// جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

نمسیس حتی در اتاق های امن هم توانایی حمله به شما را دارد؛ اطلاعات جدید از Resident Evil 3

مجله‌ی شناخته‌شده‌ی OXM در قالب پرونده‌ای مفصل در شماره‌ی جدید خود اطلاعات تازه‌ی زیادی را درباره‌ی بازی Resident Evil 3 و مدل رفتار نمسیس لابه‌لای دقایق آن به دست طرفداران رساند.

پس از تجربه‌ی بازی Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۹ میلادی، دیگر کمتر کسی را از بین طرفداران مجموعه‌ی «رزیدنت ایول» می‌توان یافت که اکنون مشغول روزشماری برای از راه رسیدن بازی Resident Evil 3 Remake،‌ محصول سال ۲۰۲۰ میلادی نباشد؛ اثری که با تریلرها، تصاویر و اطلاعات ارائه‌کرده از خود محبوب طرفداران زیادی شد و به‌زودی دمویی کوتاه و قابل تجربه برای همه را هم به دست بازیکنان می‌رساند. اما خوش‌بختانه اکنون اخبار بازی تازه‌ای به ما داده شده‌اند که نشان می‌دهند RE3 جدید حتی از انتظارات بسیاری از گیمرهای علاقه‌مند به مجموعه هم ترسناک‌تر به نظر می‌آید.

دانلود ویدیو از آپارات

رزیدنت ایول 3

باتوجه‌به اطلاعات جدید ما اکنون به‌صورت رسمی می‌دانیم که نمسیس در نسخه‌ی بازسازی‌شده «رزیدنت ایول 3» (Resident Evil 3) حتی به اتاق‌های امن ذخیره‌سازی بازی هم رحم نمی‌کند و با شکستن قانونِ همیشگی مجموعه، حتی می‌تواند وارد Safe Roomها شود! البته اگر شما بدون درگیری با نمسیس قدم به یکی از این اتاق‌ها بگذارید، اتفاقی رخ نخواهد داد و او فقط و فقط وقتی توانایی ورود به Safe Roomها را دارد که مشغول تعقیب گیمر باشد و درحالی‌که هنوز جیل ولنتاین را گم نکرده است، ورود او به یکی از اتاق‌های امن را ببیند. سازندگان می‌گویند با جمع‌آوری نظرات مختلف بازیکنان راجع به Resident Evil 2 به‌معنی واقعی کلمه سعی کردند نمسیس را از همه نظر تبدیل به نسخه‌ی ترسناک‌تر و خطرناک‌تر Mr. X در آن محصول ویدیوگیمی کنند. مثلا در آن بازی آقای ایکس نهایتا با سرعتی ثابت راه می‌رفت و خود را به شما می‌رساند و در RE3 وقتی که چند متر از نمسیس فاصله گرفته‌اید، وی با یک پرش خود را به مقابل‌تان پرتاب می‌کند!

همچنین باید بدانید که در شهر راکون سیتیِ بازی RE3 که به مراتب بزرگ‌تر از تمام جلوه‌های دیده‌شده از راکون سیتی تا به امروز خواهد بود، موارد برگشت‌ناپذیر پرفایده‌ای وجود دارند که بازیکن خودش باید درباره‌ی زمان استفاده از آن‌ها تصمیم‌گیری کند. مثلا شما در نقاط گوناگونی از شهر با بشکه‌های قرمزرنگی مواجه می‌شوید که پرشده از مواد اشتعال‌زا هستند و با یک شلیک منفجر می‌شوند. اما آیا وقتی چندین و چند زامبی به شما حمله کردند، به یکی از آن‌ها شلیک می‌کنید تا هم خودش و هم زامبی‌ها را از بین ببرید یا هرگونه که ممکن باشد به سختی از دشمنان می‌گریزید تا وقتی که چند ساعت بعد در همان نقطه با نمسیس مواجه شدید، شانس منفجر کردن بشکه و معطل کردن او برای چندین و چند ثانیه را داشته باشید؟ مخصوصا باتوجه‌به اینکه از جایی به بعد اگر موفق به شکستِ لحظه‌ای نمسیس شوید، می‌توانید منابعی بسیار باارزش را به‌دست بیاورید.

در بازی توجه زیادی به مکانیک جاخالی دادن جیل ولنتاین یعنی استفاده از دکمه‌ی Dodge داشته باشید. چون اگر در مقابل حملاتی به‌خصوص و در زمانی دقیق با استفاده از این دکمه/قابلیت جاخالی بدهید، شانس انجام حرکات و حملات ویژه‌ای را کسب می‌کنید. مثلا اگر دقیقا در زمانی‌که باید، با Dodge از برخوردِ شلاق‌مانند یکی از شاخک‌های بلند نمسیس با خود جلوگیری کنید، جیل با انیمیشنی متفاوت حرکتی خاص را به نمایش می‌گذارد و فرصت بهتری برای گریختن از دست او را تقدیم‌تان می‌کند.

رزیدنت ایول 3

در بازی محل‌هایی وجود دارند که در آن‌ها اثر به‌صورت غیرمستقیم با ارائه‌ی دلایلی برای توضیح چرایی امن‌تر بودن آن‌ها به شما اجازه‌ی تنفس می‌دهد. نمسیس همیشه در تعقیب شما نیست اما از جایی به بعد شما باور دارید که هر ثانیه در حال تعقیب شدن توسط او هستید. همچنین سازندگان در طراحی هوش مصنوعی نمسیس به این نکته توجه کرده‌اند که او باید همزمان با وحشتناک و دائما تعقیب‌کننده بودن، منطقی و قابل پشت سر گذاشتن هم باشد. به همین دلیل هوش مصنوعی پویای وی سبب می‌شود که در تعقیب‌های طولانی بتوان ردی از خستگی را در حرکات و حملات وی دید. همچنین نباید از یاد برد که روی کاعذ تقریبا همیشه بازیکن با استفاده از توانایی‌ها و خلاقیت خود شانس نجات دادن جیل از دست وی را دارد.

کپکام ادعا می‌کند که در مراحل ساخت این بازی به‌خصوص به‌شدت روی طراحی هوش مصنوعی تمام کاراکترهای اصلی و فرعی از جمله دشمنان کار کرده است تا گیمر حتی از سوی آن‌ها هم شاهد واکنش‌های فکرشده‌ای نسبت به محیط پیرامونی و شرایط حاکم باشد. برای نمونه دشمنان در زمانی‌که به‌تنهایی در مقابل شما قرار بگیرند، رفتاری متفاوت با زمان حمله‌ی گروهی را به نمایش می‌گذارند.

راستی این بازی ترسناک با Grave Diggerها هم از شما پذیرایی می‌کند؛ هیولاهایی که نسبت به بازیِ سال ۱۹۹۹ به مراتب عظیم‌الجثه‌تر شده‌اند و بدون توجه به آن که چه‌قدر از جان جیل باقی مانده با یک حمله شما را می‌بلعند و می‌کشند. البته بازیکنان هم می‌توانند به درون حلق این موجود قورباغه‌مانندِ تکان‌دهنده شلیک کنند یا حتی از همان مجرا یک نارنجک را به داخل بدنش بیاندازند.

رزیدنت ایول 3

در بازی Resident Evil 3 عنکبوت‌هایی وجود دارند که با سرعت زیادی جابه‌جا می‌شوند و علاقه‌ی زیادی به پوشش دادنِ ناگهانی نقاط گوناگونی از محیط دارند؛ گاهی به سمت شما حرکت می‌کنند، گاهی از شما فاصله می‌گیرند و گاهی نیز ناگهان از سقف روی سر جیل ولنتاین می‌افتند. همچنین Drain Deimonها و Hunter Betaها هم هیولاهای شناخته‌شده‌ی دیگری از دنیای «رزیدنت ایول» هستند که در RE3 جدید قدم به راکون سیتی می‌گذارند.

RE3 یک بازی جهان-باز نیست اما باتوجه‌به گستردگی راکون سیتیِ طراحی‌شده در آن، سازندگان شانس گشت‌وگذار در برخی مناطق و خیابان‌های نسبتا بزرگ شهر را به ما می‌دهند. حتی در این مکان‌ها می‌توان مغازه‌ها و ساختمان‌هایی را یافت که درون آن‌ها خطرها و مهمات مختلفی پخش شده‌اند؛ مسئله‌ای که مخاطب را به یاد خاطرات شیرین تجربه‌ی به اسم Resident Evil 4 می‌اندازد. همچنین سازندگان گفته‌اند که گاهی برای رسیدن از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در شهر هم راه‌های مختلفی وجود دارند و همه‌ی این موارد درکنار یکدیگر سبب می‌شوند که ارزش تکرار اثر بالا برود و بسیاری از محتواهای قرارگرفته در دل آن به‌صورت اختیاری و غیرخطی تقدیم بازیکن شود.

رزیدنت ایول 3

اگر در فاضلاب‌های شهر در کناره‌ها حرکت کنید، ممکن است پای جیل در اجسام چسبنده‌ی آلوده گیر کند و این‌گونه بازیکن چند ثانیه‌ای معطل شود و بیشتر در خطر قرار بگیرد

جیل می‌تواند با انجام برخی کارها راه‌های تازه‌ای را در سیستم متروی راکون سیتی باز کند تا گیمر شانس بسیار بیشتری برای جابه‌جایی سریع و بدون مشکل درون شهر و استفاده‌ی مفصل از سیستم Fast Travel اثر داشته باشد؛ سیستمی که وجود آن به خوبی نشان می‌دهد که Resident Evil 3 چه محیط عظیمی را برای کشف شدن توسط بازیکن مهیا کرده است. اصلا به همین خاطر از جایی به بعد گیمر عملا می‌فهمد که دیگر تعداد مراجعه‌های او با جیل به ایستگاه‌های مترو به مراتب بیشتر از قبل به نظر می‌رسد. «رزیدنت ایول 3» جدید به مراتب بیشتر از نسخه‌های اورجینال RE2 و RE3 و حتی نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی RE2 مراحل فرعی غیرخطی جذاب دارد. مثلا ممکن است شما در نقطه‌ای از بازی به‌صورت اختیاری مسیر خاصی را طی کنید، با پشت سر گذاشتن برخی چالش‌ها یک رمز را بیابید، با حل یک پازل به نقطه‌ای دیگر از شهر بروید، آن رمز را وارد کنید و سلاحی به‌شدت قدرتمند را به دست بیاورید. اما آیا ریسک انجام تمامی این کارها که شانس مواجهه‌ی جیل با زامبی‌های گوناگون باقی‌مانده و حتی نمسیس را افزایش می‌دهند، به جان می‌خرید؟ هرچه که باشد، اکنون می‌دانیم که در بازی Resident Evil 3 جدید با بسیاری از انتخاب‌های پرریسک و پرجایزه مواجه می‌شویم.

بازی ترسناک

کپکام اعلام کرد که دقیقا به مانند آن‌چه در پروسه‌ی ساخت بازی Resident Evil 2، محصول سال ۲۰۱۹ میلادی اتفاق افتاد، این‌جا نیز تیم سازنده به‌شدت روی طراحی دقیق تمام اصوات و میکس و تدوین صوتی عالی بازی تمرکز داشته است. تا حدی که سازندگان اعتقاد دارند با صداگذاری واقعی برای تمام اجسام، موجودات و برخوردها موفق به خلق اثری شده‌اند که همزمان با حرکت راکون سیتی به سمت وحشت و آشوب بیشتر، از نظر صوتی هم مدام تنش‌زاتر و قوی‌تر می‌شود.

علاوه‌بر جیل ولنتاین که شخصیت اصلی بازی به حساب می‌آید، کارلوس هم در RE3 مراحل خاص خود را دارد. البته این‌جا همه‌چیز در قالب یک کمپین داستانی مشخص پیش می‌رود و در عین حال، تعداد سکانس‌ها و مراحل شخصی کارول که در آن‌ها بازیکن کاملا همراه‌با او است، نسبت به بازیِ سال ۱۹۹۹ افزایش یافته‌اند. همچنین همان‌گونه که در تریلرها دیده‌ایم، بازیکنان گاهی هنگام تجربه‌ی بازی همراه‌با جیل ولنتاین هم با کارلوس مواجه می‌شوند؛ در زمانی‌که مثلا وی مشغول تلاش برای یافتن دیگر افراد بازمانده‌ی شهر است. سازندگان می‌گویند که کارلوس را در این بازی به‌عنوان یک کاراکتر قابل اعتماد، دوست‌داشتنی و همزمان خاکستری آفریده‌اند.

بازی Resident Evil 3

جیل ولنتاین

علاوه‌بر تمام اطلاعات رسمی که تا این‌جا خواندید و پس از این جمله می‌خوانید، نشانه‌ها و شایعه‌های پررنگی هم وجود دارند که می‌گویند در RE3 جدید با هیولاهایی کاملا تازه مواجه می‌شویم که هرگز آن‌ها را در نسخه‌ی سال ۱۹۹۹ ندیدیم. این بازی مورد انتظار سعی کرده است به‌جای ایجاد مسیرهای مختلف در دل داستان، یک روایت پایدار، سلسله‌مند و جذاب را تحویل دهد؛ قصه‌ای که سازندگان اثر می‌گویند عمیق‌تر و ماندگارتر از قصه‌ی روایت‌شده در بازی سال ۱۹۹۹ است و جیل ولنتاین، نمسیس و حتی شرکت آمبرلا را برای همگان پیچیده‌تر و جذاب‌تر از قبل خواهد کرد. این فقط داستانی درباره‌ی نبرد کلاسیک جیل با نمسیس نیست اما به ریشه‌های شکل‌گیری این جنگ و دلایل آن‌ها برای ایستادن دربرابر یکدیگر نیز بهتر از همیشه می‌پردازد. به‌گونه‌ای که همه احساس کنند تازه با این بازی همه‌ی داستان Resident Evil 3 را شنیده‌اند. راستی مطابق تازه‌ترین اخبار در Resident Evil 3 شما با دقت کافی می‌توانید برخی نشانه‌ها از بازی Resident Evil 2 و ماجراهای آن را در گوشه به گوشه‌ی محیط‌ها بیابید. این بازی هم رخدادهایی همزمان با رخدادهای داستانی RE2 دارد، هم در برخی مراحل یک روز قبل از آغاز آن قصه را نشان می‌دهد و هم در بعضی بخش‌ها به یک روز بعد از پایان یافتن تمام اتفاقات دیده‌شده در Resident Evil 2 می‌پردازد. سازندگان به عضو تیم تحریریه‌ی مجله‌ی OXM گفته‌اند که آرزو دارند طرفداران عاشق جزئیات زیاد داستانی جدید خلق‌شده توسط آن‌ها و این نسخه‌ی گسترش‌یافته و بزرگ‌تر از راکون سیتی شوند. هرچند که خود اعضای Official Xbox Magazine نیز می‌گویند مطابق تجربه‌ی دو الی سه ساعته‌ی آن‌ها از اثر، Resident Evil 3 جدید به سرعت پس از انتشار عمومی تبدیل به یک بازی Resident Evil کلاسیک و لایق احترام می‌شود.


منبع OXM زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده