نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

فروش PS5 و Xbox Series X در زمان عرضه بیشتر از نسل قبل پیش‌بینی شده است

به گفته تحلیل‌گران در‌صورت مناسب بودن قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، رکورد نسل فعلی را از لحاظ تعداد فروش اولیه پشت سر گذاشته می‌شود.

در حالیکه کنسول‌های نسل هشتم کم‌کم به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می‌شوند، حرف و حدیث‌ها و شایعات درمورد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش خبری منتشر شد که سونی پتنتی ثبت کرده است که نشان می‌دهد احتمالا کنترلرهای Dualshock 5 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر نیز مایکروسافت در چندروز گذشته از مشخصات سخت‌افزاری کنسول نسل نهم خود رونمایی کرد و به‌صورت رسمی اعلام شد که این دستگاه قدرتمند ۱۲ ترافلاپس قدرت گرافیکی دارد.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌ های بازی، علی‌رغم اینکه هنوز یکی از مهمترین مشخصات نسل نهم کنسول‌های خانگی یعنی قیمت آنها اعلام نشده ، اما پیرس هاردینگ رولز، مدیر بخش بازی‌های ویدیویی شرکت ارایه اطلاعات و تحقیقاتی IHS Markit، پیش‌بینی جالبی کرده است. وی ادعا می‌کند درحالیکه هنوز اطلاعات و جزییات معرفی نشده زیادی مخصوصا درخصوص کنسول پلی استیشن 5 وجود دارد، اما در صورتی که مایکروسافت و سونی از لحاظ موجودی به مشکل جدی برنخورند و قیمت این دو دستگاه مناسب انتخاب شود، می‌توانند از لحاظ میزان فروش در زمان عرضه، نسل هشتم را پشت‌سر بگذارند. به‌گفته هاردینگ رولز، سونی به‌دلیل موفقیت پلی استیشن 4 و مایکروسافت با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، می‌توانند نسل نهم را پرقدرت شروع کنند.

علی‌رغم اینکه هنوز جزییات زیادی از عرضه کنسول‌های نسل نهم وجود دارند که هنوز از آنها اطلاعی نداریم، اما انتظار و پیش‌بینی من این است که PS5 و Xbox Series X درصورتی که به مشکل خاصی برنخورند و قیمت آنها حداکثر ۴۹۹ دلار انتخب شود، شروع قوی و پرقدرتی را تجربه خواهند کرد. به‌نظر من درچنین حالتی این دو دستگاه می‌توانند از لحاظ تعداد فروش در زمان عرضه، کنسول‌های نسل هشتم را نیز پشت‌سر بگذارند. انتظارات من به این دلیل است که زمان عرضه پلی استیشن 4 نسبت به سال ۲۰۱۳ یعنی پلی استیشن 3 به‌مراتب بهتر بوده است و توقع می‌رود سونی در نسل بعد نیز این مسیر را ادامه دهد؛ از طرف دیگر ردموندی‌ها نیز به‌نظر می‌رسد از اشتباهات خود در این نسل درس گرفته و شروعی قوی را تجربه خواهند کرد.

باتوجه به اینکه هنوز قیمت کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اعلام نشده است، به‌نظر شما اولا قیمت احتمالی این دو دستگاه چقدر خواهد بود و آیا می‌توانند رضایت طرفداران و گیمرها را برای خرید خود جلب کنند؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده