// جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸

تاریخ انتشار بازی 1:011 ساخته جدید مهدی فنایی مشخص شد

بازی ۱:۰۱۱ ساخته جدید مهدی فنایی، سازنده بازی 41148 این‌بار بازیکنان را با دختری جوان در اثری اکشن ماجراجویی همراه می‌کند.

اگر از دنبال‌کنندگان بازی‌های ساخته شده در ایران باشید حتما با مهدی فنائی، بازیساز ایرانی آشنا هستید. مهدی فنایی پیش از این ساخت بازی‌‌هایی از جمله بازی 41148 را در کارنامه خود دارد، محصولی ماجراجویی که توانست در پلتفرم‌های مختلف نظر بازیکنان را به خود جلب کند.

اکنون طبق اعلام مهدی فنائی به‌زودی در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ در نهایت بازی جدید این‌ بازیساز با نام 1:011 برای پلتفرم اندروید منتشر می‌شود. بازی 1:011 داستان دختری را روایت می کند که از افراط گراییِ مردم خود خسته شده و قصد دارد خود را به سرزمینی آزاد برساند. اما برای رسیدن به نور، باید از دل تاریکی و از میان هیولاهایی پلید گذر کند.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

مهدی فنائی در پاسخ به زومجی در رابطه با مدت زمان توسعه بازی گفت:

نوشتن داستان و طراحی‌های اولیه بازی را از سه سال پیش شروع کردم و حدود 6 ماه بعد هم (دو سال و نیم قبل) شروع به کدنویسی مکانیک‌های پایه بازی کردم. داستان کلی بازی به‌صورت کامل نوشته شده، اما بازی به خاطر داستان گسترده‌اش به صورت اپیزودیک منتشر می‌شود. فعلا تصمیم بر این دارم که بازی در چهار اپیزود منتشر شود و امیدوارم از آن‌جایی که پایه‌ی کدهای بازی تقریبا تکمیل شده، ساخت اپیزودهای بعدی خیلی سریع‌تر انجام شود.

براساس انتخاب‌ها در نهایت می‌توانید یکی از دو پایان بازی را مشاهده کنید

طبق گفته مهدی فنائی پارت اول از اپیزود یک، رایگان است، اما در آینده بازیکنان برای تجربه کامل بازی ۱:۰۱۱ می‌توانند بازی را خریداری کنند. در آینده قرار است یک بخش آرکید (مبارزه‌ای) هم طی ماه‌های آینده به بازی 1:011 اضافه شود؛ بخش آرکید رایگان خواهد بود.

 برخلاف بازی 41148 که بیشتر یک اثر معمایی و در سبک کلیک و اشاره (Point and Click) بود، بازی 1:011 بیشتر به سمت اکشن و معماهای ساده‌تر رفته است و دیگر شاهد کنترلی مانند بازی‌های اشاره و کلیک در بازی نخواهیم بود.

مهدی فنائی در رابطه با با داستان بازی گفت:

داستان بازی فعلی از آن‌جایی که بر اساس داستان صوتی است که قبلا منتشر کردم، دنیای بزرگتر و کاراکترهای بسیار بیشتری را شامل می‌شود که خب این هم می‌تواند جذاب باشد و هم ممکن است کاربری را که فقط به دنبال اکشن است، کمی گیج کند.

بازی ۱:۰۱۱ از لحاظ داستانی ارتباط مستقیمی با بازی ۴۱۱۴۸ ندارد و در دنیای کاملا متفاوتی اتفاق می‌افتد.

بازی 1:011 در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ برای پلتفرم اندروید منتشر می‌شود. طبق اعلام مهدی فنایی به زومجی، این بازیساز در تلاش است تا در ماه‌های آینده دو بازی ۱:۰۱۱ و ۴۱۱۴۸ را برای iOS نیز منتشر کند، هرچند در حال حاضر زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است. علاوه بر پلتفرم موبایل، بازی 1:011 برای انتشار روی نسخه پی‌سی برنامه‌ریزی شده است. نسخه انگلیسی این بازی نیز در آینده منتشر خواهد شد.

در صورت علاقه و بعد از انتشار بازی می‌توانید بازی ۱:۰۱۱ را از کافه‌بازار دانلود کنید:

بازی 1:011 -۳

۲- بازی 1:011

 ۱- بازی 1:011


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده