباهت بیشتری دارد. در نقشه‌ی بازی نیز سازندگان تغییراتی از سمت خود روی نقشه اعمال کرده‌اند. 

جالب است ببینیم که CD Projekt Red در مصورسازی خود از نایت سیتی چه چیزهایی را تغییر می‌دهد، اما در این‌جا جالب است ببینیم که چه چیزهایی با بازی رومیزی آقای پانداسمیت مشابه است؛ به‌طور مثال، می‌توانید ببینید که مناطقی همانند Pacifica و Heywood دقیقاً در نقشه‌ی بازی همان‌جایی قرار گرفته که در بازی رومیزی دیده می‌شوند.

نقشه ی Cyberpunk


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده